Update Sam probleem valkje hoe gaat het nu met hem?

Gestart door Jeroenw, 20 mei 2011, 01:57:25

« vorige - volgende »

Jeroenw

Aanstaande dinsdag is mijn oudste vierweken oud

Ik maak me wel een beetje zorgen over hun krop die ik bijna niet meer zag ,

Van bijna vierweken ouden donsje hoor je de krop toch nog te zien
Als het gevuld is

De jongste is de krop nog wel goed te zien

Leuk kan ik een half uurtje met ze kroelen

Rianne

Dan mag je ook wel langer als een half uur met ze zitten :)
Zou me geen zorgen maken om de krop. Als je met ze op de bank zit, zullen ze vast wel wat ontlasting achter laten, zolang die niet donker ziet, krijgen ze wel te eten. De voermomenten worden ook minder naarmate ze ouder worden. Ze krijgen dan per keer wat meer ipv heel veel kleine beetjes verspreid over de dag.

Jeroenw

We zijn weer paar dagen verder
Met mijn kleine valkparkieten, ja het zijn geen donsjes meer
Het zijn nu kleine  valkparkieten

Ik heb zo gedaan , zoals rianne het tegen mij gezegt heeft
Leuk met de kleintjes op de bank ,

Ik dee het eerst ieder jong apart maar daar kwam snel verandering
In,

Ze blijven bij mij wonen en elk ieder indiviedu aandacht geven
Dat gaat hem niet worden, met nog zeven anderen valken erbij

En zo kan je ook jaloerzie kweken tussen mijn valken

Dus ze moeten leren om aandacht gedeelt te kunnen krijgen
Aandacht samen en nooit alleen het echte intime aandacht moeten zij onderling  aan elkaar geven,

Zo blijf je dichter bij hun natuurlijke gedrag denk ik

Hoe ik het aangepakt heb ?

Ik heb een kleine zachte katten mand gekocht

En daar doe ik alle vijf jonkies in en gaat ik met ze op de bank zitten
En laat ik alle vijf op mijn borst en op mijn schoot zitten ik haai ze praat tegen ze , kroel met ze

Met zijn alle tegelijk , en ja ik ben nu echt vrienden met ze geworden
Ze zijn heel nieuwgierig kijken rond en babbelen zelfs nu al met me

Echt leuk en aandoenlijk om te zien , de band tussen ons is nu wel versterkt

Ik heb ook foto's gemaakt en die gaat ik zoals wat nu wel te voor spellen is op vrijdag of op zaterdag plaatsen,

Mijn zorgen over de krop is voorbij ook door wat rianne gezegt heeft maar ik heb nu met mijn eigen ogen gezien dat alle vijf worden gevoerdt , mijn zorgen is nu uit de wereld ,

Vandaag waren ook de ouders erbij ,

Ongelooflijk dat rosa en Sem zo met mijn vertrouwd zijn .
Dat ze in mijn bij zijn in de kattenmand hun jongen voeren

En ook gewoon net als de jongen gewoon bij mij zijn
Zonder nadelig effect te hebben ,op het verzorgen van hun jongen

Alleen ik doe niet langer dan een half uurtje omdat ik op mijn jongste
Afstem hij is nog veel jonger dan de rest daar hou ik rekening mee

Ik heb nog zo veel te vertellen , Over hun

Maar Dat hou u nog van mij tegoed , en ook natuurlijk
De foto's

Tot dan jeroen tot de real update !!!

Jeroenw

Het is weer zo ver !!!!
een update .

er is zo veel veranderd deze week .
ik vertel u ik heb geen donsjes meer ....schrik  :o
nee niet schrikken want de donsje's  zijn nu jonge valkparkieten geworden  ;D

ik heb tot nu toe twee op de stok gekregen shewa en sharon
ze hebben zelfs een stukje gevlogen  :o

het klopt  wat ze zeggen voor dat je het weet zijn ze groot , :)
geniet er van ,

en dat doe ik ook ,met volle teugen ik heb weer foto's
het zijn er nu best wel veel ik heb hoop foto's opgespaard en in deze aflevering is het een foto update en doe ik weer als mijn vorige update foto's zonder commentaar van mij. alleen deze stukje als intro en morgen komt mijn verhaal ik zal zeggen neem een lekker bak koffie thee of wat anders

en wens ik u veel kijk plezier

ps de ouders zijn in hun nekje gaan plukken het is niet zo erg tot nu toe u ziet het wel voor de rest doen ze het goed alleen dat eene min puntje  >:( ::)

pappa sem

ze groeien en groeien
tot de volgende update een fijne weekend

jeroen

Jeroenw

hallo

per dag is er wel weer wat veranderd je blijf niet over ze uit geschreven  love
en fotograferen .
je heb altijd wel wat te melden over ze geen probleem hoor ik meld het graag. lol

zo als vandaag nou eigenlijk ja vanaf paar dagen geleden eerst kwam shewa uit het blok dag daarna sharon en toen thamara
sherida was ouder maar die wilde blijkbaar nog even in de blok zitten. pas een dag daarna kwam zij sherida te voor schijn.

Samantha verwacht ik over drie dagen kan eerder . ik ben benieuwd , ik heb de kinderen heel goed aan mijn handen en bij zijn  laten wennen , en je kan zeggen dat ze wel tam zijn.  wave

ik vind het heel snel gaan .ze zijn nog niet eens  uit de blok en gingen al vliegen sherida vloog tegen de raam aan niet hard en ze heeft ook geen hersen schudding. fluit

ik zei zo dat is nou een raam ook weer kennis mee gemaakt .dan weet je dat nu ook . weer wat geleerd. ;D
het is zomer en ik neem ze ook mee naar de woon kamer beneden en de ramen zijn open , daarom was ik jammer genoeg genoodzaakt om ze te kort wieken . ze kunnen nog vliegen maar dan niet omhoog .

het is zo jammer dat ze in hun nekje worden geplukt , en nu dat ze er uit zijn kon ik het live mee maken .  >:(

het leek net of ze het als beloning zagen , ze gaven de kleintjes te eten en daarvoor wilde ze een nek veerpen voor terug.
niks is gratis bij hun . lol

eerste dag zag je dat erg, dat gepluk in hun nek . nu paar dagen verder werd het minder , en nu is het gelukkig nu helemaal gestopt.
nog wel  :-\

ik heb hun nekjes in gesmeerd met vaseline . en dat vinden Sem en Rosa blijkbaar niks en blijven nu van de nek af gelukkig.
maar ze zien er nu niet uit met de vaseline in hun nek gesmeerd. over paar dagen probeer ik weer zonder  :P

ik geef de kleintje's tussendoor pap zo van ze krijgen wat lekkers van ome Jeroen .

maar de  ouders zijn nu ook verzot op de pap Rosa is weer aan de pap  :o

was eigenlijk niet de bedoeling en Sem wilde ook mee snoepen , ik dacht naderhand waarom ook niet het is samen gesteld voor de ideale groei ontwikkeling en ze geven het toch weer aan de jongen . en het eieren leggen kleine donsjes groot brengen kost hun heel veel energie. ik heb a19 extra high energie voor ze ,en dat kan hun bij sterken en volop op krachten komen. ik geef niet veel. nog geeneens  5ml verdeelt nu over zeven valken 2 ouders plus 5 kleintjes.

en 1 keer op een dag
Sem en Rosa blijven de normalen voeding eten die ook echt voor hun bedoelt  is , :azn:

ik heb de kleintjes kennis laten maken met de rest van de groep speedy keek heel interesseert   naar sherida
liesa zag shewa en ze deed  gelijk haar vleugels wijd waardoor shewa zich geïntimideerd voelde en liep gelijk weg van haar
koppeltje witmaskers bleven strak naar thamara en de rest kijken , volgens mij deed het pijn in hun hart dat hun nestje mislukt was ze hadden gelijken tijd jongen kunnen hebben maar helaas het mag zo niet zijn .voor ze

over drie maanden mogen ze het nog eens proberen. wie weet hebben ze dan meer  geluk . ik hoop het zo voor ze
ik wil een jong van hun koppelen aan de kindje van rosa  :laugh:

samantha is nog in de broedblok nog even en dan kan zij zich ook aansluiten bij de rest. ik kijk er naar uit

als ze 8 weken zijn en zelfstandig dan mogen ze vanuit de broed kooi naar de volière
en ik laat de groepen ook aan elkaar wennen voor dat ik ze bij elkaar zet , vandaag was het de eerste kennis making en dat ging goed.

nog een fijne zondag
jeroen

.Alexandra.

Hoi Jeroen

Leuke foto's!  ;D
Vooral die waar de kleintjes in dat mandje zitten! Schattig  :-*
Gelukkig gaat alles goed met de kleintjes, alleen jammer van het plukken.
Toch spannend zo'n eerste nestje.

Groetjes Alexandra

Jeroenw

Citaat van: .Alexandra. op  7 augustus 2011, 22:38:04
Hoi Jeroen

Leuke foto's!  ;D
Vooral die waar de kleintjes in dat mandje zitten! Schattig  :-*
Gelukkig gaat alles goed met de kleintjes, alleen jammer van het plukken.
Toch spannend zo'n eerste nestje.

Groetjes Alexandra

Dank je wel :)  ja het is echt spannend en je maak ook een hoop zorgen voor niks   ::)om dat het ook de eerste keer is en best een beetje eng ;D ze zijn zo kwetsbaar er hoef maar iets faut te gaan ,en het nestje is er niet meer ,

Dus je vraag je continu af o gaat wel goed en oké  gelukkig en dan. Denk je dat je het gehad heb dan komt er weer ander zorg

Maar ik heb nu meer vertrouwen gekregen en ook veel relaxer    8)

Volgende nest zal veel makkelijker zijn met minder zorgen  ;D

En dan is het helemaal genieten  :D

Gr. Jeroen

Jeroenw

Vandaag anno 8 augustus 2011 ,om 5 uur
Is er een nieuwe fase aangebroken ,

Samantha is nu offeseel uitgevlogen , en dat luiden de klokken voor
Een nieuwe fase in,die is aan gebroken voor mijn vijf jongen valkjes en hun ouders,

De nestblok was nu overbodig ze maakten er geen gebruik meer van, voor een tweede nest wil ik nog even mee wachten ,

Ik heb de nestblok verwijderd schoon gemaakt , extra zitstokken in de broedkooi gedaan ,extra eten en drink bakjes erin gedaan ,

Een schommeltje opgehangen , zit touwen en klaar
Ze gaan nu echt als valken door het leven ,niet zelfstandig ,maar het duurd niet lang voor dat ze zelf ook zelf standig zijn,

Het is een genot om ernaar te kijken ,

Alle vijf opstok !!!

Ik ben blij en nu gaan we de volgende fase in , met volle moed  :D

Gr. Jeroen

animallovertje

Fijn dat het zo goed gaat! wat groeien ze toch hard he?!?!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jeroenw

9 augustus 2011, 20:12:25 #114 Last Edit: 9 augustus 2011, 20:14:51 by Jeroen-valkparkiet
Ongeloofelijk

Zo als ik het uitgerekend heb daar komt niks van ,
Eerst denk ik het zo uit en vervolgens doe ik het weer anders

Het gaat over ..ik was van plan om de jongen in de voliere te laten
Pas als ze zelf standig zijn waarom dat ik zo dacht is simpel

Ik was bang dat de ouders de jongen niet meer gingen voeren
Omdat er anderen valken erbij zitten , die hun verstoren

Maar wat gebeurt er ik heb de blok weg gehaalt voor dat ze aan een tweede nest beginnen, sindsdien was moeders maar aan het roepen
Ze misten de blok!

Nou nee niet de blok ,
Ik heb haar bij me genomen terwel ik haar uit de kooi haalde vloog ze naar de voliere toe , en dat deet ze een paar keer ,

Het was duidelijk dat ze weer naar haar groep wilde, ze wilde weer bij de anderen valken zijn .

Ik dacht nog even goed na ja waarom niet in een groep verband kweken vliegen daar ook jongen uit en worden ook gewoon gevoerd door hun ouders, dacht ik

Weet je ik probeer het gewoon ,

Ik heb de hele familie verhuist naar de voliere , bij de anderen valken
En ik moet zeggen de ouders blijven bij de jongen en worden gevoerd door alle twee de  ouders , het gaat goed

De oudste is vandaag 5 weken en zit op de hoogste stok  :o
En de rest ook die jonger zijn dan 5  weken, ik heb valkjes gehad van 5 weken die waren nog niet zo ver als hun , wat zijn ze vroeg bijden hand zeg,

Het voeren word nu ook veel beter gedaan eers Deet papa Sem . toen de blok er nog was ,

Moeders was aan het voorbereiden voor het volgende nest
Maar daar heb ik een stokje voor gestoken ,
En nu richt ze weer op haar vijf kleintjes.

De witmaskers heb ik over geplaats naar de broed kooi ze zijn niet zo tam , en zo kan ik beter op hun richten ,

En ja de blok hangt er weer ze mogen het weer proberen
Heel mischien binnenkort jonge opaline witmaskers

Spannend

Gr. Jeroen

Kadir1907

Hey Jeroen, leuk dat je er zo mee bezig bent! Je valkjes zien er echt super lief uit :D

Jeroenw

Tamireya

Wat leuk dat ze al samen in de voliere zitten en het zo goed gaat.

Ze groeien ook als kool die kleintjes  ;D

Ben benieuwt of je koppel witmaskers dit keer ook een geslaagd nestje krijgt en hoe deze jongen dan gaan groeien  :)

Jeroenw

helaas met de witmaskers gaat het niet lukken leggen onbevruchte eieren

.Alexandra.

Hoi Jeroen,

Wat jammer van je witmasker koppel. Maar wie weet, na wat oefening dat het toch een keer lukt  ;)
Hoe is het met je andere kleintjes? Zijn ze al zelfstandig?
En heb je al nieuwe baasjes voor ze kunnen vinden? Of ga je er een paar zelf houden?  :)

Groetjes Alexandra