28 maart 2024, 23:09:23

Heb ik een valkparkiet of een wekker ??

Gestart door barthezz, 1 februari 2004, 14:16:26

« vorige - volgende »

barthezz

Hey,

Ja op dat punt zijn het egt grandioze vogels ... ik vind ze eigelijk wel wat weg hebben van een mob. telefoon .. die ken je ook helemaal volstampen met melodietjes  :)

Suzanne

15 maart 2004, 00:19:43 #16 Last Edit: 15 maart 2004, 00:20:25 by blozend_appeltje
Ik denk dat je nog geluk hebt dat je wakker gemaakt wordt om 9 a 10 uur. Mijn valkjes beginnen nl. al zodra het licht wordt, en dat is tegenwoordig al om een uur of 7. En die zijn met z'n 12-en, en 4 catharina-parkieten. Ze zitten buiten in de voliere, maar ik word er wel wakker van (en ben sowieso bang dat de buurt er ook wakker van wordt  :-/).

Ennu, Paul, volgens mij slaap jij gewoon ontzettend vast, en word jij nog niet wakker als een kanon naast je afgaat  :D :D ;)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

barthezz

15 maart 2004, 13:18:39 #17 Last Edit: 15 maart 2004, 13:20:28 by barthezz
HiHo ^^

Ja dat zou cker wel kunnen, mn pa zou je met een kanon ook niet wakker krijgen ;D En SkunK begint nu idd ook wel wat vroeger, ging laatst om 3 uur slapen en om 7:44 was meneer wakker ... en ik dus ook. Maar ik ben dus zeker niet de enige met dit "probleem". SkunK Vliegt trouwens niet eens als ik hem eruit laat, hij blijft altijd bij/op mij zitten en gaat niet rondvliegen ofzo, en als ik er nog een valkje bij neem ben ik bang dat ie mij niet meer zo nodig heeft .. terwijl het juist altijd lachen is, lekker spelletje spelen of op internet zoeken met SkunKie op mn schouder of toetsenbord.

Tot zinazz  :)

Cora van Gent

bij mij thuis is het weer anders. Een van de valken doet het geluid van de wekker na.
Dus als de wekker een keer niet af gaat in het weekend, komen de wekkergeluiden vanuit de woonkamer.

Altijd lachen als Joep dat geluid maakt.


groetjes

Cora

barthezz

lo

Lachen man :P Ik vroeg me af of ik een valkparkiet of een wekker had, bij jou is dat dus wel heel letterlijk  :) Hoe heeft ie dat geleerd dan ? of heeft ie het gewoon van de wekker zelf ??

De groente, bart ^^

Raikiri

Ahahaha... wil ik ook aan Chrissy leren.. het zijn inderdaad een soort m. telefoons. Chrissy kent happy birthday nog amper goed of hij begint met het leren van het deuntje van mandy.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

reagle2800

Naar mijn mening he,
geef jullie dieren een echt dag en nach ritme, dan gaan ze vanzelf wel zwijgen op het uur dat ze afgedekt worden, bij de mijne (schummy en kimmy) gaat elke dag om 10 uur de doek over de kooi,en dat weten ze zo goed, dat ze al rond 9 uur s'avonds gaan in dommelen. ECHT LEUK HOOR . DAN MAKEN ZE NOG EEN UUR RUZIE OVER HUN STEKJE :) enwat s'morgens betreft om 7 uur in de WEEK EN IN HET WEEKEND OM 8UUR DOEK ERAF.
De mijne staan ook in de slaapkamer, en ik vind niks mooier dan s'morgens wakker worden en denken dat ik ergens op een onbewoond naar de vogels lig te luisteren  :D :D

Groetjes en laat ze fluiten
REAGLE

Inger m

Hoi,
Ik dek zelf nooit de kooien binnen af, maar ik ben er ook vaak vroeger uit dan dat mijn vogels wakker zijn (uur of 6). In het weekend soms lastig, maar ik ben er al erg aan gewend (mijn vriend is er niet helemaal blij mee...).

Suzanne,
In de buitenvoliere worden de vogels al gelijk met het licht wakker en gaan al roepen. Ik krijg echter nooit klachten uit de buurt hierover (en we wonen gewoon in een rijtjeshuis).

De voliere is aan de bovenkant en zijkant afgeschermd met glas, dit heeft een geluidsdempende werking. Verder staat de voliere aan de andere kant van de tuin en dus zover mogelijk bij het huis vandaan en we wonen op een hoekhuis, dus dat scheelt ook. Overigens hebben we toen we de voliere bouwden aan de buren en overburen gevraagd of ze het goedvonden, dus daar kunnen ze ook niet meer op terugkomen (gebeurd ook niet, gelukkig). Maar goed er staan hier nog best wat meer volieres in de buurt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Bij mij staat de voliere ook zo ver mogelijk van het huis vandaan, en ligt zelfs nog achter de garage. Ik heb echter geen toestemming gevraagd aan de buren. Alleen mijn buurvrouw maakte vorige week een opmerking dat ze achter in haar tuin stond (en toen gingen de valkjes ook tekeer), en dat ze toen dacht: houd je kop  :-/. En dat is ook de reden dat ik nu de kriebels heb dat ik bang ben dat de buurt er last van heeft. Bovendien hebben mijn buren een zitje achterin, en dan zouden ze er wel last van kunnen hebben. Maar ja, als het zo ver zou komen, zouden we misschien altijd nog met glas kunnen werken. Tot nu toe is de bovenkant van de voliere nog open, op 1 gedeelte na, daar ligt een stuk golfplaat op, maar in de toekomst moet die afgedekt worden omdat ik dat beter vind.

Ik zit me alleen af te vragen... je zegt dat je de zijkant van glas hebt. Vliegen de valkjes daar nooit tegen aan dan, of zit er ook nog gaas voor?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Fiona

Pico en Loki beginnen ook als het licht is, maar gaan de hele dag door. Momenten van stilte zijn eten en slapen. en als ze uit de kooi zijn schetteren ze blij :-)
Maar voor de rest is het 1 grote schreeuwpartij, heb daar net ook een berichtje over geplaatst bij andere vragen want we worden er nu echt een beetje gek van.

De kooi staat in de huiskamer, maar met de deur dicht, en een doek eroverheen, hoor ik ze 2 etages erboven nog krijssen. Het is niet leuk als je er continue van wakker wordt :-(
gr, Fiona

cora

hoi
mijn valkje Joep is spontaan de wekker na gaan doen. En het is echt een heel gek geluid.


groetjes

Cora

barthezz

Hey Cora,

Neem het is op als dat zou lukken, wil wel eens horen wat ik me daar dan precies bij voor moet stellen  :D

Cya ! Bart

Raikiri

Ja! goed idee... dat wil ik dan horen hoor!

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Philippe

Onze Quick is pas een echte wekker. 's morgens maakt die me wakker door fel gekrijs >:(. Als ik eenmaal wakker ben stopt die  ;D maar als ik even mijn hoofd weer neerleg begint die terug  :o . Hij voorkomt werkelijk dat ik opnieuw indommel.  :)

Raikiri

Poe... dat is pas echt rampzalig...

groetjes Q-N & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~