18 april 2024, 06:01:44

2 valken tam maken?

Gestart door buddy1996, 22 mei 2011, 00:35:34

« vorige - volgende »

buddy1996

hoii,
ik heb als verjaardags cadeau 2 valken gekregen een lutino pop, en wildkleur man bijde overjarig, ze zitten nu in het binnen hok van onze volliere want buiten is hij nog niet af ze zitten nu binnen met 2 mannelijke zebravinken. ik heb ze sinds gister het vrouwtje is echt totaal niet tam gewoon bang, het mannetje is niet tam maar ook niet echt bang wel wat schrikkerig maar ja net nieuw hier, hij was eigenlijk al gekoppeld in de volieré van een particulier maar wij mochten hem hebben, ze zijn nu geregeld aan het ''knuffelen'' en zitten altijd naast elkaar.

maar zijn deze parkieten nog tam te krijgen? het hoeft niet super tam maar een beetje zou leuk zijn
groetjes mij en de valkjes

karlijn

jahoor die kan je tam maken.. met veel geduld...
alleen is het moeilij omdat ze in de voliere zitten.. kijk binnen kan je dat wat makkelijker ivm dat het een beperkte ruimte is...

Maar je zou als buiten dalijk alles goed en klaar is..
iedere dag even je voliere in kunne gaan (met trosgierst) en kijken of ze dan komen.. op een gegeven moment zullen ze waarschijnlijk wel richting trosgierst komen...

Maar het is makkelijker met jonge vogels die net zelfstandig zijn.. maar het kan wel!

succes!

Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

buddy1996

oke thnx ik heb al met trosgierst geprobeerd het mannetje kwam er wel op af het vrouwtje begon te blazen... het mannetje bleef op een afstandje zitten en keek naar de trosgierst. als ik binnen ben praat ik ook tegen de vogels op een zachte toon,
groetjes mij en de valkjes

buddy1996

ze zitten nog binnen in hun nacht verblijf dus dat is ook al een bepertere ruimte ze reageren al minder wild dan in het begin het mannetje at laatst al trosgiert uit mijn hand ik had het wel aan de steel vast maar het begin is er al ;D
groetjes mij en de valkjes