5 mei 2025, 15:37:46

eigen vlieg pennen uit trekken

Gestart door liana1982, 1 mei 2011, 18:39:53

« vorige - volgende »

liana1982

nou het valkje van mijn oma logeerd hier nog steeds en nu heeft ze voor de 2 de keer haar vlieg pennen uitgetrokken zit ook bloed aan de pennen...
ze heeft er nu nog 1.

de eerste keer was ze hier net een paar dagen en toen heeft ze ze uit getrokken.. ze is hier nu een maand of 2 maanden en eindelijk kon ze weer vliegen en trekt ze ze weer uit...

ze is gekortwiekt geweest en je ziet ook nu weer halve pennen op de bodem van de kooi liggen (inmiddels heb ik die er al uit gehaald)

ze doet snachts d'r pennen er uitrekken..

ik ben 6 dagen in de week thuis en ze is s'morgens ongeveer 2 uur uit d'r kooi en sávonds ook nog 1 a 2 uurtjes (aangezien ik hier honden heb lopen die d'r zien als een lekker hapje en ze dus niet tegelijk los kunnen.

bij oma kwam ze zelden uit d'r kooi omdat ze ging slopen (hier vertoont ze dat gedrag absoluut niet )
ook schreeuwde en krijste ze veel bij oma en hier zit ze heerlijk te fluiten en te brabbelen (heel zachtjes knarsen)

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn... ziek oogt ze absoluut niet.. en niezen doet ze alleen nog als ze met d'r neus tussen haar veren heeft gezeten of in d'r etens bakje is geweest hihi...

groetjes liana

smiley

Hallo liana

Ik denk niet dat het valkje haar eigen pennen eruit trekt in de nacht .
Ze heeft waarschijnlijk een paniek aanval gehad ,als een valkje midden in de nacht ergens van schrikt ,dan wil ze weg proberen te komen .
Ze gaat dan heel hard klapperen met haar vleugels en slaat daardoor haar vlieg-pennen kapot .
Die daardoor uitvallen met bloed aan het eind,soms vind je ook bloed tegen de muur .
Laat maar een lampje branden in de nacht dat wil nog wel eens helpen .

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

liana1982

hoi smiley

al hoop ik dat dat het was denk ik zelf niet dat dat het zou kunnen zijn aangezien dan mijn honden hadden moeten aanslaan aangezien die daar op reageren, zowel overdag als s'nachts en we dat dan zeker hadden gehoord.

een lampje aan laten heeft naar mijn idee weinig nut aangezien er een doek om de kooi heen zit aangezien ze een erge vroege fluitster is. en aan geluid staat er hier dag en nacht een radio aan.

bedankt voor je reactie

groetjes liana

Cherro

Citaat van: liana1982 op  1 mei 2011, 22:47:19

hoi smiley

al hoop ik dat dat het was denk ik zelf niet dat dat het zou kunnen zijn aangezien dan mijn honden hadden moeten aanslaan aangezien die daar op reageren, zowel overdag als s'nachts en we dat dan zeker hadden gehoord.

een lampje aan laten heeft naar mijn idee weinig nut aangezien er een doek om de kooi heen zit aangezien ze een erge vroege fluitster is. en aan geluid staat er hier dag en nacht een radio aan.

bedankt voor je reactie

groetjes liana

Ik sluit mij zeker bij Smiley aan, een vogel zal niet snel zn veren uittrekken, en als het dat al zou doen dan zou het meer op de borst zijn (denk aan plukken).
Een vliegpen zit toch wat ongemakkelijker om zelf uit te trekken.

Ik zou niet anders weten dan dat het aan paniek heeft gelegen, en misschien kijken je honden er wel niet van op en slaan niet aan omdat ze t gewoon zijn nu?

Je kan de tip van Smiley in ieder geval proberen.

Ik merk hier ook met onze valkjes en honden dat toen onze hond nog vlakbij de kooien sliep ze ook zomaar ineens van een zucht van de hond in paniek konden schrikken, dus dat kan bij jou ook goed mogelijk zijn.

En als je een vroege fluiter hebt, gewoon alles goed donker maken in huis, dan valt t vaak wel wat mee.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!