28 maart 2024, 09:11:18

***Zoë & Sem***--Lief, lief en lief :P--

Gestart door cals, 10 mei 2011, 13:05:30

« vorige - volgende »

cals

21 mei 2011, 18:47:38 #15 Last Edit: 26 mei 2011, 10:22:55 by cals
Yeah Sem doe je best en dan kunnen we je eind van de week ophalen ;D ;D ;D.
Ik ben erg benieuwd wat Zoë ervan gaat vinden en voor Sem ben ik blij dat Zoë er al is dan heeft hij gelijk een vriendinnetje :-*!

Zoë is nu lekker buiten haar kooi aan het scharrelen, ze is wel verknocht aan de royal kingdom en vooral alle speeltjes, klimtouwen, stokken, schommeltjes en kleine  frutsels zijn interressant voor Zoë :P. Ohja en eten kan ze als een bouwvakker ;).
Ik heb de kooien van de parkieten wel omgewisseld, Zoë's kooi staat nu dichter bij ons wanneer we op de bank zitten zodat ze ons eigenlijk altijd kan zien. Zoë is een heel relaxed dametje die absoluut niet bang is voor al onze andere huisdieren, het enige wat Zoë echt niet wil is door mij gekroeld worden maar dat accepteer ik helemaal. Ieder valkje is anders van karakter en Luna was een kroelkont eersteklas en Zoë is dat niet maar wat niet is kan nog komen ;D, ik geef niet zo snel op namelijk :D.

Bedankt voor de update over Sem Caroline :-*.
En wat hebben wij een zin om weer naar Veghel af te reizen heel binnenkort, en Danique chauffeurt weer voor me ;).

Fijn weekend iedereen! 8)
Groetjes van Carla

cals

Vanmiddag heeft Zoë heerlijk gedoucht met behulp van de plantenspuit gevuld met warm water, en heerlijk dat ze het vond ;D  kijk zelf maar ;)





Groetjes van Carla

animallovertje

wat leuk zeg.. ik kom overal natte valkjes tegen! super schattig!! jammer genoeg vinden die van mij het maar niets :(
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline





;D ;D ;D Geweldig!!!!  ;D ;D ;D





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Alles gaat goed met Zoë :-*, helaas gaat het niet goed met onze jongste grasje Luca. Luca is helaas heel gemeen naar Zoë toe, hij pikt in haar rug en poten. Heel bewust benaderd hij van de achterkant om haar te pikken, Zoë bijt wel van haar af maar is toch niet snel genoeg. Dit was het 1ste probleem met Luca, dit is natuurlijk op te lossen door beide vogels niet meer tegelijk los te laten. Maar daar blijft het helaas niet bij :-\, Luca dwingt nu ook Bocelli in een hoekje en houdt hem vast, Bocelli raakt op een gegeven moment in paniek en begint te krijsen en wil uit zijn kooi. Hij is van weer rustig als hij bij Zoë in haar kooi zit (zoals hij nu ook zit)
Maar dit is natuurlijk geen definitieve oplossing want hoewel Bocelli het prima vindt is Luca gefrustreerd als ik weet niet wat, dit was niet wat ik in gedachten had toen Luca als vriendje voor Bocelli erbij kwam. Ik baal en ben verdrietig dat dit zo mis loopt :-[. Ik heb op het grasparkietenforum waar ik ook lid van ben mijn verhaal gedaan dat het nu niet goed gaat met Luca en Bocelli, en ik zie geen andere mogelijkheid dan een goed ander huisje liefst een voliére voor Luca te gaan zoeken. Ik heb nog nooit een dier weggedaan en het voelt dan ook behoorlijk k...e :-\.
Misschien is er iemand hier op het forum die een oplossing weet of een huisje kan aanbieden, ik hoor het graag als dat zo is.
Groetjes van Carla

animallovertje

wat verschrikkelijk rot dat ze het samen niet goed kunnen vinden :( lijkt me erg moeilijk om haar weg te doen als je zo gek op haar bent, maar het is misschien wel het beste voor al je andere parkieten.
hopelijk vind je een goede oplossing.
Sterkte ermee!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

cals

Ik heb heel goed nieuws over Luca! Op het grasparkietenforum heb ik een heel fijn nieuw huisje gevonden voor Luca bij iemand met veel ervaring en een prachtige voliére voor haar grasjes. Ik ben blij en opgelucht dat deze oplossing er is gekomen dat had ik niet verwacht.
Bocelli zal geen ander vriendje meer krijgen, hij is super happy met Zoë en gewoon ook in zijn eentje.

Groetjes van Carla

Caroline

Ik kom even snel een knuffel geven namens Sem ...  :-*

En tevens vertellen dat hij errrrug lui is.  >:( ;)

Hij verrekt het echt om zelf te gaan eten.  ::) Hij kan het wel en ik dwing hem dan ook om het zelf te doen maar hij krijgt bijna dagelijks nog wel pap.   :P

Maar ... komt goed.  ;)

Hij is nog steeds lief en relaxt.  :D

Ik hou je op de hoogte.  :)

Alvast een fijn weekend, liefs Caroline

PS> immetje beantwoord ik snel.  :-[
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Haha die Sem eigenwijs en lui ;D maarja hij heeft dan ook een eigenwijs koppie he!
We hopen dat hij snel het licht zal zien wat betreft eten ;), Zoë (ook lekker eigenwijs ) wacht op hem. Zij  kan goed eten hoor madam krijgt nu geen trosgierst meer in haar kooi maar alleen uit mijn hand haha dan heb ik ook lekker mijn zin wat betreft aandacht ;D

Heel fijn weekend :-*
Groetjes van Carla

cals

Ik heb nog een heel grappig detail over onze Zoë! We hebben namelijk onze persoonlijke wekker, een unieke, qua vorm en qua geluid :P.......raad U het al....onze wekker heeft de vorm van een valkparkiet heet Zoë ;) en gaat iedere morgen klokslag 08.00 af ;D.
Heeft U problemen met opstaan zo rond de klok van 8 uur neem dan een Zoë wekker, geen batterijen nodig en erg precies :P ;D :P
Groetjes van Carla

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Zoë heeft inmiddels dagelijks haar vliegminuten in de woonkamer. De kooi staat open wanneer we thuis zijn en ze bepaald zelf wanneer ze haar even de vleugels gaat uitproberen, ik zeg uitproberen maar madam is redelijk goed in het vliegen ;D (ik ben trots op haar) Zo af en toen beland mevrouw op de gordijnrail en weet dan even niet hoe het verder moet....en dan help ik haar even ;D, zie foto's

Zoë op de rail,


Zoë is aan het nadenken ;)


Toch maar hulp van het baasje accepteren :D


Toch nog eigenwijs weer wegvliegen ::)


En dan toch nog een keer op vrouwtjes vinger stappen


En dan zijn we toch weer in de kooi aanbeland ;D
Groetjes van Carla

Caroline

Even een update ...

Semmie eet inmiddels zelf en krijgt geen pap meer. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar we gaan de goeie kant op.  ;)

Ik hou je op de hoogte maar verwacht zoals het nu gaat dat hij volgende week wel kan verhuizen.  :D

Fijn lang weekend.

Liefs Caroline knuffie van Sem.  :-*

PS> leuke foto's van Zoë.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Citaat van: Caroline op  2 juni 2011, 10:00:10
Even een update ...

Semmie eet inmiddels zelf en krijgt geen pap meer. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar we gaan de goeie kant op.  ;)

Ik hou je op de hoogte maar verwacht zoals het nu gaat dat hij volgende week wel kan verhuizen.  :D

Fijn lang weekend.

Liefs Caroline knuffie van Sem.  :-*

PS> leuke foto's van Zoë.  :D


Yes ....daar zijn heel erg blij mee :D ;D!!
Hopelijk kunnen we Sem heel snel ophalen  :-*
Groetjes van Carla

cals

Ben zo blij :D, Zoë blijft sinds vandaag lekker bij me zitten op mijn arm :-*. Zoals ik al eerder vertelde is Zoë geen kroelkont en wilde niet zo heel veel van mij weten. Nu is ze nog niet zo heel lang bij ons dus dit kan natuurlijk nog helemaal veranderen ;D. En zoals het er nu naar uit ziet is dit nu al aan het veranderen, ben zo blij dat ze heel rustig bij me blijft zitten, en ben trots op mijn mooie meiske.
Het is echt genieten als ze bij me zit, ik heb er zelf een filmpje van gemaakt met mijn fototoestel en ga nu even kijken of ik die kan plaatsen ::).
Maar heb alvast 2 foto's, als bewijs haha :P



Groetjes van Carla