maaike heeft eitje en volgende week nieuw valkje?

Gestart door Baasje van Maaike, 20 mei 2011, 21:41:32

« vorige - volgende »

Baasje van Maaike

Hoi hoi,

Kan het storend zijn voor Maaike als er een tweede vogel bij komt in een aparte kooi terwijl zij aan het broeden is?

Ons maaike heeft gisterenavond een eitje gelegd (zoals ze wel vaker doet). Haar eitjes zijn niet bevrucht maar we laten ze toch altijd een tweetal weken liggen om haar het broedproces te laten voltooien. Daarna halen we het weg.
Nu waren we net van plan om volgende week ons tweede gereserveerd jong vakje, onze herman, te gaan halen (de tweede kooi staat al klaar).

Alle tips zijn welkom! Dank u!

foatum

Volgens mij kun je in een andere kooi gerust een nieuw valkje zetten.
Ik heb een koppel met eitjes (en miss al een klein donsje?) en nog 2 poppen. zo'n twee weken geleden heb er nog een 2e man bij gekocht. Nu durf ik het niet aan om de nieuwe man erbij te zetten, maar hij staat wel in de buurt van de kooi met de andere 4
Helaas is onze voliere nog niet af, zodra dit wel het geval is dan gaan de 2 "losse" poppen met de nieuwe man naar de voliere en zodra de jonge valkjes groot genoeg zijn dan verhuist ook het koppel naar buiten.
Wanneer je dus niet het risico loopt om bevruchte eitjes "te verliezen" zou ik er helemaal niet over in zitten, het koppeltje hier broed ook rustig door.
Wat er naar mijn idee hooguit kan gebeuren is dat ze eerder de interesse verliest in de eitjes en eerder met een nieuwe leg begint.