8 mei 2025, 19:38:04

valkje drinkt niet!!!!!

Gestart door Sunniesannie, 18 april 2011, 21:02:07

« vorige - volgende »

Sunniesannie

Hoi, mijn valkje Coco zit op een antibioticakuur en dat moet ik rechtstreeks in zijn bekje spuiten, want als ik het over het eten gooi, dan weigert hij te eten. Nu eet hij goed, maar hij drinkt helemaal niets. eergisteren dronk hij alleen uit een theekopje. Thee of water (een slok of 3). Maar zijn eigen waterbak raakt hij niet aan. Vandaag is hij ook veel trilliger en zwak dan gisteren. Ik heb geprobeerd met het spuitje (een nieuwe zonder medicijnsmaak) ook water in zijn bekje te spuiten maar dit gooit hij eruit, omdat hij denkt dat het antibiotica is. Wat te doen?
Groetjes Sandra en Coco

Sanna

Hallo Sandra,

Vergeet niet dat valkjes überhaupt erg weinig water nodig hebben. Bovendien zit in de antibiotica ook vocht, waardoor hij met de medicijnen ook vocht binnenkrijgt. Kun je Coco ècht de hele dag in de gaten houden, zodat je met 100% zekerheid kunt zeggen dat hij geen druppel gedronken heeft? Waarschijnlijk zal hij wel wat gedronken hebben wanneer jij niet keek.

Maar als je denkt dat Coco zwakker wordt moet je natuurlijk meteen contact opnemen met de dierenarts waar Coco onder behandeling is, dan moet je niet gaan zitten afwachten. Succes met Coco.

Groetjes, Sanna

Sunniesannie

Hoi Sanne,

Bedankt voor je reactie. Gisteren heeft hij weer een paar slokken genomen uit een glas water. Maar ik heb hem nog steeds niet uit zijn bakje zien drinken. Misschien doet hij dit alleen als ik uit de kamer ben. Ik hou hem strak in de gaten, over een paar dagen is de kuur voorbij, dus dan zou hij weer meer moeten gaan drinken. In ieder geval zichtbaar voor mij.
We wachten het af, en ondertussen kom ik met mijn glas langs, en alles wat hij drinkt is meegenomen.
Groetjes Sandra en een Fluit van Coco.