16 april 2024, 11:37:54

Ander broekhok

Gestart door Amliw, 19 mei 2011, 10:01:30

« vorige - volgende »

Amliw

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik heb 3 jonge valken van 4 wkn oud. De ouders zitten al weer vaak te vozen en volgens mij kijken ze niet meer zeveel om naar de jongen. Ik hou t toch veel in de gaten en zie dat de krop toch minder vaak "echt" vol is als anders..  't hokje ligt ook echt vol met poep (had wel gelezen dat dit kon hoor) maar kan ik ze ook overzetten naar een ander broedhok? en wanneer kan ik er wat trosgierst bijleggen enz??  ik hoop graag van jullie te horen!




Manouk

Hallo gefeliciteerd met je kleintjes..

Je kan de kleintjes er gewoon even uithalen en dan het broedhok schoonmaken, dit wil zeggen, poepjes en oud zaagsel eruit..

Lekker fris nieuw zaagsel erin...

Ik heb nu 5 jongen erin liggen en doe dit eigenlijk dagelijks, omdat het anders 1 vieze stinkende bedoeling word..

Je hoeft geen trosgierst in het broedhok te leggen, 1 dezer dagen zullen ze wel uitvliegen en dan langzaam zelf op zoek gaan naar eten...

Succes,
groetjes
Manouk

Amliw

Hallo Manouk,

Bedankt voor je reactie!! Het wordt inderdaad een stinkboel en omdat ze er eerst met hun 4tjes in hebben gelegen ligt er behooorlijk was poep. Ik denk dat ik er gewoon alles uithaal en nw snippers erin doe maar wel gewoon t zelfde hok aanhou. Hoelang duurt t voordat ze uitvliegen???

Manouk

Alles eruit en nieuwe snippers erin is prima.....
Je kan gewoon zelfde hokje gebruiken hoor..
Normaal vliegen ze tussen week 4 en 5 uit...

leuk he kleintjes ;)