9 mei 2025, 15:28:32

4 weken oud...

Gestart door liekje, 1 februari 2004, 18:08:37

« vorige - volgende »

liekje

Hoi hoi...

Ik ben gister bij mijn nieuwe valkje wezen kijken.
Hij is vier weken oud zei de eigenaar, hij leek alleen niet vier weken en nu zoek ik dus een foto van een jong valkje van vier weken oud om te vergelijken... (en als het mag om in het dagboek van mijn site te zetten).
Eigenlijk mocht ik het valkje meenemen maar ik vond het toch te riskant vooral omdat ie mij zo jong leek. Dus als iemand een foto ter vergelijking heeft graag.

Alvast bedankt liekje

carco

1 februari 2004, 19:12:58 #1 Last Edit: 1 februari 2004, 19:25:21 by carco
Hoi Liekje

Ik heb hier 2 foto's van  één van mijn mijn kuikens toen ze ruim 4 weken oud was, hij is niet zo heel scherp maar misschien heb je er iets aan.

Dit zijn nog 2 foto's van mijn andere kuiken als hij bijna 4 weken is (nu liep deze wel iets achter omdat hij een spreidpoot had en ingetaped zit op deze foto's)

Lukt niet om ze onder de goede tekst te krijgen geloof ik, de witte is tegen de 4 weken op de foto
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

liekje

1 februari 2004, 19:16:27 #2 Last Edit: 1 februari 2004, 19:17:06 by liekje
Hoi hoi...

Als ik vragen mag hoe groot is het kuiken ongeveer daar. Spot (zo heb ik de kleine genoemd) is echt nog heel klein als er drie kuikens van het formaat van spot waren geweest hadden ze alle drie en misschien zelfs wel een vierde op mijn hand gepast....
Jou kuiken heeft trouwens wel een hoop veren al zeg...

Groetjes liekje

Inger m

Hoi Liekje,
Leuk dat je er een nieuw valkje bij krijgt!
Maar je kunt beter sowieso wachten tot de valkparkiet zelf is uitgevlogen en zelfstandig eet! Dus pas meenemen met een week of 6-8, dan zijn de jonge vogels ook wat sterker en is de overgang minder groot, dan dat ze ineens uit het nest geplukt worden. Ik vind het daarom ook vreemd dat de kweker dat zo aanbiedt, maar dat gebeurt veel helaas.
Verstandig dat je hem nog even laat zitten!

enne veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

liekje

Hoi hoi...

Inger ik had gister aan lique al advies gevraagd over of het wel moest doen. Vandaar die verstandige beslissing ;D.

Hmm Carco ik heb het idee dat spot toch echt jonger is als vier weken. Al komt de witte (lutino) meer in de buurt als de grijze.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat spot de jongeste is en zijn broer/zus de eerste de uit het ei kwam...

Bedankt en
Groetjes liekje.

carco

Hoi,

Die witte was ook de jongste en die grootste vond ik toch overal wel vlot in, maar zo klein als jij ze beschrijft waren ze echt niet hoor! Op die ene foto zit die geparelde op mijn bovenbeen: dus kan je daar misschien een beetje vanuit gaan en inderdaad alz ze zo'n 3 à 4 weken zijn gaan ze net meeknabbelen met het trosgierst, maar gewoon voer eten ze echt nog niet.
Groetjes: Caroline.

Paul

Hoi Liekje,

Het kan soms erg verschillen hoe een valkje van 4 weken eruit ziet.
Hier zie je een foto van een jang van precies 4 weken uit mijn laatste nest :

Maar ik heb er ook wel gehad die veel minder veren hadden met 4 weken.
Een lutino heeft vaak iets minder veren op die leeftijd dus dat kan ook weer ander zijn.

Groetjes, Paul

carco

2 februari 2004, 11:34:12 #7 Last Edit: 2 februari 2004, 11:34:42 by carco
hoi Paul

Ik wist dat ook niet hoor dat een lutino minder veren had als een ''gewone'', het was voor mij ook het eerste nestje vandaar dat ik zoveel fot's ervan heb (weer iets geleerd).
Liekje ik zag trouwens wel dat je vlak bij mij woont (ik kom uit Dordrecht), waar heb je die valk vandaan als ik vragen mag?

Sanna

Hoi Liekje!

Het kan heel erg verschillen per vogeltje hoor. Ik heb hier wat foto's van Pepper met 5 weken:

Niemand wilde geloven dat hij al 5 weken was, toch heb ik op de dag van zijn 'geboorte' een mailtje van de kweker gehad. De een is nou eenmaal sneller dan de ander...

Groetjes, Sanna

liekje

Hoi hoi

Voor paul: Het jong dat jij laat zien is wel erg groot vergeleken bij spot... Wel een ontzettend mooi valkje hoor! Ik wist helemaal niet dat lutino jongen minder veren hadden... Spot is een gepareld kuikentje (zoals je aan de naam kan zien haha)

Voor carco: Ik koop mijn valkjes en bijna alle spullen voor mijn valkjes altijd bij macha, die zit op de krommedijk. Het is echt een van de betere zaken in deze omgeving voor vogels. Zelfs met Sammy die daar niet vandaan komt heb ik echt ontzettend goede hulp en advies gehad toen ze ziek was.

Voor Sanna: Ja zo ziet mijn Spot eruit ze (heb besloten dat het een zij is  ;)) heeft alleen minder veren omdat ze echt erg geplukt is oor haar paps en mams. Mooie foto's zeg. Zou ik jou foto(de onderste mogen gebruiken op mijn site als voorbeeld ??)

Alvast bedankt en groetjes liekje.

Sanna

Oeh, spannend! Pepper en ik worden beroemd!  :D ;D
Gebruik ze maar gerust hoor :P. Ik heb nog meer van die foto's in mijn dagboekje staan:

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1058468767

Groetjes, Sanna

carco

3 februari 2004, 00:04:13 #11 Last Edit: 3 februari 2004, 00:06:46 by carco
Hoi Liekje

Leuk!!!
Mijn valkjes komen dus ook bij Mascha vandaan, en ik weet dus ook dat jou valk een broertje of zusje is van de valk die Jaap ( zie forum tam maken: valkparkiet  geschreven door Jaap) heeft gekocht: die heb ik daar nl. ook heen gestuurd: Ton had nl een nestje met 4 geparelde jongen en heeft of had er nu nog maar één beschikbaar.
Toevallig zeg!!