19 april 2024, 18:46:56

2e valkje met eieren *** dus NIET ***

Gestart door foatum, 15 mei 2011, 10:16:46

« vorige - volgende »

foatum

15 mei 2011, 10:16:46 Last Edit: 16 mei 2011, 09:46:50 by foatum
Ons 1e lutino valkje die als man gekocht is blijkt nu 100% zeker een pop te zijn. Aan haar achterste hangt een ei, vastgekoekt aan de veren.
Wij  hebben echter maar 1 man in de grote kooi zitten, de 2e man die we gekocht hebben ten tijde dat wij al een koppeltje op eitjes hadden zitten, heb ik niet in de kooi erbij gezet omdat ik het aanwezige koppeltje geen stress wilde geven.
Als het een beetje mee zit komt vandaag of morgen de volière af, kan ik dan het lutino popje verhuizen samen met het geparelde popje en het bonte mannetje? en zou het bonte mannetje haar evt. nog kunnen helpen met een nestje?
De kans is aanwezig dat het wel bevruchte eieren zijn want de lutino man heeft zowel met het popje wat nu eitjes heeft die deze week (hopelijk) gaan uitkomen als met het lutino popje  "ge-wipwapt"

Onze valkjes zijn niet handtam dus ik kan het popje niet zonder veel stress pakken dus ik heb maar een badje in de kooi gezet en hoop maar dat het eitje dan loslaat, of eigenlijk hoop ik maar dat het lutino popje haar billen wil wassen  ;D en het badje ook daadwerkelijk in gaat, het eitje gaat dan wel loslaten denk ik want het zit alleen aan de veertjes vast.
Kan dit eitje nog in een broedblok gelegd worden zodat ze het nog kan bebroeden of is een ondergedompeld eitje bij voorbaat al "verloren" ?


foatum

er lag net een verbrijzeld eitje in de kooi :'(

foatum

 :-\ Het verbrijzelde eitje bleek dus een onbebroed eitje te zijn, en die lutino's lijken zoveel op elkaar dat ik de man voor pop heb aangezien.
Het blijkt dus dat de man na het broeden het onbevruchte eitje aan zijn veren mee naar buiten heeft genomen. Ik neem aan dat een bevrucht eitje nu te zwaar zou zijn geweest om op die manier meegenomen te worden?
In ieder geval blijkt er nu toch nog maar 1 pop eitjes te hebben gelegd (gelukkig)
Gezien het weer stellen wij het naar buiten brengen van de overige valkjes nog even uit.