10 mei 2025, 02:41:22

verandering van voer

Gestart door Larissa, 15 maart 2011, 18:50:24

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Ik zit met een aantal dingen.

Ik ben sinds januarie over gestapt van een huismerk valkparkieten voer naar Teurlings eurotop 228.
Nu hebben pico en joepy het eerste nest van dit jaar
Nu is mij op gevallen dat de jongen veel groter en forser zijn als vorig jaar, ook doe ik dit jaar voor het eerst kiemzaad aanbieden zodra ze jongen hebben
Heb een beetje goed geluisterd naar de tips over rijst,macaroni, en andijvie...ook dit vinden ze helemaal geweldig.

Nu viel me vanmorgen op toen ik het 4de eitje er uit haalde dat het oudste jong 1 oogje al een spleetje los had staan, heb daar met een medekweekster over gehad en ook die vondt dat met 4 dagen vrij vlot.
Vanmiddag nog een keer gecheckt en ja hoor hij staat inderdaad iets los

* Kan het zijn dat door het overstappen naar ander voer de jongen veel forser zijn geworden ?
* Door dat ik ze nu veel groente,kiemzaad,bruin brood, rijst en macaroni geef de jongen eerder de ogen los doen ?

Wie zou hier iets zinnigs over kunnen zeggen

groetjes Larissa

foatum

Verandering van voer kan forsere jongen bewerkstelligen, echter het openen van de ogen kan daar volgens mij niet aan liggen.
Ik weet ook niet of je daar blij mee moet zijn

Landiej

Zolang het om 1 jong gaat zou ik er nog geen conclusies aan verbinden. Het kan gewoon zijn dat je een vlot jong te pakken hebt! Dat de jongen wat forser zijn lijkt me niet vreemd gezien de verandering van de voeding, en lijkt mee ook niet slecht :)

foatum

dat de jongen forser zijn is inderdaad niet slecht
Dat de oogjes eerder opengaan is bij andere dieren niet wenselijk, maar wat valkjes betreft heb ik daar geen ervaring mee