29 maart 2024, 16:31:56

soort valkparkiet

Gestart door matilem, 23 maart 2011, 14:12:26

« vorige - volgende »

matilem

23 maart 2011, 14:12:26 Last Edit: 23 maart 2011, 14:15:32 by matilem
hallo

ik heb een valkparkiet maar ik zou willen weten wat voor soort het is en of het een man of een pop is.

hij is in 2010 geboren

als bijlage heb ik een foto van de valkparkiet

christel

volgens mij is het een bonte pop. maar ik ben niet goed in mutaties dus misschien nog wachten op vereder reacties

*~Romilda~*

Ik geloof dat dit een witmasker bont is..zo ziet ie er wel uit.Maar man of pop geeeeen ideee..
Groetjes romil

christel

Kan je dat niet zien aan die streepjes onderaan de staart ik dacht dat het dan wou zeggen dat het een pop was. maar ik kan verkeerd zijn hoor ;)

carco

Dat kan bij bont dus niet.
Het is inderdaad een bonte witmasker.
Heb je een foto van de rug?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




matilem

23 maart 2011, 20:34:15 #5 Last Edit: 23 maart 2011, 20:39:51 by matilem
hier is de foto van de rug

de naam is valko
valko doet sos zijn vleugels helemaal naar boven en is bazig.
als valko naar zijn kooi wilt danzie je dat ook goed. als valko 's morgens alleen is en de kooi staat open dan begint ie hard te fluiten om aandacht te hebben ook al weet ie dat er iemand boven is.

carco

Het is in ieder geval een bonte witmasker.
Fluit hij ook melodietjes?
En vleugels naar boven bedoel je daarmee aan de kooi hangen en ze dan spreiden? Of macho doen en met zijn vleugels wijd lopen te paraderen?


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




matilem

valko fluit een melodietje hij heeft dat van ons nagedaan soms als ik dicht met mijn mond naar hem ga en dan fluit dan fluit valko mee
valko spreid zijn vleugels op de kooi en paradeert met vleugels open op ons

carco

Duidelijk mannengedrag dus  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




matilem

24 maart 2011, 17:25:35 #9 Last Edit: 24 maart 2011, 17:27:43 by matilem
ik heb eigelijk nog een vraaje

als je in hun kooi een plank hangt aan de zijkant waar hij op kan staan zou die dat dan doen of zou hij op de stokjes blijven zitten
en moeten ze eivoer eten of niet wij geven hem gewoon valkparkiet zaad en trosgierst moet hij nog andere dingen eten of niet

Larissa

hoi hoi

Een valkparkiet moet meer dingen hebben als alleen zaad en trosgierst
Zo moet er grit,maagkiezel,sepia altijd aanwezig zijn dit nemen ze geregeld tot zich
Met trosgierst moet je oppassen hier zitten weinig voedings stoffen in maar kan je valkje wel dik van worden als het te weinig beweegt

Groetjes Laris

matilem

24 maart 2011, 19:52:52 #11 Last Edit: 25 maart 2011, 18:21:51 by matilem
wij geven valko elke dag circa 3cm trosgierst
zou hij op een plank in zijn kooi staan die aan de zijkant hangt of liever op zijn stokjes. en moet hij eivoer hebben

Cherro

Sommige valkjes zouden er misschien wel op gaan zitten, maar ik vraag me af waarom je het idee hebt een plank op te gaan hangen?

Daarbij moet je ook uitkijken dat het hout geschikt is voor valkjes.

Veel hout is geimpregneerd of behandeld met het e.e.a.  en kan dus erg giftig zijn voor je vogel.

Ik zou het zelf niet doen in ieder geval.

Daarbij blijven takken (van fruitbomen) en speciale stokken in de dierenwinkels, toch het meest geschikt voor vogels.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Jaimy

cinnamon witmasker bont I guess :) Wat een bjoetie!!  :o

Larissa

Hoi Jaimy

Dit is een gewone witmasker bont geen cinnamon

Voor het gemak zal ik even een foto plaatsen van een
Bonte Witmasker Cinnamon en een Bonte Witmasker

Dit is een koppeltje



Luna is Cinnamon en Coco niet

groetjes Larissa