4 mei 2025, 00:09:44

teen nagel weg

Gestart door mols_donsje, 2 februari 2004, 12:54:50

« vorige - volgende »

mols_donsje

hey heb van gisteren een tweede valkparkietje bij!
nu heb ik gezien dat hij/zij een teennageltje mis,groeit deze nog terug aan??
want vind da toch zielig zenne,hij/zij is wel veel rustiger dan jacko,want als ik met mij hand kom blaast hij/zij wel,maar komt toch op mijne vinger zitten :)
maar wat met diene teennagel?????

Annouschka

Hallo,

dat weet ik ook niet hoor.  Maar je klinkt wel vlaams he, mag ik jou eens wat vragen??  

Waar heb jij dat valkje gekocht, ik ben namelijk ook op zoek naar een jong valkje en ben West- Vlaams. :)

Normaal gezien moet ik nog wachten tot begin april maar dat is nog zoooooo lang.
Groetjes

mols_donsje

hey,
ik heb jacko en flip op de dierenmarkt hier in mol gekocht,vanwaar die kweker was weet ik dus niet!!!

Annouschka

Hallo,

ja, Mol is echt wel ver voor mij.  En ik zou het eigenlijk niet betrouwen op een dierenmarkt.

Groetjes

mols_donsje

:D beide zijn gezond se!
en flip mankeerd enkel nen teenagel,maar heel rustig he kan zelf over zijn/haar borstje knuffelen en dat kan ik spijtig genoeg nie met jacko :( :( :(

Cybergirlie

Hoi Chewbakka,

Ik weet wel iemand in graauw (hulst) die als het goed is jonge valkjes heeft.Ik weet niet of het te ver weg is voor je.

Groetjes Cybergirlie

Paul

Hoi mols_donsje,

Citaathey heb van gisteren een tweede valkparkietje bij!
nu heb ik gezien dat hij/zij een teennageltje mis,groeit deze nog terug aan??

Soms worden in het nest bij de jongen de nageltjes afgebeten door de ouders omdat er troep aan zit :-(
Hier hebben ze totaal geen last van want ze weten niet beter.
Het groeit niet meer aan helaas maar je valkje kan alles verder dus het is niet zo erg.
De nagel is vaak aan het begin geschadigd dus er kan er dan geen meer teruggroeien.

Groetjes, Paul

mols_donsje

oki bedankt paul :)!
hij/zij mankt wel als het op de bodem rond wandelt se,maar ja voor de rest doet hij/zij het goed :)

Stijn dc

hoi

een afgebroken/afgebeten teennagel groeit niet meer terug aan. als het er maar 1 is zal het niet zo veel kwaad kunnen. daar heeft een vogel normaal neit zoveel last van.
ow ja, de markt van mol,daar ga ik ook altijd :p
SDC:D

mols_donsje

:D ja this maar enen nagel he en heeft er ook weinig last van zenne