19 april 2024, 09:56:24

help, dikke krop en veel vocht!!!

Gestart door yamyyamy, 7 mei 2011, 17:03:11

« vorige - volgende »

puckje1984

hoi
ik heb bij een van de jongen in het begin ook een paar keer zo'n krop gehad. kan het zijn dat de ouders hem een beetje overvoeren. ik merk namelijk dat ze nu de jongen 5 weken zijn nog steeds eentje vrij vaak voeren en deze ook net zolang bezig blijft bij pappa totdat ze eten krijgt en als het niet genoeg is naar haar zin blijft ze door gaan en zit die krop weer zo vreselijk vol en is ook weer zo groot

yamyyamy

Citaat van: puckje1984 op 10 mei 2011, 08:13:44
hoi
ik heb bij een van de jongen in het begin ook een paar keer zo'n krop gehad. kan het zijn dat de ouders hem een beetje overvoeren. ik merk namelijk dat ze nu de jongen 5 weken zijn nog steeds eentje vrij vaak voeren en deze ook net zolang bezig blijft bij pappa totdat ze eten krijgt en als het niet genoeg is naar haar zin blijft ze door gaan en zit die krop weer zo vreselijk vol en is ook weer zo groot


hoe heb jij het gedaan?
of heb je ze gewoon bij de ouders laten zitten?
ik durf dit niet de hele dag, ben bang dat de ouders m doodvoeren.
heeft die van jou het overleefd uiteindelijk?

yamyyamy

haar brusje blijft erg achter in de groei, ik geloof dat ze 2/3 dagen jonger is en weegt 7/8 gram, de oudste weegt nu 36/37 gram. is dit normaal.
het brusje heeft trouwens geen last van vocht, maar soms wel last van lucht in de krop.

Larissa

Hoi hoi

Hoe oud is het brusje ? want 7 gr is het gewicht van een donsje van een paar dagen oud.

Wat je kunt doen is even tijdens 1 voedings ronde het oudste jong er uit halen en kijken of de ouders de over gebleven jongen gaan voeren.

S6

groetjes

yamyyamy

1,5 week geloof ik. de oudste is nu 2 weken (van 26april) en brusje is een paar dagen jonger. ik vind het moeilijk te bepalen hoe oud ze precies is, aangezien er nog 2 jongen zijn geweest maar deze zijn overleden, dus ik weet niet of ze het 2e, 3e, of 4e jong was.
ja ik haal de oudste er sowieso uit, omdat pa en ma haar te veel voeren en ze dus een hele dikke krop heeft, dan kan ze m legen en ik geef haar steeds een beetje water en een massage.
maar dat kleintje hebben we er gisteravond en vanmiddag ook even uitgehaald, ze was koud, pa en ma zaten er niet op. en zodra ik ze dan beide terug zet dan weer wel. ik heb het kleintje vanochtend maar een beetje pap gegeven want ze was helemaal leeg.
ik moet zo naar m'n werk en dan zet ik ze weer terug en als ik dan vanavond thuis kom dan haal ik ze er weer uit.
tja, je moet toch wat...  ???
ik hoop dat het kleintje wat gaat groeien...
die grote is al een echte vogel, maar dan nog zonder veren  ;)

carco

Het lijkt inderdaad een beetje op mijn donsje die je hebt.





Ik had toen het geluk dat ik het kon overleggen toen het eindelijk leeg was.
Het lijkt me niet gezond zo in ieder geval.

Best wel raar ook dat de andere niet gevoerd wordt.
Is er niet iemand in de buurt die kleintjes heeft en waar je deze evt. bij zou kunnen leggen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Manouk

ook voor een valkje van 2 weken vind ik 36 gram erg weinig..

In mijn vorige nestje woog aiden rond die tijd 61 gram en nu de oudste met 16 dagen 81......

Ik zal hierop verbeterd worden als mijne gewoon zwaargewichten zijn, maar volgens mij is dit echt te weinig..
Heb je misschien ook een foto van het oudste jong??

groetjes
Manouk

carco

Ik denk dat er veel te veel op het gewicht gelet wordt in het algemeen.
Ook bij de donsjes zit megaveel verschil.
Ik heb bij H en H bv hele kleine donsjes liggen en dit is heel normaal bij ze. Leggen ook hele kleine eitjes en kunnen pas bij 2 à 2,5 week geringd worden.
Terwijl D en D juist hele grote jongen hebben.
Het jong van de foto die hier eerder staat ( van yamiyami) zou dan 36 gram wegen. Dit kleintje mag/kan echt niet nog meer wegen want dan ploft hij  :-\
Zolang je ziet/merkt dat de kleine goed groeit en ontwikkelt is er niets aan de hand.
Ik weeg tegenwoordig bijna niets meer of ik moet zien dat ze te veel achter gaan lopen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Manouk

Tuurlijk zit er ook verschil in jongen.. dat bedoelde ik ook niet ;)

Daarom gaf ik ook als voorbeeld het verschil in jongen tussen mijn eerste en tweede nest...
Denk dat het ook uitmaakt, of de ouders groot van formaat zijn e.d.

Als alles goed groeit en aankomt is er geen probleem....

Maar ik denk dat als een jong van 2,5 week er zo klein uitziet nog, in het begin al wat achterstand heeft opgelopen of heb ik dat verkeerd??

Liefss

yamyyamy

hier een foto van beide valkjes...
http://s1207.photobucket.com/albums/bb462/yamyyamy1/?action=view&current=Foto0021.jpg

ouders voeren het kleintje wel (niet veel), maar als ik de grote eruit heb dan lijken ze er niet naar om te kijken, maar ik voer haar wel bij met pap.

maar uiteindelijk zal zij toch ook gewoon moeten gaan groeien?

ik ken hier trouwens verder niemand in de buurt (marknesse) eigenlijk


carco

De oudste ziet er nu perfect uit moet ik zeggen.
De jongste is inderdaad wel heel erg klein  :-\
Maar als je hem blijft bijpappen komt dat misschien ook wel goed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cherro

Marknesse is voor mij niet zo ver weg, mocht er in de toekomst weer iets zijn, mail me maar even. Misschien dat ik je dan ergens mee kan helpen, je weet maar nooit.

Nu kan ik niets voor je betekenen in t zin van overleggen want mijn jongen zijn al veel groter en worden zelf ook niet meer echt gevoerd.

De kleinste is idd een ukkepuk, de oudste vind ik er ook goed uitzien.

Je schreef ook dat de uk misschien wel een groter aantal dagen jonger kon zijn toch? Dan kan verklaren waarom het zo'n stuk kleiner is.

Ik zag op de laatste foto trouwens wel een heeeel volle krop, dat zou ik denk ik iets minder doen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

yamyyamy

Citaat van: Cherro op 11 mei 2011, 18:43:29
Marknesse is voor mij niet zo ver weg, mocht er in de toekomst weer iets zijn, mail me maar even. Misschien dat ik je dan ergens mee kan helpen, je weet maar nooit.

Nu kan ik niets voor je betekenen in t zin van overleggen want mijn jongen zijn al veel groter en worden zelf ook niet meer echt gevoerd.

De kleinste is idd een ukkepuk, de oudste vind ik er ook goed uitzien.

Je schreef ook dat de uk misschien wel een groter aantal dagen jonger kon zijn toch? Dan kan verklaren waarom het zo'n stuk kleiner is.

Ik zag op de laatste foto trouwens wel een heeeel volle krop, dat zou ik denk ik iets minder doen.


ik zal het onthouden, mocht het ooit nodig zijn...

die dikke krop krijgt ze van pa en ma, die haar dus te veel voeren. Vandaar dat ik haar eruit haal als ik thuis ben, dan kan haar krop even legen, daar krijgt ze bij pa en ma niet de tijd voor. Ze blijft zelf trouwens ook maar roepen om eten. Nee zelf voer ik de oudste niet, wel de jongste (bijpappen) maar dan niet zo vol...

Cherro

Is prima ;)


En vandaar, het is net zo'n ballonnetje ;)
Goed dat je hem er dan idd uithaalt. En dat zeuren om meer, hier ook een hoor die een volle hap krijgt en nog om meer blijft zeuren ;) Je hebt ze er bij.

Meer dan dit kun je niet doen eerst.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

yamyyamy

helaas... toen ik vanavond thuis kwam bleek de kleinste te zijn overleden  :'(, na 2 bijna doodervaringen.
vanochtend toen ik uit bed kwam en even in het nest keek, lag het kleintje op z'n rug, bewoog niet en was koud. Ik heb haar toen onder de warmtelamp opgewarmd en toen knapte ze al weer op, heb haar zelfs pap gevoerd.
vond het wel raar dat ze nog steeds niet groeide, ze woog nog steeds 7/8 gram. Was wel heel druk en liep raar met haar hoofd naar beneden en draaiend rond.
Misschien dat er toch iets niet goed was met haar.
Baal er wel van, maar denk wel dat ik gedaan heb wat ik kon doen... bijpappen... helaas het mocht niet baten.
:'( :'( :'(