Tami´s valkjes, fotooooooossssss :-D

Gestart door Tamireya, 20 april 2011, 21:23:50

« vorige - volgende »

Tamireya

24 oktober 2011, 13:53:45 #240 Last Edit: 24 oktober 2011, 20:19:14 by Tamireya
Zo, van het weekend lekker door het bos gewandeld en dit keer dan ook eens op stokken jacht geweest in de hoop dat onze hond deze niet zou opvreten  ;D

Dit is dus aardig gelukt en heb ik 6 mooie takken mee naar huis kunnen brengen om een leuke klimboom te maken en ook een paar nieuwe zitstokken voor in de kooi  :)

Gisteren de kleinere in de kooi gehangen en ze werden meteen in gebruik genomen  :D
Ook was ik begonnen met de speel/klimboom maar kon helaas niet verder omdat de stomme akku van de schroefmaschine leeg was  ::)
Dus vandaag weer verder en hij is wel nog niet klaar (ziet nog een beetje kaal uit vandaar ook nog geen foto´s hiervan  ;)) maar ook deze is al in gebruik genomen en ze vinden het blijkbaar prachtig.  ;D
Anders heb ik altijd de gordijnen spikkedicht zodat niemand tegen de ramen kan vliegen maar nu met die boom (die op de vensterbank staat en zowat bijna het hele raam met takken bedekt) hoop ik dat dit voortaan niet meer nodig is en de birdies lekker naar buiten kunnen kijken als ze uit de kooi zijn  ;D
Vanochtend allemaal lekker buiten op de takken aan het klimmen en klauteren.

Y&Y heb ik laatst gekortwiekt in de hoop dat het tammer maken daarmee nog te redden is ... in de kooi ging dit al aardig, tenminste als ze honger hadden, maar buiten de kooi was niks te doen ... dus even door de zure appel heen en geknipt ... hopen dat dit de eerste en laatste keer was ... in ieder geval is het opstappen (al is het alleen op een grote tak) al goed te doen en laten ze zich (net zoals C&C) binnen enkele minuten weer in de kooi terug zetten en dit is voor mij helemaal te gek omdat ik hun daardoor nu de vrijheid kan geven die ik wil... nu zitten ook hun twee ipv 2-4 uur per dag bijna de hele dag buiten en komen alleen kort in de kooi als ik weg moet  ;D

Met Cleo en Cali weet ik nog steeds niet wat ik moet doen ... "hij" heeft zich nog steeds niet als man geoutet en wil ook nog steeds niks van Cleo weten .... ga ik op zoek naar een leuke man voor Cleo (die van alles en nog wat probeert om Cali "te versieren" of wacht ik nog  ???
Je merkt wel dat ze de behoefte heeft aan een valkenvriendje waar ze mee kan kroelen ... als Y&Y aan het tuttelen zijn met elkaar zit Cleo bijna in Cali om hetzelfde te doen maar die wil het niet en gaat fluchten  :-\

Ik hoop dat iedereen snapt dat ik niet het wipwappen hiermee bedoel hé  ;)

En als ik dan op zoek ga naar een ander mannetje wat zou ik dan het beste aan haar kunnen koppelen om leuke nakomelingen te krijgen?

Voor Cali zal er hopelijk nog een mooie partner in het volgende nestje van Y&Y zitten maar voor Cleo zou ik op zoek moeten gaan.

Ik ben erg gek op de mutatie cinnamon, bont en lutino en dat het liefst nu nog in een valkje maar bestaat zoiets wel?
Lutino cinnamon weet ik maar dit dan ook nog als bont?

En zou ik dit aan Cleo kunnen koppelen vanwege "de regel" dat je twee rood ogen beter niet met elkaar kunt koppelen (of valt cinnamon hier niet onder, had het ergens ooit gelezen maar weet het even niet meer zo)?

samantha21

Tamireya

Gaat goed hoor, ze zitten er bijna de hele dag op  ;D

Hij is wel nog steeds niet klaar zoals ik hem wil hebben maar de valkjes vinden het ook zo prima  :D

Ik denk dat dit ook meer komt omdat ze nu lekker naar buiten kunnen kijken, dat vinden ze echt prachtig.

Vooreerst blijft hij dus (voor mij) even lelijk totdat de verjaardagsvoorbereidingen van mijn zoon voorbij is en ik weer tijd heb om er verder aan te knutselen.

Tussendoor nog spontaan morgen naar Walibi world dus tja, dan komt er gewoon niks van hé  ;D

Maar och, zolang de valkjes het leuk vinden is dat toch prima  ;)

samantha21

wat leuk om te lezen!
zet je nog wel een foto'tje in je dagboekje? ben wel benieuwd naar je creatie  :D
veel plezier morgen naar walibi  ;D schijnt lekker droog te blijven

Tamireya

Is nu nog niet "spectaculair" genoeg voor foto´s nog even geduld dus  ;D

Dank je, heb het ook al gezien dat het droog zou blijven ... hopen dat mijn broek ook droog blijft bij al dat halloween gedoe hahahaha

*Esther*

Citaat van: Tamireya op 28 oktober 2011, 11:12:09

Tussendoor nog spontaan morgen naar Walibi world dus tja, dan komt er gewoon niks van hé  ;D

Dan kom je vlak langs mij :D

Tamireya

Gelukkig heb jij nu geen jong valkje zitten met de mutatie die ik zoek anders was ik wel even langs gekomen om een valkje mee te nemen  :P ;D (wat niet betekend dat je valkjes lelijk zijn  ;) )

Jeroenw

Hallo tamireya

Hoe is het een vraag je heb je jongen vogels al de eerste rui gehad
De mijne nog niet

Gr. Jeroen

Tamireya

Hoi hoi,

Ja bij mij zijn ze al met de rui begonnen nu denk ik .... ik heb beeergen van veren verwacht omdat onze parkiet vroeger reuzachtig veel verloor maar dat is hier niet het geval  ;D

De verwachting van de geslachten zijn uitgekomen.
Samson (de witmasker) is een man, Dileila (bont geparelde) is een pop en Cleo ook  ;D

Samson kan ondertussen een paar deuntjes fluiten zoals jingle bells en happy birthday maar hij kan je ook echt leuk "uit lachen" .... echt heel leuk om hem altijd te zien wat hij voor leuke dingen kan  :D

Cali is nog steeds geen man en ook geen pop hahahaha
Ik denk dat hij zelf niet eens weet wat hij is  ;D
Dan gaat hij weer heel leuk fiet fieuw fluiten en tegen de tralies tikken en op het andere moment "krijst" hij weer als een pop  ::)

Cali en Cleo "koppelen" is dus helaas niet geslaagd.

Maaaaaaaaar ....

De oplossing is in zicht  ;D

Mijn clubje krijgt, als alles goed gaat, versterking volgende maand  :D :D :D

Een heel mooi en lief manneke komt dan hier.
Heb al veel mail contact gehad met de huidige eigenaren en wij denken dat het een hele leuke match kan worden tussen Cleo en hem omdat ze qua karakter veel op elkaar lijken ;D

Als dit dus klikt (wat ik echt hoop) heeft Cleo eindelijk een partner waar ze dan lekker mee kan kroelen en knuffelen  :D

Cali is dan nog niet voorzien maar zodra hij zich eens gaat outen zal ik ook voor hem op zoek gaan naar een partner  :)

We zijn sowieso van plan om volgend jaar een grotere kooi te bouwen/kopen en ze zitten sowieso meer buiten als binnen dus ruimte zat vooreerst  ;D

Met Yin en Yang gaat ook alles prima, ze zijn nog steeds niet tam (haha, wie had dit ook verwacht hé), de veren komen alweer terug en zo kunnen ze binnen kort ook gewoon weer normaal hier door de lucht vliegen ... achteraf is het stom geweest om ze te knippen want geholpen heeft ook dit helaas niet behalve dat ze nu op een grote stok opstappen buiten de kooi.
Vind het toch wel erg zielig als ze niet zo kunnen vliegen en fladderen  :-[
Ik hoop wel dat ze, zoals nu, gewoon dan op die stok blijven opstappen en ik ze "snel" de kooi in krijg als het nodig is.

De kerstboom is als landeplek erg geliefd bij Cleo, die moet ik dus iedere keer daar snel uit halen, ben blij als dat ding dus straks de deur weer uit kan  ;D ;D ;D
Het is ook een kleine uitslover af en toe ... de anderen interesseren zich niet eens voor dat ding  :)

Voor de rest weinig nieuws hier. ;)

Tamireya

Uhhmm...ik ga vaker "mopperen" in mijn dagboek, dat helpt blijkbaar beter  ;D

Yin is net tijdens het vliegen weer eens zacht in de gordijnen geland maar kon zich dit keer niet meer zelf redden, dus moest ze hulp aan nemen van mij ....
Ik haar dus even uit geholpen en zij op de grond, van waar ze normaal ook altijd wel weer hoog komt maar dit keer probeerde ik haar op te laten stappen ... het heeft even geduurd en ze probeerde weg te lopen in eerste instantie maar ze gaf toen op en stapte netjes op ZONDER mij te bijten ;D
Volhouden is dus de manier, goed om te weten hahaha ....
Heb haar direct beloont met trosgierst wat ze heel lief nam en heb haar naar een paar hapjes weer op de kooi gezet (zo aardig ben ik dan ook wel dat ik me niet verder op dwing)

Nu ik dus wist dat ze niet eens zo erg bang voor mijn hand is en ik ook weet dat ze niet meteen erop af bijt zoals Yang heb ik net bij het in de kooi doen) probeert haar op stappen te laten .... en ja hoor, het is geeelluuuuuuukkkktttttt  :D :D :D

Ik happy, Yin vond het niet erg maar Yang is nu boos op haar en is lekker aan het mopperen hahahahaha
Ben benieuwt of ik zo een resultaat ook nog bij hem zal krijgen  op dit moment ziet het er nog niet zo uit maar wie weet ....

to be continued .....  ;D

Tamireya

Nieuws, nieuws, nieuws ....

Vandaag is Mambo met Boke bij ons geweest en wat moet ik zeggen ....

Boke is nog veeeel mooier dan op de foto´s  :-*

Een hele lieve schat van valkje. Het heeft wel nog niet meteen geklikt tussen hem en Cleo maar ze is ook niet afgewezen worden en zij toont interesse in hem  ;)

Boke voelde zich al snel op zijn gemak en begon zich te poetsen.

Maar ja, de andere valkjes zijn wel even wennen voor hem.

Gezellig koffie gedronken en gekletst over de valkjes en toen kwam het afscheid.
Dit vond Boke even niks en begon natuurlijk ook meteen achteraan te roepen.
Toen ik weer binnen kwam heb ik hem meteen op mijn vinger genomen en van daar uit klom hij op mijn schouder.

Nu, 2 uur later zit hij nog steeds hier...de kinderen vind hij al helemaal te gek hahahaha
Ze hebben nu al, in die korte tijd, zo´n lol gehad dat ik in een deuk voor lachen zat.

Zo heeft Boke al heerlijk met de kids gedanst en lekker aan hun voeten/sokken zitten knabbelen en "hameren"   ;D

Volgens mij gaat het dus helemaal goed komen hier  :)

Enne, Mambo, bedankt voor alles. :-*
De spiraal hangt inmiddels al over de kooi  ;)
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het met jullie mannetje gaat.

Mambo

Wat leuk om te horen dat het zo goed klikt met de kinderen.  ;D
Vooral het verhaal met de voeten en de sokken klinkt ons héél bekend.  ::)
Nu de spiraal (zijn vertrouwde landingsplekje) geïnstalleerd is, zal hij zich helemaal snel gaan thuis voelen. Hopelijk hebben de andere valkjes er net zoveel plezier van.

En nu maar wachten op die klik tussen Cleo en Boke.  ;D

We blijven het dagboek alleszins trouw volgen...  ;)

Tamireya

Boke vanochtend:

En samen met Cleo maken ze er een en al rotzooitje van: ;D ;D

Als er niet aan het trosgierst geknabbeld word dan zijn het wel de toetsen van het toetsenbord of van de telefoon hahaha ... en dan niet alleen, nee hoor gesloopt word nu blijkbaar in duet  :D

Ik denk dat de klik tussen die twee wel zal komen ;)

Hij is heel rustig de eerste nacht door gekomen. Heeft lekker op een pootje geslapen en ik heb hem niet gehoord.
Goed teken dat hij dus echt op zijn gemak hier zit :)
Boke heeft gisteren avond ook nog kennis gemaakt met Yang die toch nog even de kooi uitging gisteren en ik was wel verbaast .... Yang begon niet een keer tegen hem te schreeuwen, mopperen of wat anders ... maar ook Boke zij niks tegen hem ... nou dit vind ik dan echt eens geweldig ... want ik heb natuurlijk Yang gezien toen Cali hierheen kwam en dat was "een en al drama" in het begin  ::)

Tot zover dan maar even weer een update  :D

Jeroenw

Wat is cleo een ver :-X mooi valkje geworden !

Gaaf een valkje erbij gefeliciteerd