Mutatie van ons nieuwe valkje Toffee??

Gestart door Annemarie86, 30 november 2010, 10:53:51

« vorige - volgende »

Annemarie86

Hallo!

Ik had een vraagje aan jullie. Kunnen jullie me vertellen wat de mutatie is van ons nieuwe valkje Toffee? Helaas is ze gekortwiekt en weet ik niets van de ouders. Ze zocht een nieuw goed thuis dus hebben wij haar onder onze hoede genomen. Ik vind haar ogen vooral erg bijzonder en de kleur van haar snavel in combinatie met dat cinnamon. Ik ben benieuwd wat jullie denken!

groetjes Annemarie

patty_dordtse valkjes

Hallo,

Bonte cinnamon witmasker volgens mij

hoe oud is het valkje?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saar

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 30 november 2010, 10:58:25
Hallo,

Bonte cinnamon witmasker volgens mij

hoe oud is het valkje?

Je vergeet de pareltjes ;)
Zo te zien een cinnamon opaline bonte witmasker.

patty_dordtse valkjes

;D ;D ;D sneeuw voor me ogen hey haha  ;D ;D ;D

was ik vergeten jah  :P
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Annemarie86

Het valkje was volgens zeggen nog geen jaar oud. Maar eerste rui heeft het naar mijn idee wel al gehad. Of het een pop of man is weet ik ook nog niet. Ben druk bezig om hem/haar een beetje tam te krijgen. Wat me al een flinke beet in me vinger heeft opgeleverd  ;D. Qua karakter denk ik een pop, want ze is vrij rustig. Heb nog niet veel gefluit gehoord van haar, maar het is pas dag 4 bij ons.

Larissa

Hoi Annemarie

Mocht het een popje zijn dan blijven de parels zichtbaar in haar verenkleed
Mocht het een mannetje zijn dan vervagen de parels op den duur ik meende dat het bij een bont nog al eens lang kon duren, maar weet dit niet helemaal zeker meer

Qua karakter maakt het niet uit, ik heb hier 1 mannetje zitte wat heel rustig is en ook zo nu en dan eens fluit, maar heb hier ook een pop zitte die onwijs kan schreeuwen als ze daar zin in heeft.

groetjes Larissa

Bert_85

8 december 2010, 23:17:18 #6 Last Edit: 8 december 2010, 23:19:35 by Bert_85
Citaat van: Larissa op 30 november 2010, 11:21:41
Mocht het een mannetje zijn dan vervagen de parels op den duur ik meende dat het bij een bont nog al eens lang kon duren, maar weet dit niet helemaal zeker meer

Klopt helemaal, kan jarenlang duren.
Maar na een jaar of 2 zie je wel een duidelijk verschil.
Ik heb zelf een opaline bonte man gehad van bijna 4 jaar die nog enkele parels had.

Op dit moment zit er dus weinig anders op om het geslacht te weten dan het gedrag te observeren (of een DNA test).
Al dan niet fluiten hoort daar niet bij vind ik (veel poppen fluiten ook regelmatig), kippetje zitten of op de stok roffelen is al duidelijker, maar ook niet 100% zeker.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

pacotjuh