29 april 2024, 10:00:24

nieuwe valkje ziek?

Gestart door lotje, 2 juni 2011, 00:58:01

« vorige - volgende »

Caroline

Geef je de pap met een spuitje??

Anders weet je ook niet hoeveel hij binnen heeft gekregen.

Een valkje van 4-5 weken oud moet net uit het blok zeker 3 x per dag minimaal 8 ml. pap. Dit zijn niet zomaar een paar hapjes. Dit zijn echt 3 x per dag een flinke spuit.

Zoals jij het snaveltje beschrijft klinkt niet goed ... ik zou toch proberen om een foto te maken en te plaatsen. Dit zou namelijk afwijking kunnen zijn aan het snaveltje, een zo gehete "centenbakkie". Als dit het geval is kan het ook problemen krijgen met zelfstandig leren eten.'

Heb je inmiddels je valkje al gewogen??

Dit is je al een paar keer gevraagd. Aan de hand van dit gewicht en het aankomen of er afvallen ervan kun je zien of je valkje voldoende naar binnen krijgt.

Dit is het alleraller belangrijkste bij papvalkjes ... WEGEN!! 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

lotje

Ja ik heb hem een paar keer gewogen en hij komt aan. Maar niet 3x per dag dat zal ik doen. Hij is trouwens geen 4/5 weken maar 7 weken. Ik geef pap met een spuit en hij krijg bijna een hele spuit binnen. Maar eet ook al zelfstandig. Over dat 'centenbak' snáveltje, dat klinkt niet goed. Ik was het al vanplan maar ik ga er zeker mee naar de dierenarts. Kijken wat die zegt.   

Caroline

Ooooh, 7 weken ... dan is hij niet 2 dagen uit het blok maar zeker al 2 weken.  ;)

En ja, dan kan hij inderdaad al goed zelf eten en hoeft hij mogelijk niet 3 x per dag gepapt worden.

Even goed wegen en als hij nog afvalt wat pap bij geven.

Lees anders het stukje over handopfok eens, daar vind je vast een hoop info.

KLIK HIER

ALs je twijfelt over zijn snaveltje plaats dan eens een foto. Een dierenarts kan hier ook niks meer aan veranderen. Ik spreek uit ervaring, ik heb zelf een valkje met een centenbakkie.  :)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro71

zo zie je maar dat mensen je nog kunnen foppen met een vogel die eigenlijk:b: keus is maar ook volgens met een handicap kunnen groot worden. En nog iets let je er wel op dat je de pap niet te dun maakt ik deed altijd 1 maatschep met 2 maatscheppen water. ik wens  je heel veel succes.
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.

lotje

De kweker zei hij is 6/7 weken en net een paar dagen uit het blok. Dus daar ligt de verwarring. Want wat moet je dan geloven. Ik had dat hele artikel inderdaad al gelezen en ik vond het wat tegenstrijdig met wat jullie zeiden maar dat komt dus door de leeftijd. Maargoed het is nu nog de vraag wat waar is. 2 dagen uit het blok of 7 weken oud... Ik ga de kweker er even over bellen.

Ik ben vanmiddag rond 3 uur thuis dan zal ik echt proberen een goede foto te maken van het snaveltje. Als het "baardje" er niet voor zit. Wat is jou ervaring dan met je valkje die een "centenbakkie" heeft?

Bedankt allemaal voor al het advies. Ik had geen idee dat dit zo'n erg probleem was omdat de kweker alleen zei: nog af en toe wat pap. En ze kwam over alsof het heel gewoon was.

lotje



Hoe plaats ik een afbeelding? :-X

animallovertje

je moet je foto eerst uploaden.. dit doe je op een website zoals bijvoorbeeld: http://imageshack.us

je klikt daar op browse. en zoekt je foto op.. dan zorg je dat hij op resize image staat (640 x 480 ) en dan klik je op upload now!

dan moet je wachten tot hij klaar is en dan klik je op je afbeelding.

daarna klik je  met je rechtermuisknop op je foto: eigenschappen - url (adres) kopieren .

dan ga je hier naar het forum. klik je op het plaatjes icoon (boven de smileys, 2e blokje) en dan doe je ctrl + V (dat is plakken)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

lotje

oke bedankt, Ik zag upload net ook op deze site staan dus ik heb het eerst via deze site geprobeert. even kijken of dat ook lukt


lotje

gelukt!:) wel een gedoe om hem steeds via paint op de goede grote te krijgen. Ik zal jou manier ook eens proberen

Caroline

Ik zie niks apart aan het snaveltje hoor ...  ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

lotje

mijn andere valkjes hebben dit niet. Daar zit de onderkant precies op de bovenkant. hier is heb ik het idee dat de snavel niet goed sluit.

Maar als jij vind dat het er niet zo erg uit ziet.. Ben ik alleen maar blij.

animallovertje

je kan het misschien ook beter zien aan de zijkant?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

lotje

Nee, aan de zijkant zie je het juist niet..

caro71

Die snavel zie ik nix vreemds aan let wel op dat ie ook nog steeds groeit he......................................De valken vlogen bij mij met een week of 5 uit dus ik denk dat ie dan ook ongeveer zo jong was. En wat de kwekers betreft je hebt hobby kwekers en broodkwekers........hoe is het nu met de vogel?????????????
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.

lotje

hij is nu ongeveer 9 weken denk ik. En het gaat super goed. Wat betreft het vliegen, dat doet hij nu wel genoeg. Ik denk dat hij eerst even in shock was. Ik weeg hem ook elke dag en hij blijft gewoon mooi op gewicht. De fokker vertelde dat hij veel later uit het blok is gekomen dan normaal. Het kan misschien komen omdat hij alleen door de vader is opgevoed? De moeder is overleden tijdens het broeden zij ze. En over de fokker, tsja ik weet het niet maar de voiere zag er perfect uit. Ook kan ik me niet voorstellen dat ze het alleen maar voor het geld doet, zo kwam het niet bij me over in iedergeval. Ik ben blij dat jullie het snaveltje er niet raar uit vinden zien. Het is wel iets minder geworden naar mijn idee dan toen ik hem kreeg maar ik zie het nog wel. Maar hij eet gewoon goed.