28 maart 2024, 11:27:56

***Zoë & Sem***--Lief, lief en lief :P--

Gestart door cals, 10 mei 2011, 13:05:30

« vorige - volgende »

cals

Het filmpje! valt niet al teveel op te zien maar voor mij heeft het al veel betekenis, het was de eerste keer dat Zoë zo lang en rustig bij me bleef zitten ;D

http://youtu.be/rKXW4AAZkx4
Groetjes van Carla

Cherro

Wat een leuk verhaal over je grasje en je valkje (en de rest van je dieren :) )

Jammer van Luca, soms klikt het, en soms niet, wat hier dus duidelijk het geval was.
Niemand kiest er voor om een dier weg te  moeten doen, maar soms moet je gewoon uit belang voor je andere dieren en/of jezelf.

En super dat Zoë al zo blijft zitten, leuk is dat he :)

Hier gaat dat net zo. Twiggy komt soms, Twister doet niets liever dan bij me zitten. Zij laat zich dan wel weer kroelen, wat Twister weer minder heeft ;D

En volgende week jullie 2e valkje van Caroline, leuk!
Spannend allemaal weer, ben benieuwd hoe t hele stel elkaar gaat vinden.


Hoe gaan je borders om met de valkjes trouwens? ;D
Was ik wel benieuwd naar ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

cals

Citaat van: Cherro op  5 juni 2011, 16:41:04
Wat een leuk verhaal over je grasje en je valkje (en de rest van je dieren :) )  Dank je! Ja ik zou er wel een kleine dierentuin op na willen houden maar er is een grens (volgens mijn man ;D)

Jammer van Luca, soms klikt het, en soms niet, wat hier dus duidelijk het geval was.
Niemand kiest er voor om een dier weg te  moeten doen, maar soms moet je gewoon uit belang voor je andere dieren en/of jezelf.Luca heeft een heel goed zelfs beter huisje dan bij mij gevonden. Ik was daar zo blij mee en kan Luca nog volgen op het grasparkietenforum!

En super dat Zoë al zo blijft zitten, leuk is dat he :)Ik kan je niet vertellen hoe fijn dat is! Ik weet wel dat het echt goed gaat komen met haar, ze was tenslotte handtam toen ze bij ons kwam wonen maar ze had gewoon geen vertrouwen in mij. Nu dat dus overduidelijk aan het veranderen is geniet ik van die momenten zoals op het filmpje ;D. Manlief was net met stomheid geslagen toenhij ons tweetjes op de bank zag zitten: Hey, ze blijft bij je zei hij ;D ;D en ik had een smile van oor tot oor :-*

Hier gaat dat net zo. Twiggy komt soms, Twister doet niets liever dan bij me zitten. Zij laat zich dan wel weer kroelen, wat Twister weer minder heeft ;D

En volgende week jullie 2e valkje van Caroline, leuk!
Spannend allemaal weer, ben benieuwd hoe t hele stel elkaar gaat vinden.Ja ik ben ook benieuwd, Zoë zal het fijn vinden een soortgenootje denk ik. Bocelli ons grasje is gek op valkjes dus dat is geen probleem.


Hoe gaan je borders om met de valkjes trouwens? ;D
Was ik wel benieuwd naar ;DMijn 2 borders en de rest van de huisdieren gaat heel goed samen. Jay onze oudste border is stapelgek op de vogels en ons huiskonijntje Saartje. Hij ligt altijd in de buurt en houd ze in de gaten, hij vind het zijn taak om de boel bij elkaar te houden, een echte border :P. Kyra onze jongere border houd zich meer op de achtergrond qua vogels en Saartje, zij vind alle dieren buiten veel interessanter
Groetjes van Carla

Cherro

Leuk om te lezen hoe goed dat gaat.
Daarom vroeg ik het ook haha, omdat Borders idd drijvers zijn, en ik benieuwd was of zij dit ook erg bij de valkjes zouden hebben daar deze vliegen ;D

En die Bocelli, hij klinkt als mijn Happy, ook zo'n dottekont :)

Zoë zal t vast geweldig gaan vinden :)

En ik vind t leuk te lezen dat je toch langzaam haar vertrouwen krijgt.

Het kotm wel eens meer voor, want jij bent immers toch een van de mensen die haar uit haar vertrouwde omgeving hebt weggehaald, en ja dan moeten ze ff die knop omzetten ;)
Maar dat komt helemaal goed.

En wat je zegt ;) Hebben wij hier ook hoor.
We hebben katten, honden, vogels, een paard, en als ik morgen zeg om mijn part: ik haal een minivarkentje, of een geit dan is t mijn vriend ook wel prima ;D
maar dat doen we fijn niet ;) K heb werk zat met t stel wat ik nu heb lopen/vliegen ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

cals

Citaat van: Cherro op  5 juni 2011, 22:11:44
Leuk om te lezen hoe goed dat gaat.
Daarom vroeg ik het ook haha, omdat Borders idd drijvers zijn, en ik benieuwd was of zij dit ook erg bij de valkjes zouden hebben daar deze vliegen ;D

En die Bocelli, hij klinkt als mijn Happy, ook zo'n dottekont :)

Zoë zal t vast geweldig gaan vinden :)

En ik vind t leuk te lezen dat je toch langzaam haar vertrouwen krijgt.

Het kotm wel eens meer voor, want jij bent immers toch een van de mensen die haar uit haar vertrouwde omgeving hebt weggehaald, en ja dan moeten ze ff die knop omzetten ;)
Maar dat komt helemaal goed.

En wat je zegt ;) Hebben wij hier ook hoor.
We hebben katten, honden, vogels, een paard, en als ik morgen zeg om mijn part: ik haal een minivarkentje, of een geit dan is t mijn vriend ook wel prima ;D
maar dat doen we fijn niet ;) K heb werk zat met t stel wat ik nu heb lopen/vliegen ;D

Ja jou Happy was ook zo'n kroelkont toch had ik gelezen in je dagboekje, Bocelli zit niets liever dan in je nek lekker slapen en kletsen echt lachen wat hij allemaal verteld ;D

Mijn man is gelukkig heel realistisch en zorgt ervoor dat er niet nog meer beestjes bijkomen want we hebben er echt genoeg, en ik wil er wel genoeg tijd voor hebben dus op Sem na blijft het bij onze gezellige beestenboel.

Ja en met Zoë denk ik dat je gelijk hebt ik was even de boosdoender die haar weghaalde maar het vertouwen komt er daar ben ik helemaal van overtuigd ;D. Ik haal haar zoveel mogelijk eruit en dta gaat supergoed nu :-*

Onze borders zijn echte drijvers, ze komen uit een werklijn, Jay drijft binnen op de beesten en Kyra doet het buiten bij de shetlanders in het weiland achter het huis.
Groetjes van Carla

cals

Sem is er :-*, vanmorgen bij Caroline opgehaald! We zijn nu pas een kleine 2 uurtjes thuis en wat hebben we al genoten van ons duo! Want een duo is het echt, de klik was er heel snel tussen Sem en Zoë. Na heel even de kat uit de boom te hebben gekeken sprong Zoë naar Sem en ging naast hem zitten, even net doen of ze met de touwtjes in de buurt wilde spelen en ondertussen naar Sem kijken ;D, Sem imiteerde Zoë en de 2 gingen zich poetsen en even naast elkaar slapen :-*. Nadat Sem van de trosgierst had gesnoept kwam Zoë met haar koppie naar beneden naast hem zitten en moest Sem kroelen :-* maar hij weet daar nog even geen raad mee en Zoé werd er een beetje kattig van maar Sem laat zich niet kisten en kibbelt terug :P en vervolgens gaan ze gewoon weer poetsen en slapen naast elkaar...........lief toch :-*.
De foto's van ons prachtige duo :-*



















Groetjes van Carla

animallovertje

wat een leuk stel is het zeg!!! en wat lijkt het me fijn als je na zo lang wachten eindelijk sem thuis hebt! heel veel plezier met hem!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline

Wat een heerlijk foto's van jullie duo, ze doen het super samen.

Lekker genieten en thanks voor de lekkere snoepjes.  :-*

Kusje voor Zoë en Semmie.  :-* :-*

FIjne avond nog, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Jij ook bedankt Caroline voor de lekkere marsen(we hadden er in de auto al van gesnoept ;D). Maar vooral bedankt voor ons prachtige duo :-*, wat een lekker stel is het samen, alles doen ze samen zo lief en grappig :D. Vandaag zijn ze voor het eerst samen de kooi uit geweest, Zoë gaf het voorbeeld en Sem volgde, kijk maar naar de foto's ervan, ik geniet met volle teugen van ons prachtige duo :-*















Groetjes van Carla

Caroline

Aaaah, ze zijn echt leuk samen, het perfecte koppeltje.  :-*

Ik zie je voor me hoe je op een afstandje staat te genieten.  ;)

Super leuke foto's.

Voor straks, slaap lekker.

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Met Zoë en Sem gaat het super goed :-*. Sem is heel goed aan het eten!  Zoë is zo blij met Sem, ze was al vrolijk maar nu Sem er is, is ze supervrolijk! Ze is veel actiever en Sem imiteerd haar dus hebben we 2 vrolijke vogels in huis ;D. Ik heb een paar prachtige foto's van ons prachtige duo, ik smelt elke keer als ik  naar ze kijk :-*







.....lief toch!
Groetjes van Carla

Caroline

Aaah Carla, wat ontzettend liefffff!!!!  :-* :-* :-*

Geweldig!!





Paps met beide zonen.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Vanmorgen zijn mijn valkjes aan een ramp ontsnapt notabene door mijn eigen schuld :-[.
Zoë en Sem wonen in een royal kingdom, een ideale grote kooi, aan de voorkant 2 grote beveiligde deurtjes, die kan je niet vergeten dicht te doen! Aan de zijkant hoog bovenin 2 hele kleine deurtjes, niet beveiligt en ........ik had aan de linkerkant zo'n deurtje vannacht open laten staan :o. Ik werd  vanochtend dan ook wakker doordat ik gefladder hoorde, snel naar beneden gegaan en daar zag ik Sem op de grond zitten en Zoë zag ik zo 1, 2, 3, niet zitten en ik begon al lichte paniek te voelen. Na haar meerdere malen geroepen te hebben zag ik haar keurig aan de zijkant van haar kooi zitten achter een houten speeltje vieuw wat een opluchtig zeg. Sem direct opgetild en bekeken en hij was alleen beetje rillerig van de schrik en heb ze beide gelijk in de kooi gezet en daar gingen ze eigenlijk direct poetsen en eten dus was super opgelucht. Het gevaar is namelijk dat Sem of Zoë bij ons huiskonijntje Saartje terecht komen, Saar een schat voor ons is echt een killerkonijn voor andere knagers of kleine dieren zoals Sem en Zoë, zij duld geen andere beesten(behalve onze border collie's) bij haar verblijf. Ik was dus bang dat er een half vermoorde Zoë bij Saar zou liggen toen ik haar niet kon vinden, ik heb dus gelijk even mijn lesje geleerd! Ik heb de 2 kleine deurtje met een draadje dicht gemaakt omdat ik ze toch weinig gebruik en ik veel te bang ben om ze weer te vergeten  ;).
Maar over een poosje als mijn man tijd heeft kan ik de royal kingdom denk ik op marktplaats zetten want manlief (zelf aannemer) heeft een super idee voor een zelfgemaakte binnenvoliére  ;D ;D ;D, lekker groot, joepie!
Groetjes van Carla

Caroline

Pfffffh ... gelukkig.  :)

Ik heb die deurtjes helemaal niet, ik heb alleen de 2 grote deuren aan de voorkant.  ::)

Geef ze maar een kusje van me.

Ben errrug benieuwd naar  hun nieuwe vertrekje.  ;)

Fijne avond nog ... liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Citaat van: Caroline op 12 juni 2011, 20:58:05
Pfffffh ... gelukkig.  :)

Ik heb die deurtjes helemaal niet, ik heb alleen de 2 grote deuren aan de voorkant.  ::)

Geef ze maar een kusje van me.

Ben errrug benieuwd naar  hun nieuwe vertrekje.  ;)

Fijne avond nog ... liefs Caroline


Die kleine deurtjes zitten links en rechts aan de zijkant v/d kooi, zijn net van die deurtjes zoals in een hamsterkooi. Ik snapte het nut al niet van de deurtjes maar feit is wel dat ik er 1 vergat dicht te doen :-\. Nu kan me dat niet meer gebeuren, ik heb de deurtjes met draadje dicht gemaakt ;D.

Hans heeft de tekening van de voliére al gemaakt en even met mij doorgenomen hoe hij denkt dat het gaat worden, ziet er mooi uit. Hans gaat een voliére maken met hout en gaas, 1 grote deur erin met klein deurtje die appart open kan (een aanvlieg deurtje), de voliére word 2 meter hoog en 1.50 breed. Ik kan dus in de voliére staan wat gemakkelijk is met schoonmaken.Hij hoopt er in onze vakantie aan te beginnen ;D
Groetjes van Carla