19 april 2024, 01:34:50

Pluisjes van truien

Gestart door Hester, 17 november 2002, 16:46:37

« vorige - volgende »

Hester

Hallo,

Heeft iemand een enig idee wat er met mijn valk aan de hand is? Mijn valkparkiet zit bij mij op de trui en gaat de pluisjes van mijn trui eten. Dit kan toch nooit goed zijn. Wat kan ik hier tegen doen???

Groetjes Hester

Mandy

Hallo,
weet je zeker dat ie het ook echt opeet?
Valken zijn vaak sloperds en knabbelen overal aan. Mijn parkieten deden dat ook vaak, maar altijd om te knabbelen . Je ziet dan dat ze bv een pluisje in de snavel hebben, maar het uiteindelijk weer laten vallen en opnieuw een pluisje van je trui los trekken. Ze vinden het vaak gewoon leuk om te doen. Ze doen dit ook vaak met papier(...reclamefolders, krantjes...pas op met de inkt hierin), hout (..meubels) en stenen muren (...we hebben al wat gaten kunnen dichten!).
Als tie het niet opeet kan het geen kwaad, het is alleen jammer van je trui  :D
Groetjes Mandy.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

hester

Hoi,

Ik heb dus gisteren als ie een pluisje in de mond had heb ik het pluisje er weer uit getrokken de helft van het pluisje was nat en toen ik het pluisje eruit haalde begon die een overgevend geluid te maken.

Groetjes Hester

Mandy

Tja, dan moet je er toch mee oppassen en er goed opletten.
Eigenlijk moet je het hem af zien te leren, want als die draadjes toch dieper naar binnen gaan kan het voor problemen in maag/darmen geven.  :o
Dat is natuurlijk het vervelende van zo'n pluisje, zo'n bolletjes wordt na wat geknaag een draadje en kan dan gauw te diep gaan, gelukkig dan dat je het er nog uit kreeg en hij het een beetje op kon braken!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl