21 mei 2025, 03:56:27

Schreeuwen

Gestart door catry, 27 augustus 2010, 15:47:21

« vorige - volgende »

catry

hallo,
ik heb een probleempje met mijn valkje
de laatse paar dagen zit gij heel de tyd te schreeuwen zo het lijkt wel of gy boos is. ik weet echt niet wat ik moet doen. wie zou er mij kunnen helpen?

Peggel

het beste is om eerst wat meer te vertellen over je Valkje.

hoelang heb je hem al,
hoe oud is hij?
zo niet, heb je de kooi verplaatst?
zijn er andere veranderingen geweest waardoor het gedrag veranderd is?

zonder extra info kunnen we geen gericht antwoord geven ;)

Estherz1984

Hoi hoi,

Toevallig schreeuwt mijn valkje ook de tent bij elkaar en heb ik dit opgezocht en het volgende van valkparkiet.com afgehaald:

Krijsen
Valkparkieten gebruiken geluiden om te communiceren met soortgenoten. Valkparkieten die alleen gehouden worden, kunnen de mens als soortgenoot beschouwen. Ze leren door middel van bijvoorbeeld schreeuwen om aandacht te vragen. Dit schreeuwen kan soms behoorlijk irritant zijn als het langdurig aanhoudt. Vaak zijn valkparkieten die zonder een andere valkparkiet leven degene die schreeuwen. Dit komt doordat ze zijn ingesteld op de mens en dus de mens als maatje beschouwen. Als dan de persoon wegloopt dan begint de valkparkiet te schreeuwen. Hij roept dan om aandacht en wil zijn maatje terug. Om te zorgen dat dat minder wordt, moet dit gedrag strikt genegeerd worden. Geef de valkparkiet alleen aandacht als hij niet schreeuwt. Tijdens het schreeuwen zelfs niet naar de kooi kijken. Daarnaast moet de valkparkiet voldoende afleiding hebben, zoals de valkparkiet meenemen in het huis, radio aanzetten en voldoende speeltjes kopen. Wat de beste oplossing is, is om een valkparkiet erbij te kopen. Dan kan de valkparkiet de aandacht op een andere valkparkiet richten. Een valkparkiet kan ook schreeuwen als hij in paniek is maar dat gaat vrij snel over als je hem rustig toespreekt op een afstand of eventueel de ruimte iets donkerder maakt.

Gooi niet een doek over de kooi omdat de valkparkiet dan 'gestraft' wordt omdat hij je mist, of hij raakt in paniek. Geef vooral ook geen gehoor aan de oproep door terug te roepen of door andere dingen te doen waardoor je reageert.

Ik heb daardoor besloten er nog een valkje bij te zoeken :D:D

Nu nog 1 vinden.

Groetjes Esther

jass

Heey dat probleem heb ik ook en ik koop er ook nog eentje bij :D :D :D :D :D :D :D :D

Gerdaaaa

Help het jullie hopen....
Het geeft geen garantie dat het krijsen dan ophoud.

Wij hebben er 2..
maar Sam, het mannetje krijst als een gek!

Wat wij nu doen is zo af en toe Sam in een andere kooi boven zetten (in een kamer, met muziek aan)
Hij roept geregeld naar Moos, maar zij taalt niet naar hem (ze heeft eindelijk rust aan haar oren haha)

We zien het nog even aan..