29 april 2024, 10:54:43

Nieuwe kooi voor me valkje.

Gestart door Rissiejjj, 27 april 2011, 16:55:22

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Mijn valkje heeft sinds gisteren een nieuwe kooi.
Dacht, vind het wel leuk als ze een wat ruimere kooi heeft.

Nou moet zeggen, viel me dat is even tegen toen ik ze naast elkaar zag staan. Blijkt dat de kamervoliere die ze nu heeft maar een heeeel klein beetje groter is, haha. Alleen de vorm van de kooi is wat praktischer.
Me valkje vind het super om een nieuwe kooi te hebben, doordat de vorm beter is kon ik er nu ook makkelijker speelgoed etc in hangen.
Ook vind me valkje haar nieuwe buurvrouw erg interessant. Want met de kooi kwam ook een grasparkiet, wat ik dus niet wist voor ik aankwam bij die mensen. En dan ook nog is een totaal niet tamme grasparkiet. Nu is het van de ene kant de bedoeling om haar te herplaatsen naar een voliere, maar van de andere kant, ze heeft altijd binnen gestaan en is dus niet bang voor mensen die langs lopen etc, ze wil alleen niet op je hand zitten. Weinig problemen dus, nu ze wat rust heeft en op haar stekkie zit kan ik de hand wel weer in de kooi doen zonder dat ze gelijk grijpt. Dus zit er sterk aan te denken om haar een man erbij te geven en dan ook gewoon 2 grasjes te hebben.

Zie hier de foto:
Links oude kooi waar nu het grasje in woont, Rechts nieuwe kooi met me valkje.

Jeffry83

Nou, zo'n voiliere is zeker erg goed voor een valkparkiet, ik zit mij helemaal rot te zoeken naar een valkparkiet kooi! Enige wat ik tegenkomen zijn 'valkparkiet kooien' daar wil ik geeneens een grasparkiet in plaatsen zo klein... Ik wil ruimte voor mijn vogels! En voor grotere maten kom ik weer uit bij papegaaien kooien. Maar daar is de tralies te wijd van :S
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Rissiejjj

Ik kwam inderdaad ook erg veel van die kleine kooitjes tegen.
En kamer volieres hier in een straal van 50km, daar vond ik is 4 van.
Uiteindelijk deze gevonden en was de eerste bieder van de vraagprijs, haha.

Zou elke dag kijken als ik jou was, kan soms behoorlijk rap gaan dat ze weer verkocht zijn.
Beide kooien die ik nu heb staan zijn lekker ruim, de linker is iets kleiner dan de rechter, maar in de linker zitten nu grasparkietjes, dus kan allemaal prima:D

mariska79

@Jeffry24

kijk her eens http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19330.0.html

er zijn meer mensen met papagaaien kooien, als de tralie afstand groot genoeg is kunnen ze makelijk met hun kopje er door maar niet met hun lichaam. als je hier ff rondsnuffel moet het ergens tussen staan (tralie afstand) meen ik me te herinneren

foatum

30 april 2011, 19:30:43 #4 Last Edit: 30 april 2011, 19:32:32 by foatum
ik weet niet waar je woont maar in Groningen staat er een te koop op marktplaats

advertentie nummer 442404592  ( even intoetsen in zoekgaatje op marktplaats.nl )

animallovertje

mooie kooi zeg!

ik ben zelf helemaal gek op de kooien van montana.. vind ze echt prachtig. degene die ik heb is eigenlijk ook een papagaaienkooi, maar de tralieafstand is echt wel klein genoeg. mijn grasparkieten konden er zelfs niet doorheen. ik heb de Hacienda Dome Montana papegaaienkooi
ik vind hem erg mooi ruim!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------