19 april 2024, 01:04:55

Valkparkiet liefde

Gestart door Akkie, 4 mei 2011, 21:04:09

« vorige - volgende »

Akkie

4 mei 2011, 21:04:09 Last Edit: 6 mei 2011, 17:09:55 by Akkie
Ik heb 2 valkjes die vinden elkaar wel een beetje aardig echt een beetje. Maar hoe kan ik zorgen dat ze echt verliefd op elkaar worden en misschien baby's gaan maken?


Valkenwereld.tk


NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Tamireya

Sorry ik snap het niet helemaal...in je andere topic schrijf je:

Citaat van: Akkie op  4 mei 2011, 20:53:21
We hebben 2 valkjes wildkleur en lutino ( man en pop ). Kicky ( lutino ) had ik als eerste valkje gekregen en ik vond dat ze eenzaam is. Ongeveer een maand geleden heb ik Coco erbij gehaald: Wildkleur, mannetje. Toen hij er pas was begon Kicky hem te bijten maar Coco deed niets terug. Toen hij gewend raakte beet hij terug. En ze beten elkaar de hele tijd. Nu vertoont Coco hele erge macho gedrag en bijt Kicky soms echt heel soms. Alsof hij wil zeggen: Ik ben hier de baas! En hij bijt mij soms ook maar voor de rest stapt hij op en mag ik hem aaien. Hij bijt mij 1 op de 10 keer. De vraag is dus hoort een mannetje zo te doen? Graag een antwoord.

Alvast bedankt.

PS: Coco zit volgens mij in de jeugdrui zal het daardoor komen?



Vinden ze zich nu een beetje lief of bijten ze elkaar  ???

Hoe oud zijn de valkjes?

Groetjes

Akkie

5 mei 2011, 13:55:17 #2 Last Edit: 6 mei 2011, 17:09:19 by Akkie
Nou ze staan vaak naast elkaar in de kooi maar soms is er wel een tikje met de snavel hier of een kleine bijtje daar.


Valkenwereld.tk


NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Landiej

Mijn koppel heeft ook zo'n haat-liefde verhouding. Ze vinden elkaar meestal niet heel leuk, maar er wordt wel gewipwapt en de pop heeft onlangs haar eerste eitjes gelegd. Hier is ook met name het mannetje soms vervelend agressief.

Akkie

5 mei 2011, 16:25:36 #4 Last Edit: 6 mei 2011, 17:08:23 by Akkie
Ooh! Door dat ik dit te horen krijg word ik blijer! Dus het kan toch goed komen als ik valkjes wil kweken! Oh ja, je wou nog weten hoe oud ze waren. Het popje is al lang vruchtbaar want die is 3 of 3,5 jaar precies weet ik het niet want ik heb haar gekregen. En het mannetje is ongeveer 9 maanden.


Valkenwereld.tk


NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Tamireya

Dan zou ik sowieso nog wachten tot dat het mannetje 1 - 1 1/2 jaar oud is om de kans van slagen van het nest te vergroten.

Ik denk ook dat het mannetje eerst maar nog beter aan jouw, je pop en de omgeving moet wennen want als ik het goed heb gelezen dan is ie iets meer dan een maand bij je.

Laat maar een tijdje verstreken en dan zal het heus wel goed komen met die twee  ;)

Landiej

Zoiets kan je toch niet dwingen. Gewoon afwachten en zien wat de tijd brengt. Je kan moeilijk het mannetje boven op de pop zetten in de hoop dat ze dan gaan wipwappen ::) :P

Akkie

5 mei 2011, 20:17:16 #7 Last Edit: 6 mei 2011, 17:07:57 by Akkie
Oke, ik zal wachten. En iedereen die een reactie heeft geplaatst om me advies te geven wil ik bedanken: BEDANKT!!! ;D ;D ;D


Valkenwereld.tk


NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Akkie

Vandaag liet ik beide valkjes naar buiten en wat een wonder!!! Het vrouwtje zet steeds haar kopje bij de buik van het mannetje en begint daar zeg maar te kroelen en even later kroelt zij hem kopje en hij kroelt haar kopje. Dit was echt typisch liefde: ZO MOOI OM TE ZIEN. ;D ;D ;D ;D


NL is een foutje: Valkenwereld.tk