16 juni 2024, 03:12:01

stuk uit bek bij jonge valk

Gestart door 13, 12 mei 2011, 21:51:06

« vorige - volgende »

Sanna

Beste Patrick,

Dit is een open forum gebaseerd op de goede bedoelingen van ieder lid. De staf, zoals je ons moderators noemt, houdt wel degelijk dingen in de gaten, maar wij gaan niet overal als een soort Gestapo op zitten. Bovendien kunnen wij onmogelijk ieder topic dat aangemaakt wordt volgen. Wij houden het forum in de gaten volgens de huisregels en grijpen alleen bij echt uit de hand lopen in, wat over het algemeen door andere leden aan ons gemeld wordt. Ik wil dit niet uit de hand lopen noemen, ieder heeft recht op zijn eigen mening. Feit blijft dat de kweker erg weinig doet om de snavel te verklaren en ongerustheid bij de koper weg te nemen en dat is erg jammer. Bovendien heeft een koper nog steeds bepaalde rechten, zelfs als hij de koopwaar ten tijde van de koop niet goed onderzocht heeft.

Maar goed, dat is niet de discussie waar het hier om gaat, dus laten we het hierbij laten. Als iemand er toch nog wat over kwijt wil mag hij dat op het Discussieplatform plaatsen. Het gaat er in dit topic om om 13 te helpen bij haar probleem, dus laten we het verder daar over hebben.

Sanna / Global Moderator

13

laten we het nu niet hebben over wie er fout was
want ja dat waren we beide ik had moeten kijken en hij had het moeten zeggen
maar daar heb ik niets aan
ik heb net wel een bericht gehad over dat ik eigenlijk een compensatie wilde en iets van me geld terug
en ja ik mag hem terug brengen nu is het voor mijn niet naast de deur
en ja wat schiet ik er mee op weer verdriet bij de kinderen weer een vogel die niet door gaat
we wilde er pas ook een kopen staan we daar kan er geen afstand van gedaan worden begrijpelijk was een hele leuke vogel
en onze pietje puk z(zo heet hij nu) is ook erg mak
maar jammer genoeg heeft de kweker nog steeds niets over mijn foto van het bekje gezegd want dat is waar ik zo ik het lees een belangrijk antwoord van zou moeten krijgen


maar nu zit ik met het volgende vrijdag woog hij 89 en gisten 85 ik heb hem 2 keer bij gevoerd is dat genoeg
of moet ik meer doen
hij beging wel te pikken naar de zaadjes en lijkt iets weg te krijgen
hij eet ook iets eivoer  hoeveel mogen ze daar van?

de vogel is gelukkig wat actiever en reageer op het roepen van mijn andere van buiten
hoop niet dat niet een en moppen wordt want daar schiet pietje niets mee op


13

ps net gewogen en was het 82 :'(

foatum

15 mei 2011, 09:50:45 #33 Last Edit: 15 mei 2011, 09:52:57 by foatum
Ik kan je niet echt advies geven, maar ik zou hem misschien toch terugbrengen als ik jou was.
Wanneer het gewicht nog meer achteruit gaat heb je kans dat het vogeltje er straks niet meer is, en dan heb je helemaal verdriet bij de kinderen.
Een dood valkje is erger dan een valkje wat nog even naar zijn papa en mama terug moet en om die reden ergens een ander valkje uit te zoeken ook al moet je daar misschien even op wachten

ik zie nu dat het gewicht nog meer is achteruit gegaan.

Sanna

Heb je een telefoonnummer van de kweker of alleen een e-mailadres? Ik zou even contact met hem opnemen of hij jullie vogeltje niet nog een paar weken wil bijvoeren totdat hij weer zelfstandig kan eten (wat hij nu duidelijk niet meer kan, anders valt hij niet zo af) en dat je hem dan weer op komt halen. Ik denk dat dat op zich ook wel een teken is dat het pas gebeurd is met het snaveltje, anders had hij al graatmager moeten zijn.

Een andere maar lastigere optie is om een kweker bij jou in de buurt te zoeken die ervaring met handopfok heeft om die te vragen een paar weken bij te springen. Ik weet niet waar je woont? Maar dit kleintje heeft duidelijk meer dan 2 keer per dag pap nodig. Hoeveel ml geef je hem per keer? Want hij mag 10% van z'n lichaamsgewicht hebben (niet meer!). Dus dan zou hij nu zo'n 8,5 ml per keer mogen hebben. Ik vermoed dat jij er minder in krijgt momenteel.

Zet eivoer maar even onbeperkt neer. Als hij dat wel binnen kan krijgen is dat mooi meegenomen. Een jonge vogel mag wel meer eivoer hebben dan een volwassen vogel. Het mooiste zou zijn als je daar ook nog gemalen pellets doorheen zou kunnen doen. Ik heb eventueel ook wel voor je, maar ik weet niet of je in de buurt woont. Ik woon vlak bij Utrecht.

Groetjes, Sanna

Jeroenw

Sterkte met je beslissing van wat je zal doen.
en ik vind dat je het goed heb gedaan met hem
Klasse

over het discussie onderwerp heb inderdaad geen zin het snavel word er niet beter van. En je probleem is er ook niet bij geholpen

Vaak meestal zijn wij genoodzaakt om het te achter halen hoe het gebeuren kon en wie schuldt het is. Ondertussen blijf het diertje met het snaveltje zitten. En onze tijd te verdoen terwel het beestje geholpen kan worden .inplaats van die discussie.

Als ik daar onwetend aan mee gewerkt heb dan bied ik mij nu excuus aan. Mag niet ten kosten komen van wat echt belangrijk is.

Gr. Jeroen

13

net heeft hij weer eten uit het spuitje gehad
het ga iets beter in vind het wel eng want je lees als het fout schiet kan hij ook stikken
we gaan zo ook zaden pletten en fijn maken kijken wat hij later daar mee doe
voor het voeren was hij 82 en nu er na 85 das niet erg veel maar ga om 7 uur het nog een keer doen
ze wordt er erg moe van en valt er bij in slaap
en lief van je aan geboden
ga morgen maar eens bellen als iemand hier uit de buit het voeden met spuit voor wilt doen
woon bij gorichem in de buurt

13

Citaat van: Jeroen-valkparkiet op 15 mei 2011, 15:36:51
Sterkte met je beslissing van wat je zal doen.
en ik vind dat je het goed heb gedaan met hem
Klasse

over het discussie onderwerp heb inderdaad geen zin het snavel word er niet beter van. En je probleem is er ook niet bij geholpen

Vaak meestal zijn wij genoodzaakt om het te achter halen hoe het gebeuren kon en wie schuldt het is. Ondertussen blijf het diertje met het snaveltje zitten. En onze tijd te verdoen terwel het beestje geholpen kan worden .inplaats van die discussie.

Als ik daar onwetend aan mee gewerkt heb dan bied ik mij nu excuus aan. Mag niet ten kosten komen van wat echt belangrijk is.

Gr. Jeroen

bedankt iedereen bedoel het goed en wilde helpen
ik weet wel dat er een is die me laat zitten ik heb de kweker een paar maal om hulp gevraag maar hij laat niets meer horen als breng hem maar terug en je krijg je geld terug

Sanna

Ik denk dat je valkje nu het beste gebaat is bij voeren met een kropnaald. Dat is een spuitje met een lange holle naald eraan dat een kweker inbrengt tot in de krop, zodat het voer daar rechtstreeks in terecht komt. Dan loop je ook geen kans op verslikken en heb je geen last van de problemen omdat ze een stukje snavel mist. Maar dit moet echt alleen door ervaren kwekers of vogelartsen gebeuren, want als je de naald verkeerd inbrengt spuit je het voer in de longetjes, wat fataal is. Ik zal op het forum ook rondkijken of er kwekers bij jou in de buurt zitten, misschien dat iemand die in dit topic meeleest ook iemand weet die zou willen helpen.

Ik vind het vervelend te lezen dat ze erbij in slaap valt. Dat is niet goed, klinkt alsof ze zwakker wordt. Ook zou ze meer moeten aankomen van een maaltijd. Hoeveel ml heb je haar kunnen geven? Probeer echt minimaal 8 ml naar binnen te werken en meng ook eens druivensuiker door de pap, daar krijgt ze wat meer energie van.

Kijk het niet te lang aan hè? Als ze echt verzwakt zul je toch met haar een afspraak bij een vogel-/dierenarts moeten maken. Daar kunnen ze je valkje ook verzorgen tot de snavel weer hersteld is, maar dat kost een paar centen en je moet er een stukje voor rijden. Ik weet 2 adressen waar je goed geholpen zult worden, de ene in Driebergen en de andere Utrecht (staan hier in het lijstje van Dierenartsen). Als je het te lang aankijkt en ze verzwakt te erg kan ze niet meer geholpen worden. Maar dat moet jij zelf beoordelen, ik kan haar vanaf hier niet zien en bovendien ben ik geen dierenarts.

Groetjes, Sanna

13

15 mei 2011, 21:12:58 #39 Last Edit: 15 mei 2011, 22:08:21 by pietje-puk
hallo allemaal
pietje heeft vanavond lekker aan de geplette zaadjes gezeten en woog net 83 gram ik heb het idee dat het beter met hem gaat
ook ging vanmiddag het eten met het spuitje iets beter en kreeg net een super tip om te proberen en dat ga ik met voeden zeker doen en dat is een stukje tape over het gat dan loop het eten er niet zo makkelijk uit


pietje heeft net gegeten met de spuit en weeg nu 87  maar had echt geen zin meer om te eten en wilde echt niet meer
ze had ook al lekker aan de zaadjes zitten pikken
nu hopen dat ze dat morgen ook blijf doen

13

even een up date over hoe het nu ga met pietje puk
want jullie hebben me zo geholpen
met pietje ga het beter
zijn gat in zijn bek blijf maar dat zal ook nog wel even zo blijven
maar pietje eet met behulp van het spuitje
tot vanmiddag lukte het niet goed
maar sinds vanmiddag val hij hem gewoon aal
hij heeft net om half 6 weer een spuitje met 8cc op en riep net al weer
dus zo maar even uit zijn buurt blijven en dan om 11 uur nog maar weer
en dan morgen weer
maar wat een opluchting van ons
veder is hij zo lief en mak en als ik met heb kroel maak ze ook van die tevrede geluidjes en komt ze echt dicht bij me zitten

Manouk

Wat fijn dat het nu goed gaat...

Veel plezier en succes met je vriendje....

liefsss
Manouk

Rozzy-lee

Dat lijkt de goede kant op te gaan allemaal, geweldig. ;D ;D
Veel succes en hopen dat het snel weer helemaal goed komt.

Jeroenw

Leuk  :D fijn ik had er vertrouwen in dat het wel goed zal gaan
Hopelijk groeid snel zijn snavel weer aan .
En echt volledig zonder zorgen van hem/ haar
Kan genieten.

Hij/zij raakt ook meer vertrouwd met u
En dan kunnen ze ook weer beter van eten

Veel geluk met Pietje en dat je velen jaren samen mogen zijn

Gr. Jeroen

13

even nog een berichtje van ons
met pietje gaat het heel goed
hij is lekker onder in de kooi op zoek naar zaadjes en lijk ook wat te drinken
en vanmorgen hebben we hem gewogen en hij weeg nu 90
dus is hij in een dag of 2 goed aangekomen
wel een heel fijn gevoel
iedereen echt super bedabkt voor tips
zonder jullie had hij er denk niet meer geweest