5 mei 2025, 18:15:12

Joepie donsje is geboren

Gestart door Blondje010, 12 mei 2011, 15:35:33

« vorige - volgende »

Blondje010

;D Zoals de titel al omschrijft is vanacht/vanochtend eindelijk mn donsje geboren:)

Is het verstandig als ik alle eieren weghaal aangezien ik maar 2 bevruchten had waarvan 1 helaas overleden is(heb de eieren van iemand anders heb zelf 2 poppen)

Ik keek net in het blok en ja ik weet dat ze de eerste dag niet voeren etc maar mevrouw gaf lekker veel warmte aan haar eieren en het jong lag ernaast! Wel tegen haar aan maar half tegen haar borst/vleugel. Mn andere valkje was op dat moment even lekker aan het fladderen dus die zal er nu wel gewoon warmte geven.

DUS eieren weghalen zodat ze alle energie en warmte aan de kleine geven of lekker laten liggen(eieren liggen er al een tijdje maar stinken gelukkig niet :))

Groetjes

carco

Laat de eitjes maar gewoon liggen, hier hebben de kleintjes steun aan.
Leuk dat er toch een kleintje geboren is: nu hopen dat ze het goed gaan groot brengen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Blondje010

12 mei 2011, 18:02:07 #2 Last Edit: 12 mei 2011, 18:03:44 by Blondje010
Ik hoop het ook maar als ik mn valkjes nu zo zie weet ik het zo net nog niet!

Ze zijn al een uur heel druk aan het doen en willen denk ik ff vliegen etc 1 is al een uur het hok niet in geweest en de andere gaat er steeds in en is er na 30 seconde weer uit:S Is dit normaal??

Terwijl ze er daarvoor alleen maar bij zaten. Ik heb het jong ook al even niet gehoord net wel gekeken en toen deed hij het nog, al heeft het jong natuurlijk ook rust nodig dus niet gelijk een hele erge reden om mn druk te maken denk ik zo;)??

carco

Dit is niet gewoon hoor, een donsje dat net geboren is dient de hele dag warm gehouden te worden :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Blondje010

1 zit er weer in en de ander komt en gaat :P Ze zijn nogal hyperactief en mogen er hel vaak uit als ze dat willen maar nu had ik even geen tijd dus zijn ze er maar 15 minuten uit geweest en door het drukken gedoen steken ze elkaar aan. Maar gelukkig zijn ze weer rustig en heb ik het jong weer gehoord :)

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan zeg, het jong is nog geen dag oud en heb nu al stress of het goed gaat :D (daarvoor ook maar oke:P)

Larissa

Hoi hoi

Heb vertrouwen in je poppen, zodra jij je heel nerveus en druk gaat maken gaan de valken dit ook doen

Zelf ook mee gemaakt nu met 2 nestjes doordat ik elke keer ging kijken werden de valkjes bloednerveus van me en ik ook van me zelf

dus hou vertrouwen en kijk 1 of 2 keer op een dag

groetjes Larissa