28 maart 2024, 15:40:07

***Zoë & Sem***--Lief, lief en lief :P--

Gestart door cals, 10 mei 2011, 13:05:30

« vorige - volgende »

cals

10 mei 2011, 13:05:30 Last Edit: 11 juni 2011, 19:26:18 by cals
Hallo allemaal!

Ik ga hier mijn verhaaltje doen over mijn valkjes Zoë en Sem (nu nog Narcis bij Caroline).

Mijn naam is Carla, ik ben 43 jaar en getrouwd met Hans en we hebben 2 kids, dochter Danique van 19 en zoon Miguel van 17 jaar.
We wonen landelijk in een klein dorpje en hebben als huisdieren: Jay en Kyra onze border collie's, Wizzy en Woppie onze cavia zeugjes, Saar ons huiskonijn en buiten in de ren de 2 koppeltjes Heero & Hessie en Romeo & Rosalie (4 v/d 5 konijnen komen uit de opvang), en natuurlijk niet te vergeten ons pratende grasje Bocelli en sinds kort heeft Bocelli een vriendje Luca.

3 jaar geleden kreeg ik mijn eerste valkje Luna een albino popje.

Luna overleed op 23 februari dit jaar tijdens een operatie in de Universiteitskliniek in Utrecht :'(, ik was hier helemaal kapot van en Bocelli ons grasje bleef stilletjes alleen achter. Voor Bocelli hebben we vriendje Luca erbij genomen zodat hij niet meer alleen is.
De stilte in huis vond ik vreselijk en na contact te hebben opgenomen met de kwekers van Luna en Bocelli kwam ik erachter dat zij niet meer kweekten dus op zoek gegaan naar een andere kweker en mijn dochter vond Caroline op dit forum. Na heel veel gezellig mailcontact kwam ik op de wachtlijst en ik had geluk want er zat na een poosje een popje voor me bij uit het M-nestje :D, Moon werd Zoë bij ons en ze woont hier sinds afgelopen woensdag. Zoë is rustig aan ons aan het wennen en aan al onze beestjes. Ze is prachtig vinden wij en heel nieuwsgierig en heeft een eigen willetje ;). Over een paar weekjes komt Sem (Narcis) van Caroline bij Zoë wonen een neefje van haar, wij willen geen nestje vandaar.
Ik zal af en toe wat over ons duo in "mijn verhaal"
schrijven.

"***Zoë***




Zoë en Bocelli


Zoë en Luca










Groetjes van Carla

animallovertje

wat een prachtige vogels heb je zeg!! ik vind je grasje ook prachtig!!
Heel veel plezier met ze :)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline



Hey, wat gaaf!!!!

Jullie eigen verhalenboekje.  :D

Hele lieve foto's van mooie Zoë. Alleen even een kleine correctie over haar toekomstige vriendje ... Sem is haar neefje.  ;)

De moeder van Sem, Princess, is een volle zus van Zoë.  :D




Knuffie van Sem.

Uiteraard ga ik je boekje hier volgen.  ;)

Liefs van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Dank je wel animallovertje en dank je wel Caroline voor de correctie ;) (dat had ik even niet goed onthouden ::)), en lief die foto's van Sem :-*
Groetjes van Carla

cals

Vandaag een grote dag voor Zoë :-*, ze heeft vanmorgen om half 10 haar eerste vliegminuten in de woonkamer gehad :P. Het ging haar heel goed af, ze lande eerst op de gordijnrails vloog naar de andere gordijnrail en vloog toen terug op de driehoek die boven haar kooi hangt. Ik ben trots op haar  ;D, ze heeft in het weekje dat ze nu pas hier al heel veel ontdekt en vindt het heerlijk om buiten op haar of Bocelli's en Luca's kooi te zitten. Luca ons jongste grasje pikt haar echter in haar pootjes wanneer ze op de kooi loopt dus heb ik heel veel touwen en loopstokken bovenop de kooi gemaakt , en Luca mag dus niet meer tegelijk los met haar want in tegenstelling tot Bocelli is hij echt gemeen tegen haar :-\

De foto's van Zoë die dus zelf op de driehoek gevlogen is :D


/color] ;)
Groetjes van Carla

Caroline

Hoi hoi!!

Wat fijn te lezen dat ze het zo goed doet, vervelend dat Luca zo lelijk tegen haar doet. Ze kunnen zo gemeen zijn, grasjes.  >:(

Uiteraard ben ik ook super trots op haar vliegkunsten.  ;)

Meteen even een update over haar maatje.

Sem zit sinds het weekend samen met Lilly - ik had Noëlle even apart gezet omdat deze erg onrustig was en Lilly dit niet zo prettig vond - ze zitten regelmatig samen op een stokje of samen te eten.  :D Het eten wat Sem doet is nog niet voldoende, hij krijgt dan ook 's morgens en 's avonds pap van me.  ;) Ik denk dat ik het weekend over ga op 1 x pap, net als Noëlle. Het is nog steeds een rustig en lief kereltje wat kroelen best lekker vindt.  :D

Sinds vandaag woont ook Olijf bij hen in de kooi, deze is nog wat lomp en fladderig dus ik kijk het even aan. Vinden ze het niet leuk gaat die bij de zelf ook wat drukkere Noëlle in de kooi wonen. Zo verdeel ik straks de jongen van het O-nest die ook allemaal richting 6 weken gaan, de drukkere bij elkaar en de rustige bij Lilly en Sem.  ;)

Ik hou je op de hoogte ... alvast een fijn weekend.

Kusje voor Zoë.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Dank je wel Caroline over de update over Sem. Fijn om te horen dat hij het naar zijn zin heeft met jou mooie Lilly, geef hem maar een knuffie van ons allemaal :-*

En inderdaad grasjes kunnen er wat van >:(, Bocelli doet Zoë helemaal niets hij is natuurlijk 3 jaar aan Luna gewend geweest en nu we vergelijkings materiaal hebben met niet zo aardige Luca weten we dat Bocelli echt een schatje is naar Zoë! Luca deed heel normaal tegen Zoë toen hij kennis met haar maakte maar dat was eenmalig :-\. Nu is het jammer voor Luca maar hij komt gewoon niet tegelijk los met Zoë en Bocelli laten we wel met Zoë los het is niet anders.

Een hele fijne dag gewenst,
liefs van Carla en Danique
Groetjes van Carla

cals

Zoë vindt het gezelschap van Bocelli ons grasje erg leuk.
Ze deed zelfs haar koppie naar beneden voor hem maar helaas Bocelli wist ff niet wat hij daarmee aan moest maar het was zo lief om te zien :-*.
Ik denk dat Zoë heel erg blij zal zijn met vriendje Sem die over een poosje bij haar zal komen wonen ;D

Nu nog even een fotootje van de 2 vriendjes :-*
Groetjes van Carla

Sally

Hey

Ik zie je boekje nu pas! Leuk hoor.
Leuk dat jij mijn Tommy's zusje hebt.  ;D
Leuke foto's!!

Ik ben eigenlijk ook wel is benieuwt naar de foto's van de border collie'tjes.  :-[ :)

Caroline

Even een update over Sem ...

Sem eet elke dag een beetje beter zelf. Sinds het weekend krijgt hij nog maar 1 x pap, 's avonds voor ik naar bed ga, zodat hij niet met een leeg knorrend maagje de nacht in hoeft.  ;)

Ik verwacht dat hij het weekend helemaal zelfstandig eet en als hij 4-5 daagjes op gewicht blijft mag hij verhuizen naar jullie en kan hij Zoë lekker kroelen.  :D

Tot die tijd knuffelen jullie maar lekker met haar.

Lieve foto's van haar en Bocelli.

Fijne avond, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

cals

Dank je wel voor de up-date over Sem Caroline! En super dat hij zelf al zo goed eet, yes dat duurt niet lang meer voordat we hem kunnen komen halen ;D ;D ;D, ben zo benieuwd wat Zoë ervan vindt, denk dat ze erg blij met elkaar zullen zijn :D.(en wij met Zoë en Sem natuurlijk :P. Zoë heeft het goed naar haar zin tis een prachtig dametje (Bocelli is een beetje in love met haar haha) ze wil niet door mij gekroeld worden maar ik heb alle geduld van de wereld en dat komt zeker goed! Ik praat de hele dag tegen haar (als ik niet werken ben ;)) en ze vindt het heerlijk als ik tegen haar klets en ik geniet ervan! Ben zo benieuwd naar Semmie en zijn leuke koppie :-*


Groetjes van Carla

cals

Voor Sally, heel even of-topic de foto's van onze borders Jay en Kyra!

Jay en Kyra , Wizzy en Woppie en Luna :-[


Jay en Saartje


Jay en Hessie






Groetjes van Carla

cals

 Met Zoë gaat het prima, ze vliegt wat vaker van haar kooi weg en vindt haar weg weer redelijk snel terug ;D
Ook is ze vocaal steeds duidelijker aanwezig :P, ze heeft in ieder geval veel meer volume en meer verschillende tonen dan Luna ooit had ;).
Groetjes van Carla

Caroline

Wat een geweldige foto's van je andere beestjes.  :-* :-*

Fijn dat het met Zoë goed gaat ... Sem gaat het vanaf maandag zonder pap proberen, gaat dit lukken kan hij eind van de week verhuizen.  :D

Fijn weekend  8)

Liefs van Caroline, knuffel van Sem.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.