25 april 2024, 21:01:30

Heb ik een valkparkiet of een wekker ??

Gestart door barthezz, 1 februari 2004, 14:16:26

« vorige - volgende »

barthezz

Hey allemaal,

Mijn valkie SkunK vind het kennelijk geinig om me elk weekend rond een uur of 9 (als ik mzzl heb uur of 10) wakker te fluiten .. door de weeks heb ik daar geen last van omdat ik er toch om 7 uur uit moet, maar in het weekend word het tog wat minder ... die idioot doet zn oogjes open en vind metteen dat het halve huis ook maar moet weten dat ie wakker is .. heb ik opzich weinig problemen mee, heb je tenminste nog wat aan je dag maar een keertje uitslapen zou ik ook niet erg vinden  :)

De groente ^^ , Bart


suus

hoi Bart,
tja, of er mee leren leven, een eind van de kooi gaan slapen zodat je het niet hoort, of je kunt een doek over de kooi doen. Zodat je valkje "blijft slapen" En die er af halen, zogauw je beneden bent. Maar persoonlijk vind ik dat als je tot in de middag slaapt het niet juist is om dan je valkje zolang onder dat doek te laten zitten (van 's avonds af..)
succes enne.... welterusten hihihi :D :D
groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

barthezz

1 februari 2004, 14:25:29 #2 Last Edit: 1 februari 2004, 14:25:57 by barthezz
hey suzanne,

Tjah een doek over zijn kooi ken ook ja .. maar of het wat uitmaakt ... geen idee  :D Maar ver genoeg van de kooi slapen gaat zeker niet werken, want als we beneden in de huiskamer zitten hoor je hem ook luid en duidelijk, terwijl hij op 3 hoog staat  ;) maar in ieder geval bedankt voor je reactie .. tog maar een doek proberen  :)

De groente ^^ Bart

suus

hoi bart,
Een doek over de kooi helpt bij mij wel. Maar ik heb een doek gemaakt van verduisteringsstof. Het is dan ook helemaal donker in de kooi. Dus kruip achter de naaimachine zou ik zeggen en fabriceer er 1  :D :D
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

barthezz

Hey (alweer ^^) suzanne,

Achter de naaimachine zeg je heh ...  ::) We hebben er wel 1tje staan hier beneden maar hoe zoiets werkt ....  :-/ geen idee, mij te ingewikkeld allemaal  ;) maar ik ken natuurlijk wel gewoon de gordijnen van mn ouders wegtrekken .. is ook donker genoeg  :)

De groente ^^


bogey

1 februari 2004, 16:07:48 #5 Last Edit: 1 februari 2004, 16:22:06 by bogey
Hoi Barthezz,

Staat SkunK in je slaapkamer...?
Misschien mag je hem anders gewoon in de woonkamer zetten.. is ook gezelliger en hoogstwaarschijnlijk zijn je ouders er al uit zodat jij kan pitten na een strak avondje stappen  ;)
.
Bogey vond het ook in het weekend nodig om iedereen wakker te gillen. Ik ging dan gewoon naar beneden, doek eraf (want wat deed de mafkees, gluren door een kiertje waar de doek net niet zat :P) en kooi open. Meestal kon ik dan nog een uurtje of twee pakken voor die dat ook weer zat was. (Hij was erg tam dus was liever bij mij)  \


groetjes Daphne

Dark_Fox

1 februari 2004, 16:16:54 #6 Last Edit: 1 februari 2004, 16:18:59 by Dark_Fox
Ik heb 's nachts altijd een laken over de kooi heen...
Het werkt wel, Eduard ging me meestal pas tegen elven wakker maken als ik dan het laken nog niet eraf had (ik heb ook nog eens rolgordijnen voor mn ramen, dus da's dubbel donkerder) in plaats van al om negen uur. Het is nu sowieso minder geworden nu Norton erbij zit, maar toevallig begonnen ze vanmorgen allebei... Dan haal ik ze uit de kooi en komen ze bij mij aan het hoofdeinde zitten (waar ik dan wel datzelfde laken van de kooi overheen leg... geen poep op het bed!) en dan heb ik nog ff rust. Dit is misschien ook een goed idee? (wel pas doen als je valkjes tam zijn niet als ze, zodra ze uit de kooi zijn, wild rond beginnen te vliegen ;-))

Groetjes,
Bart

Bianca

hallo,
Dit probleem komt mij heeeeeeeel bekend voor ik heb hier hetzelfde, ze beginnen zachtjes en gaan dan steeds iets harder fluiten.
Het ergste is nog dat als mijn vriend er dan even uitmoet om naar de wc te gaan is het gebeurd!!!!!
Geen seconde rust meer in huis vooral punky kan dan op de top van z'n longen fluiten...pfoe
Ja en dan smelt m'n hart weer en stap ik uit bed en haal ze lekker uit de kooi voor de ochtend-gymnastiek(vladder) en de ochtend knuffel ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

barthezz

1 februari 2004, 23:27:34 #8 Last Edit: 1 februari 2004, 23:28:49 by barthezz
Jaa dat is het hem nou juist, zodra er iets beweegt dan is het helemaal kermis. En ik zet hem maar niet beneden, ten eerste is het mijn vogeltje  8) en ten tweede .. is juist cker wel gezellig op mn kamer ... leer er wel mee leven dan en trouwens, beneden hoor je hem net zo erg hoor. SkunK is trouwens helemaal tam, ken m over zn kleine koppie aaien enzo, dan buigt ie zn kop voorover want dan moettie in zn nek geaait worden, vind ie helemaal te gek .. tam genoeg dus denk ? ^^

De groente allemaal  ;)

Dark_Fox

Ze gaan inderdaad schreeuwen als ze 's ochtends wat horen en er ligt nog iets over hun kooi, maar als je te lang wacht beginnen ze uit zichzelf... Dan eerst zachtjes met de snavel tegen een tralie, en als daar niet op gereageerd wordt breekt de hel los! ;-)
Ik wordt trouwens honderd keer liever moor Eduard dan door een 'echte' wekker gewekt, want ik heb gemerkt dat ik bij Eduard nooit een ochtendhumeur krijg!  :-)

barthezz

Hey bart,

Kijk eens aan, waar zo'n vogeltje allemaal wel niet voor kan zorgen heh ? Ik kan er ook echt niet kwaad om worden hoor als SkunK weer eens een compleet concert weggeeft op de vroege morgen, lig eerder in een deuk om wat die idioot er allemaal uitgooit, 3 kleine kleutertjes zaten op een hek, en alle klokken luiden want daar komt de bruid, dan tussendoor nog maar een paar keer "fiewtfiew" en zn Puppy Power tune ... egt jonge .. appart geval  :D

Paul

Hoi Bart,

Ik heb er hier 19 zitten maar ik word er nooit wakker van hoor.
Ik heb ook nooit een doek over de kooien dat is helemaal niet nodig en ik vind het zielig voor ze.
Over het algemeen zijn ze toch redelijk rustig af en toe wel een lawaaiuurtje maar over het algemeen valt het reuze mee.
De slaapkamer grenst aan de ruimte waar de valkjes staan dus als ze echt lawaai maken hoor je dat wel.
Ik denk gewoon de het een kwestie van goed africhten is  :D

Groetjes, Paul

Dark_Fox

Ik heb er hier 19 zitten maar ik word er nooit wakker van hoor.
Ik heb ook nooit een doek over de kooien dat is helemaal niet nodig en ik vind het zielig voor ze.
Over het algemeen zijn ze toch redelijk rustig af en toe wel een lawaaiuurtje maar over het algemeen valt het reuze mee.
De slaapkamer grenst aan de ruimte waar de valkjes staan dus als ze echt lawaai maken hoor je dat wel.
Ik denk gewoon de het een kwestie van goed africhten is

Hoi allemaal,

Paul, denk je niet dat de reden waarom jij niet wakker wordt, juist is dat ze met zn negentienen zijn? Eduard was eerst namelijk alleen, en schreeuwde dan om mij. Nu Norton er is geeft hij zo vroeg in de ochtend nooit meer een oefening van de sirene, behalve als ik iets te lang blijf slapen...
de reden waarom ik er een laken overheen leg is trouwens om de vogels te kunnen houden... Mijn ouders slapen erg licht en willen niet dat ze wakkergeschreeuwd worden... Bovendien heb ik de gewoonte om nog laat tv te kijken, en dan gun ik Eduard en Norton wel wat nachtrust.

groetjes,
Bart

bogey

14 maart 2004, 15:55:21 #13 Last Edit: 14 maart 2004, 15:55:48 by bogey
Citaatlig eerder in een deuk om wat die idioot er allemaal uitgooit, 3 kleine kleutertjes zaten op een hek, en alle klokken luiden want daar komt de bruid, dan tussendoor nog maar een paar keer "fiewtfiew" en zn Puppy Power tune ... egt jonge .. appart geval  :D
Wat heerlijk !!! ik vind het echt grandioos wat die beesten allemaal kunnen.... ;D ;D ;D ;D ;D

Raikiri

AHahaha... wat een maffe beesten zijn het toch.

eerst zat mijn valkje ook s'nachts los maar nu niet meer.. was me echt wezenloos geschrokken van dat verhaal van dat er een valkje in een deken is gestikt. :o Maar eerst toen het ochtend was klauterde Chrissy telkens de trap op en stond dat in de gang te roepen van wakker worden allemaal! Hij was ook zo'n plakker, moest bijna altijd bij ons zijn. s'avonds klimt ie voor ons de trap op om bij ons te zijn. :P en als ie ons wakker wil maken gaat ie of schreeuwen, of dan zegt ie hallo of hallo chris of dan gaat ie happy birthday zingen.

Hallootjes van Chrissy en groetjes van Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~