29 maart 2024, 06:08:50

moeite met eten

Gestart door st33ph, 24 april 2011, 16:47:15

« vorige - volgende »

st33ph

Hallo,

Mijn valkje is nu 11 weken oud en heeft ook moeite om zelfstandig te kunnen eten heel erg krijsen enz.

Nu heb ik hier al vele berichten over gelezen en aangezien mijn broer een voliere heeft hebben we besloten er tijdelijk een vogeltje bij te zetten zodat ze leert hoe ze moet eten.

Ze is nu wel heel de tijd met de zaadjes bezig, maar komt nog steeds niet aan. Het zaad zit overal rond haar snavel en in de kromming van haar snavel zit er allemaal opgehoopt zaad. Dit is nu al bijna 2 weken zo ik had gehoopt dat ze het vanzelf gaat leren maar het lijkt wel of ze helemaal niet kan eten. Daarom krijgt ze nog 1keer per dag pap om der op gewicht te houden.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of er wat aan te doen is?

Alvast bedankt !!

Groetjes,

Stephanie

Larissa

Hoi hio

Als je vermoedt dat er wat is met de snavel dan zou ik langs de dierenarts gaan, anders eerst beginnen met grasparkieten zaad dit is makkelijk te vermalen voor een valk daarna langzaam grasparkietenzaad afbouwe en valkzaad op bouwen

groetjes

st33ph

24 april 2011, 23:47:38 #2 Last Edit: 24 april 2011, 23:53:03 by st33ph
Ik hoop dat er niets mis is met de snavel. grasparkieten zaad geef ik ook al. Ze probeert het iig wel te eten maar er komt niets bij in gewicht. We hebben een valkje uit het zelfde nest en die eet wel gewoon.
Ik kijk het nog eventjes aan hopelijk is ze alleen wat trager met leren eten. bedankt

groetjes

Cherro

En wat weegt je valkje nu als ik vragen mag?

Je kunt ook trosgierst en onkruidzaad erbij geven, vinden ze vaak erg lekker en dat is makkelijker te pellen voor ze.


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!