Mijn eerste handopfok, veel vragen!

Gestart door Elyszj, 12 mei 2011, 15:29:34

« vorige - volgende »

Elyszj

Hallo allemaal!

ik ben sinds dinsdag middag begonnen met mijn eerste handopfok valkje! hij woog toen zo'n 85 gram, 's avonds om 7 uur netjes eten gegeven met het spuitje maar er leek wel geen eten naar binnen te komen. Hij is zondag uitgevlogen. Ik voer hem met een spuitje. Nou stribbelt hij heel erg tegen, dus moet ik hem met zeer veel geduld voeren. Ik wil hem absoluut niet dwingen. Hij weegt nu nog maar 77 gram. Sinds gisteravond zit zijn kropje wel steeds heel goed vol. ik geef hem 's morgens 7 uur eten en 's middags rond 5/6 uur en 's avonds nog een beetje zodat het kropje in de nacht goed kan legen. Ook is zijn poep wat donkerder geworden, ik weet niet of dat komt omdat het opfokvoer wat ik gebruik ook best donker is?

wie oh wie kan mij helpen?

Larissa

Mag ik vragen waarom je een handopfok valkje hebt ??

Voor de rest hier heb je een link met de benodigde info

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Rissiejjj

's Avonds mogen ze ook gewoon de normale portie hebben.
Hoeft niet minder, 's ochtends is die als het goed is wel leeg.

En inderdaad dezelfde vraag, waarom een handopfok?

En heb je je goed ingelezen voor je hem ophaalde?
En dwingen moet je inderdaad niet doen!. Afvallen kan komen doordat hij vliegt. Dan verbruiken ze meer energie!.

Hoe oud is het vogeltje?

Elyszj

ik weet niet precies hoe oud hij is, zo'n 5 weken. hij komt bij onze eigen fok vandaan we hebben een voliere in de achtertuin, en daar zitten ook broedkoppels in vandaar  ;) paps en mams begonnen hem toch wel heel erg te plukken en vandaar dat we besloten hebben om hem eerder binnen te halen (hij zou namelijk al mijn vogel worden, maar pas als hij zelfstandig zou zijn)

Larissa

Oke, dan kun je beste het schema aanhouden wat ik jou in de link gegeven heb.

Ja als de ouders gaan plukken dan kun je inderdaad soms het beste in grijpen

Heel veel s6 met dit valkje

groetjes Larissa

Elyszj

hij eet inmiddels super goed! is heel levendig en beweegt veel! gaat helemaal goed met hem maar ik maak me nog steeds zorgen over zijn gewicht wat niet toeneemt en toch wel wat schommelt tussen de 75 gram en 77 gram!

Rissiejjj

Welk soort voer geef je?
En hoe dik maak je het?
En vliegt de vogel al?

smiley

Hallo Elyszj

Als dit valkje 5 weken is mag het nog 3 voedingen per dag ,van 8 ml per keer .
Ik zou er dus maar een voeding bij gaan doen ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Elyszj

hij eet heel veel, en zijn krop is altijd helemaal vol, dus aan de hoeveelheid zal het niet liggen. ik geef hem harrisons bird voer, pellets en poeder gemengd met elkaar. hij vliegt ook al