25 april 2024, 13:44:23

Phoebus, Lynx, Dino en Puppy*

Gestart door Kitten84, 18 mei 2011, 21:22:23

« vorige - volgende »

Kitten84

18 mei 2011, 21:22:23 Last Edit: 23 juni 2011, 09:09:49 by Kitten84
Ff een verhalenboekje.

Ik heb Phoebus er ook bijgezet omdat ondanks dat hij geen valk is wel bij mijn zootje hoort ;D

Dit is Phoebus.


Phoebus heb ik gekregen door een ruil. Ik kweekte zebravinken, maar ben er mee gestopt. Er kwamen mensen bij me om overtollige hokken te kopen en ze wilden een broedkooistelling, die ik eigenlijk nooit zou verkopen, heel graag hebben.
Goed, bedrag afgesproken en toen zei die man: wil je ook ruilen tegen een tamme vogel?
Dat bleek dus Phoebus te zijn. Het is een schat van een beest, alleen kinderen vindt hij niet leuk. Mijn dochter vindt dat best jammer want zij vindt hem wel leuk.

En Lynx

Lynx was te koop in een dierenwinkel en omdat ik ze zo erg op mijn oude valkje leek(nu nog, alleen minder bol), moest ik haar hebben. Ze was eigenlijk al gereserveerd, maar die man zag er vanaf en toen kon ik haar halen. Ze is heel lief, alleen ze kan hard roepen :-X Mijn oren suizen er gewoon van als ze zo doet.

Dino is een witmasker valkje van 15 april, dus vrijdag 5 weken. Heb hem van een bevriende kweker gekregen omdat zijn ouders hem plukte en in de steek lieten. Hij heet Dino omdat hij er 1. uit zag als een dinosaurus en 2. klinkt als een dinosaurus.
Hij heeft vandaag zijn eerste vlucht gemaakt op zoek naar eten bij mij haha.
Morgen plaats ik een foto van hem. Mijn camera was leeg

Binnenkort komt er weer een valkje bij, waarschijnlijk een albino. Wordt hier bonte kleurenboel met een wildkleur Pyrhurra, een lutino valkje, witmasker valkje en een albino.

Phoebus heeft een voorliefde voor citroenfrisdrank en trekt het glas ook bijna uit mijn hand weg. Vandaag wilde Lynx ook es proeven, maar ze vindt Phoebus nog te eng.

Het gaat goed als ze allebei bij me zitten en reageren ook op elkaar, maar als de 1 te dicht bij de andere komt dan is het toch blazen, van Lynx dan.

Lynx vindt Dino ook nog niet wat. Ze loopt van hem weg of over hem heen ::) en blaast wat naar hem. Maar als hij geluidje maakt, dan reageert ze wel op hem.

pacotjuh

wat een mooie vogels ;D
komen er meer foto's aan?? ::) :P
groetjes jorien

Kitten84

Bij deze stel ik u voor aan Dino:


Hij is echt super lief en aanhankelijk. Is zichzelf aan het afspenen en wil bijna geen pap meer. Ben hem nu ook aan het wennen aan Lynx en dat gaat goed. Lynx loopt nog steeds liever van hem weg dan dat ze hem wat doet.

En mijn nieuwste kindje, Puppy.




Hij is vandaag 3 weken en 1 dag oud en weegt 64 gram. Vorige week vrijdag heb ik hem gekregen. Hij was de kleinste van het nest en was heel zwakjes. Ik had gehoopt dat hij een opaline witmasker was, maar het ziet er naar uit dat hij een witmasker wordt, split voor bont en/of opaline.

Kitten84

Heb zaterdag Dino bij Lynx in de kooi gehad en hem daar gelaten. Lynx was totaal niet aanvallend en ging hem liever uit de weg.

Heb zaterdag ook de hele dag de kooi open gehad en Dino vond het allemaal wel best.

Gister zag ik Lynx en Dino samen zitten en Lynx wilde gekroeld worden door Dino en werd dat ook  ;D.

Met Puppy gaat ook nog goed. Hij is wel wat agressiever met pap pakken dan Dino was, maar maakt minder troep haha.

Phoebus heeft helemaal niks met de valkjes en vond het gister ook nodig om mijn oorpiercing eruit te halen.. :censuur En daarna ging hij vrolijk verder met in mijn oren knabbelen/bijten. Maar hij is verder wel lief :D

Kitten84

Puppy is vanochtend overleden.... :'(

Gister is het erg koud geworden op de kamer waar hij zat en afgezien dat zijn hart klopte was hij bijna dood...

Ik heb hem warm geblazen en mijn vriend heeft een kruik klaar gemaakt. Daar hebben we hem opgezet en hij kwam wat bij. Heb hem wat warme pap gevoerd en hij at nog wel.

Mijn vriend had ondertussen een doosje klaargemaakt met de warmtemat, daar hebben we Puppy opgezet, kruik er ook bij in, doekje over hem heen en hij is de nacht doorgekomen.

Ik heb hem om half 6 vanochtend gevoerd en hij was weer actief. Nog heel zwak, maar er kwam geluid uit en hij bedelde.

2 uur later heb ik weer wat gevoerd want hij was te zwak om veel te eten. Toen ik hem weer in het doosje wilde zetten, deed hij wat vreemd dus ik aaide hem wat en toen begon hij te spartelen. Heb hem eruit getild en toen 1 tril en hij was weg..... :'(


Cherro

Dat meen je niet?! Wat zul je geschrokken zijn!

Hoe kon het dat het zo koud geworden was daar dan? :(

Sterkte!

En mooie vogeltjes heb je verder, die pyrhurra heb ik laatst voor t eerst in t echt gezien, leuke beestjes :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Kitten84

2 ramen open :censuur

Het was gister mooi weer hier, maar gisteravond was het snel afgekoeld na de regen. Dat hadden we niet door tot we op die kamer kwamen....

Kitten84

Hier mag een slotje op. Door omstandigheden heb ik voor mijn vogeltjes andere huizen moeten zoeken :'(