6 mei 2025, 01:46:27

Mickey & Spikey

Gestart door motherof2beautys, 29 april 2011, 23:44:53

« vorige - volgende »

*Esther*

Hey,

Kan prima samen hoor, twee mannetjes.
Als je je valkje te licht vindt, kun je hem ook extra zonnebloempitten geven/macaroni/rijst. En misschien wat minder laten vliegen zodat hij zijn energie er niet gelijk uitvliegt.

Net als dat er dikke en dunne mensen zijn, zij die er ook bij valkjes, dus ik zou me niet te veel daar op focussen.

Brinta zou ik ook niet zomaar geven.

gr Esther

motherof2beautys

Djw Caroline :D
ik hoop dat Mickey idd een lichtgewichtje is  :D
desondanks houden we m goed in de gaten

De tijd zal het leren maar daar de heren elkaar al kennen zullen ze vast weer snel aan elkaar wennen

En ik moest gewoon me gevoel volgen, daar vooral mama geen jonkies wil
de zorg om daar weer een goed tehuis voor te zoeken
en/of de eitjes vervangen voor neppers zou gelazer met mijn jongste dochter geven
En dus is het juist goed dat Spikey geen Delaila is

motherof2beautys

Citaat van: motherof2beautys op  4 mei 2011, 13:18:29
Djw Caroline :D en Esther
ik hoop dat Mickey idd een lichtgewichtje is  :D
desondanks houden we m goed in de gaten
Macaroni zal ik gaan proberen en oke brinta dan maar laten :o

De tijd zal het leren maar daar de heren elkaar al kennen zullen ze vast weer snel aan elkaar wennen

En ik moest gewoon me gevoel volgen, daar vooral mama geen jonkies wil
de zorg om daar weer een goed tehuis voor te zoeken
en/of de eitjes vervangen voor neppers zou gelazer met mijn jongste dochter geven
En dus is het juist goed dat Spikey geen Delaila is

motherof2beautys

5 mei 2011

Het gaat steeds beter hier  ;D
Mickey Stapte daarstraks zonder pardon op de weegschaal
Waarschijnlijk ook alleen maar omdat er een dun schijfje ei lag :P
Maar maakt niet uit hij is gewogen en weegt er nu 78gram
Toch weer een gram meer als gisteren, maak me nogmaals er geen zorgen om en na de woorden van Caroline en Esther al helemaal niet meer
Tis idd dat niet ieder valkje t zelfde weegt net als bij ons mensen

Vond het gisteravond sneu dat ik afspraken had en dus weg ws
en hierdoor mickey de hele avond alleen heeft gezeten
Maar na t weekend komt er hierin denk ik verandering
Denk dat we Spikey dan al willen gaan ophalen weet zeker dat dit veel leuker is voor Mickey
Spikey die ook steeds meer toe laat volgens Manja kruipt af en toe nog lekker in het blok bij zijn ouders en nieuwe donsjes
hier het bewijs vanManja gekregen
Lekker tussen zijn ouders Quinny en Moony in met nog 1 valkje van vorige nest welke  dit is weet ik(nog) niet

Terwijl ik achter de pc zit geniet Mickey van de ochtendzon
Hij blijft steeds langer bij je zitten en vind het vooral leuk heb ik bemerkt de tuin in te kijken daar klautert ie van links naar rechts door de kooi van stok naar stok jumpen en vooral veel fluitgeluidjes zo lief

motherof2beautys

6 mei

Vanmiddag half 2 heb ik Spikey opgehaald bij Manja
We zijn thuisgekomen en direct naar boven nr de kamer van Serena waar de grootste kooi staat.
Daar had ik Mickey al ingedaan voor ik Spikey ging ophalen
Bij Manja nog even lekker zitten kletsen en een glaasje wateren toen was het echt tijd om de mooie spikey in de vervoersbox te doen en naar huis op te gaan
Spikey stapte op de vinger nog ff gewogen 78 gram net als zijn broer Mickey vanmorgen:D:D
Spikey wist de 1e keer te ontsnappen bij mij uit de box maar stapte zo weer bij Manja op de vinger die m vervolgens in de box deed
Onderweg naar huis maakte Spikey meer geluid dan Mickey vorige weekThuis aangekomen zat ie eerst nog te blazen naar me maar na enige aarzeling toch op de vinger gestapt en kon m zo in de kooi zetten mijn dochter heeft t gefilmd
zal de link er bij zetten
Heb mickey er naast gezet geen kick fluit of blaas (gelukkig)
en mickey liet gelijk ff zien dat trostgiest eten uit de hand wel oke was even later flinke kroel aan mick gegeven Spicket zat erbij en keek ernaar:D:Dook dat heb ik gefilmd en zal die link er ook bij zetten
Verders gisteravond met Mickey gelachen, hij staat veel voor t tuinraam met zijn kooi, en als ik m eruit liet deed ik de overgordijnen dicht zo ook gisteravond
Nou dar was Mickey t niet mee eens protsteren en kijken naar de gordijnen of er er doorheen heen kon
Ik Mickey op zijn kooi gezet zijn kooi tegen t raam en de overgordijnen een stukje open
Ging ie heerlijk naar buiten kijken en fluiten
Vanmorgen hetzelfde verhaal heb ik m brood op de vensterbank gegeven heb ie heerlijk zitten smullen.
Na een uurtje moest ie met tegenzin naar boven daar ik zijn broertje ging ophalen :D :D :D :D :D :D

En nu zitten ze heerlijkrustig boven Ga ze zometeen wat rijst en tauge geven en zo een stronkje andijvie in de supermarkt voor morgen halen
TErwijl ik de foto's en film op photobucket laad gaat ik nog ff naar de winkel
zet de linken/foto's er zometeen wel bij 

smiley

Hallo Diana

Wat super dat je ook spikey nu al in huis hebt dat is dubbel plezier .
En ook leuker voor mickey want alleen is maar alleen ,ik heb op je foto de grote kooi gezien (mooie kooi !! ) .
Veel plezier met je 2 super lieve valkjes en de groetjes aan je dochter ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

motherof2beautys

6 mei 2011, 18:14:29 #21 Last Edit: 6 mei 2011, 18:31:22 by motherof2beautys
http://s736.photobucket.com/albums/xx1/motherof2beautys/

het bij elkaar zetten vanmiddag van Mickey & spikey

Dankjewel conny
de kooi heb ik voor redelijk weinig van marktplaats gehaald
helemaal ontsmet met dettol  en aangekleed hangt ook een oud speeltje van jou in  :D

Die van jou gaan we op de camping gebruiken en om ze mee naar beneden te nemen naar de woonkamer
Zoals ik met Mickey al de afgelopen dagen heb gedaan ;D
dikke knuffels van ons terug conny

Net hebben ze saampies heerlijk andijvie gegeten  :P ;D ;Dook gefilmd komt morgen of later in t dagboekje erbij
mickey lekker op t randje van zijn bad op de vensterbank

mickey eet tauge

Cherro

wat leuk 2 jonge valkjes, leuk zijn ze he ;D

2 mannen samen kan heel goed gaat hoor ;)

Rikki en zijn broer Dana hebben 7 jaar lang samengezeten. Helaas is Dana overleden, maar anders hadden ze nog heel happy samengezeten ;)

Veel plezier met je valkjes en nog meer foto's is nooit verkeerd ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

motherof2beautys

djw Cherro

Ik heb pas sinds kort echt kennis gemaakt met valkjes
het zijn echt super leuke beessies
mijn hart hebben ze ;D ;D
En nu hebben we er zelf 2 het kan niet op  ;)
en aan foto's en filmjes na 9 dagen van ons 1e valkje Mickey ook geen tekort reken er maar op dat er nog vele gaan volgen helemaal nu Spikey er bij is

Ik hoop dat we vele jaren van dit duo mogen gaan genieten en ik hoop dat Spikey ook snel door heeft dat wij gewoon goedzakken zijn die veel plezier aan hem willen gaan beleven net als aan zijn broer mickey

Ben blij om te vernemen dat het best goed kan gaan 2 mannen samen en hoe deze mannekes het gaan doen kan je hier volgen
nogmaals de link van het samen komen van de broers na 9 dagen http://s736.photobucket.com/albums/xx1/motherof2beautys/?action=view&current=MVI_2473.mp4

en deze van gisteren van mickey gordijnen dicht vond ie geen goed idee :)
http://s736.photobucket.com/albums/xx1/motherof2beautys/?action=view&current=MVI_2462.mp4

en deze kroelen met Mickey terwijl Spikey klein stukje verder zit http://s736.photobucket.com/albums/xx1/motherof2beautys/?action=view&current=MVI_2478.mp4

motherof2beautys

7 mei
De eerste ochtend met Spikey erbij
Ging vanaf het 1e moment gewoon goed tussen de broers
Vanmorgen zat er 1 op de waterbak en 1 op de voerbak ;D
Mickey op de vinger en in de reis kooi en wat dacht je Spikey deed m zo na hop op de vinger en ook zo de reis kooi in
Wij naar beneden en ik dacht gordijnen dicht doen ivm Spikey en dat had ik goed gedacht ;D ;D
Op het moment dat ik m uit de kooi haalde ging Spikey gelijk ff op onderzoek paar rondjes door de woonkamer door naar de keuken daar ff kijken
Om vervolgens op de keukenkastje te eindigen
Na een paar minuten heb ik m op mijn vinger laten stappen en weer in de woonkamer op de kooi gezet, waar Mickey zat te protesteren over de dichte gordijnen
Ik dacht dan maar er op wagen
en het ging ook dit keer gelijk goed met Spikey die samen met Mickey lekker naar buiten ging kijken ;D
Samen hebben ze lekker bruin brood geweekt met gekookt water
gegeten (mickey lijkt t warm super lekker te vinden en valt meteen aan als ik t neer leg
Kortom het gaat super hier
ff wat foto's

ook van Benson is Spikey niet onder de indruk

en owwwwwwwwwwww haast vergeten ik moecht Spikey ook ff kroelenen dat op de 1e morgen bij ons helemaal te gek

ManjaV

Hey Diana,

Lieve foto's :D en ben blij te lezen dat het zo goed gaat. Je mocht zelfs Spikey al kroelen? Geweldig! :D
Hebben ze al met elkaar gekroeld?

Veel groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

motherof2beautys

9 mei

Hier gaat het lekker met de 2 gebroeders, al hebben ze elkaar wel een beetje zitten pikken de 2e en 3e dag
Vooral Mickey was knorrig naar Spikey toe terwijl de aandacht
toch eerlijk werd verdeeld
Maar vandaag leek het er op of Mickey die veel kroeliger is als Spikey toenadering zocht bij zijn broertje ;D
Ze brengen 2 uur in de ochtend beneden door lekker op de kooi voor t tuinraam
en vanmiddag ff lekker buiten in de tuin doorgebracht.
En in de avond zijn ze veel actiever heb ik bemerkt
dan willen ze nog wel gaan vliegen en dan met name op de lijst  aan de muur en weer terug
beide heren wogen vandaag 78 gram
Eten Andijvie, taugee, rijst ,bruin brood,ei  en hun eigen pietenzaad

motherof2beautys

10 mei

Vanmiddag zo gelachen om Mickey en Spikey
Nadat ze vanmorgen 2 uurtjes beneden zijn geweest gingen ze weer naar boven waar Serena ze om 3 uur weer ging vergezellen.
De heren hadden niet zo zin om bij dr te zitten dus ging Serena ff nr buiten maar lie de heren de keuze en liet ze op de appeltak aan de kooi zitten.
Toen ik na een halfuurtje ging kijken, waren ze beide de reiskooi ingegaan  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ze dachten vast hierin gaan we naar benee dus we gaan er maar vast in
Uiteraard nam ik ze mee naar benee waar ze weer heerlijk voor het tuinraam plaats namen
En wederom tegen 8 werden ze drukker, Spikey was wederom de 1e die van de kooi op de lijst aan de muur vloog Mickey ging fluiten en vloog m rap achterna.
Om 10 uur vond ik t welletjes na weer wat geprotesteer van Mickey omdat Spikey te dichtbij kwam
heb ik beide heren weer voor de nacht naar boven gebracht.
We zijn zeer blij dat het allemaal zo vlotjes en goed verloopt met onze valkjes

motherof2beautys

serena en haar 2 valkjes Mickey & Spikey

ManjaV

Hoi Diana,

Geweldig om te lezen en te zien dat alles zo goed verloopt. Hele leuke foto ook waar Mickey en Spikey bij Serena zitten.
Laat Spikey zich al een beetje kroelen?
Het is echt een heel lief stelletje zo bijelkaar om te zien :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki