10 mei 2025, 15:02:50

Vraag! (mbt herplaatsing)

Gestart door Linb, 6 juni 2011, 12:17:03

« vorige - volgende »

Linb

Hallo allemaal,

Wij moeten helaas verhuizen wegens omstandigheden, en het huis wat ons is toegewezen is een stuk kleiner dan het huis dat we hadden. Daarom is er helaas geen plek meer voor m'n lieve valkparkietje Sjakie... Nu ben ik dus in m'n omgeving op zoek gegaan naar een ander plekje voor 'm. Ik heb hem nu ongeveer 5 jaar, vanaf dat hij hooguit 2 weken oud was.
Ik zou 'm nu bij iemand in de voliere kunnen doen. Maar, kan hij tegen de kou? Hij is dat namelijk helemaal niet gewend! In deze voliere zitten als het goed is nog meer valken.

M'n tweede optie (waar eerlijk gezegd mijn voorkeur naar uit gaat, maar misschien denken jullie hier anders over) is bij 'n vriendin die een grote kooi heeft met daarin 2 valkjes.
Kan hij daar zomaar bij? Of moet hij eerst in een kooi ernaast om aan de anderen te wennen en kan hij met de tijd in de kooi?

Welke van de 2 opties raden jullie aan? Hij is wel erg aan mij gehecht merk ik, dus ik ben wel bang dat hij mij gaat missen, of als hij met anderen valken zit, valt dit dan wel mee?

Alvast bedankt!

Jaimy

doen waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Dan voel je je daar het beste bij. en als het valkje tam is, zal hij het in een woonkamer vast gezellig vinden met de andere 2.

Groetjes Jaimy

Cherro

Als het weer warm genoeg is zou hij best terecht kunnen in een buitenvoliere met binnenhok.

Binnen bij die ander zou ook prima kunnen ;)

Ik zou gewoon voor datgeen gaan wat het beste voelt voor jou.
Dat jij echt denkt: dit voelt goed, hier ga ik voor ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!