5 mei 2025, 00:55:30

vol tegen het raam gevlogen

Gestart door nick, 16 april 2011, 10:25:32

« vorige - volgende »

nick

hallo , onze valk is zojuist met volle vaart tegen het raam gevlogen , vreselijk , nooit gebeurt , hij bloedde een klein beetje bij zijn neus maar dat is gestopt . hij zit nu heel suf in zijn kooi , wat moet ik doen ? onze vogelarts is niet bereikbaar . gaat mijn valkje het wel redden ?? kan hij een gebroken nek hebben ? of was hij dan gelijk al overleden ?

Caroline

Een gebroken nek heeft hij niet want dan was hij dood geweest.

Ik zou hem in ieder geval goed in de gaten houden, hij kan namelijk wel een hersenschudding of hersenkneuzing hebben.

ALs zijn toestand achteruit gaat zou ik zeker proberen een vogelarts te bellen.

Laat hem verder met rust en zorg dat hij eten en drinken binnen hand bereik heeft.

Een tip voor de toekomst!!

Sluit altijd de gordijnen of iets dergelijks als je je vogel uit de kooi laat, hij zal niet de eerste zijn die zich te pletter vliegt tegen het raam, ze zien deze namelijk niet.  :-\

Beterschap met je valkje.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

nick

16 april 2011, 11:16:25 #2 Last Edit: 16 april 2011, 11:18:54 by nick
hey caroline. we hebben gordijnen voor het raam en maar klein spleetje raam open , geen van allen is er in 5 jaar tegen aan gevlogen , balen er ontzettend van ! , als hij een hersenschudding heeft ? wat ik wel vermoed want hij is sufjes , wat kan ik daar dan aan doen nu? en wat zijn de gevolgen van een hersenschudding ? kan hij daar nu alsnog aan overlijden ? groetjes.

mariannenl

Zelfs met tamme valkjes die veel in je huiskamer rondvliegen en zelfs met -zoals ik dat heb zwarte stickers van een vogel op het raam -  kan het misgaan

Houd je vogel goed in de gaten, de houding straalt veel uit, kijk of hij eet en drinkt , het is natuurlijk schrikken voor het arme diertje maar dat duurt maar even
zit hij rechtop of in elkaar gedoken, fluit hij ( als het een man is ) enz, dat zijn dingen die je in de gaten kunt houden

Mijn tamme Faith had zijn kopje opzij open maar dat was binnen 1 a 2 weken niet meer te zien

Maar :  bij twijfel altijd naar de dierenarts !

Marianne

nick

hoi marianne .
hij lijkt nu heeeeeel iets op te knappen , maar hij fluit nog niet , hij eet wel wat , als hij het overleefd dan is dat echt een wonder als je bedenkt met wat voor een vaart hij recht tegen het raam vloog , vreselijk ! wat een klap ! ze zijn altijd de hele dag los maar vanaf nu alleen maar savond's , ben er goed van geschrokken , we hadden hem als jonkie gekocht 8 maanden terug , hij was weken lang ziek en had van alles , wonder boven wonder er toch bovenopgekomen , wil niet dat hij nu alsnog door zon stom ongeluk ......  groetjes.

Cherro

Hoe is het nu inmiddels?

Hier gaan ook altijd de rolgordijnen naar beneden en de luxafles op t zijraam dicht.
Dat voorkomt gewoon veel ongelukken.

Of je moet Happy heten en dan maar gewoon tussen radiator en vensterbank schieten met een rotvaart, maar die kwam er bete rvanaf dan jouw valkje  :-\

Hoop dat ie snel opknappen doet!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

nick

nou hij is weer helemaal de oude , ongelofelijk ! maar nu ik de rolluiken naar beneden heb vlieg ie gewoon tegen de muur aan , begin me af te vragen of hij niet blind is :P , nu alleen nog maar eruit in het donker , tis niet anders

Akkie

Mijn valkje is ook 2 keer tegen het raam aan gevlogen maar gelukkig niet met een volle vaart gewoon een beetje zacht. Net als je bijvoorbeeld een beetje niet te snel en niet te langzaam loopt en dan tegen een paal botst. Hij mankeert gelukkig niks en fluit, vliegt en is niet blind.

NL is een foutje: Valkenwereld.tk