14 mei 2025, 10:15:59

Help aub!

Gestart door Marl1, 28 juni 2011, 19:04:01

« vorige - volgende »

Marl1

Hoihoi,

Ik heb bij ziek/gewond ook al een berichtje geplaatst, maar ik doe het hier nog eens, misschien krijg ik dan ook wel sneller antwoord, ik maak me erge zorgen.

Mijn valkjes doen raar vandaag, hoe dat komt weet ik niet. Ik weet niet of ze ziek zijn, of dat ze misschien wel last hebben van de warmte. Maar nu hier gaat het niet over al mn valkjes, maar alleen over Tjoepie, lutino popje. Zij zit sinds gisteren al op 2 pootjes te suffen/slapen. Ze heb haar oogjes dicht, snavel open, af en toe gaat haar tongetje en/of ondersnaval heel hard op en neer, en ze laat al een tijdje nu ook haar vleugels hangen. Zij is niet tam, als ik in de kooi kom dan vlucht ze altijd voor me weg, nu doet ze enkel even haar oogjes open, blaast een keer, en weer oogjes dicht. Ik ben dit niet gewend van haar, en daarom maak ik me zorgen. De andere valkjes daar komt gelukkig weer wat meer leven in. Maar zij lijkt het erg te pakken te hebben.

Is ze ziek? Of kan dit door de warmte komen?

Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg!

Alvast bedankt.

Groetjes Marleen.

Caroline

Hoi Marleen,

Hier in huis is het 30 ° C en buiten was het vanmiddag 35 ° C en hier zit alles gewoon in de kooi en fluiten de sterren van de hemel. Ook Eros die buiten zit.

De enige die het warm lijken te hebben zijn de jongen maar die zitten in de kluitje met zijn vijfjes strak op elkaar op 4-5 cm zaagsel. Bij hen heb ik het blok open gezet omdat ze zo zaten te hijgen.

Als je het niet vertrouwd zou ik met speod een vogelarts bellen, al is het maar om jezelf gerust te stellen.

Sterkte ...

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Tja,
al mijn valkjes hebben het ook bloedheet.
En zijn erg rustig.
Vleugels op standje halfwijd en hijgend. In de blokhut was het 35 graden en buiten ?
Ik heb de blokhut nat gespoten in de hoop dat het wat koeler zou worden maar dat scheelde maar 1 graad.

Hoe is het nu?
Inprincipe zou je valkje als ze het warm had, nu weer wat koeler moeten hebben en er dus beter bij moeten zitten.

Zo niet, gelijk naar een da gaan.
Als een valkje ziekte verschijnselen laat zien, is het in de regel al ver heen.

gr Esther

Marl1

Hallo,

Sorry voor de late reactie terug.

In ieder geval jullie erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb 's avonds de computer uit gedaan vanwege het noodweer. Daarom heb ik jullie reacties niet meer gelezen. Ik heb Tjoepie goed in de gaten gehouden. Na de ergste regen en onweer, heb ik de deur open gedaan, om het hier een beetje af te laten koelen. Tijdens het onweer kwam er weer wat reactie bij Tjoepie. Ze zat wat minder te hijgen en met de vleugeltjes wijd, en toen het een beetje af ging koelen ging ze weer drinken en eten. Dus ze had echt last van de warmte. Volgende x als het weer zo warm is, zet ik haar misschien wel ergens anders tijdelijk. Ik ben er wel van geschrokken, en ik had willen bellen naar dr. Feld, maar tijdens het onweer zet ik altijd de computer uit, en kon zo zijn nummer niet meer opzoeken. Daarom heb ik Tjoepie goed in de gaten gehouden, en tijdens het onweer kwam er wat meer leven in haar. Zodoende heb ik er toen voor gekozen om niet meer te bellen. En ik ben erg blij voor m'n valkjes dat het nu een stuk minder warm is, maar ook voor mezelf....  :P

Groetjes Marleen.

Rivka

Hallo marl

Fijn dat het niks ernstig bleek te zijn !!
;D
Gr. Rivka