24 mei 2025, 21:22:38

eitje van broertje en zusje

Gestart door albon, 17 april 2011, 21:18:20

« vorige - volgende »

albon

Hallo,

Al een paar dagen begrepen wij onze valkjes niet helemaal meer, het leek wel alsof ze helemaal gek waren geworden. Schreeuwen en gek doen, er kwam geen einde aan.

Nou waren ze vandaag ook weer flink bezig en wij wisten eigenlijk niet echt meer wat we er mee aan moesten.

Wat schetst onze verbazing net, Dolce heeft een ei gelegd  :o, onderin de kooi. Ze heeft alle zaagsel aan de kant gelegd en zat in een hoekje waar nu het ei ligt. Dolce en Gabanna zitten nu boven in de kooi net zo schaapachtig te kijken naar dat ei als ons  ;)

Wat moeten we hiermee doen? Ze komen uit hetzelfde nest, niet goed dus. Geen idee of het ei uberhaubt bevrucht is. Moeten we het weghalen en een nepei neerleggen?

En zal het geschreeuw en gedoe nu een beetje minder worden? Ben namelijk zelf ook zwanger en kan er af en toe niet zo goed tegen.

elyesa96

ik zou het laten liggen maar het is mijn menig dus zelf weten. maar het geschreuw zal denk minder worden.

groetjes elyesa

Larissa

Zorgen dat je morgen direct nepeitjes in huis krijgt
Broer op zus is inteelt dus niet goed, het schreeuwe gaat minder worden maar hou er rekening mee dat het de hormonen zijn

voor elk ei dat ze gaat leggen leg je dan een nepper neer
dit 30 dagen laten liggen of tot dat ze er niet meer naar om kijken dan alles weg halen
Je hebt nu natuurlijk wel de kans dat ze zo weer nieuwe eitjes gaan leggen

groetjes Larissa

albon

Heb het eitje inderdaad verwisseld, ze zijn vandaag al een stuk rustiger als de afgelopen periode.

Larissa

Fijn Albon, ik weet hoe hard ze kunnen schreeuwen,

Groetjes

albon

Nou inderdaad Larissa, ben zelf 35 weken zwanger en kan het af en toe niet zo goed meer hebben, nu zijn ze gelukkig wel rustiger. Alleen zat gabanna zonet ineens bovenop dolce. Dat had ik ze nog niet eerder zien doen.

Larissa

Hoi

De kans is groot dat er meerdere eitjes aan komen dan.
Ik snap dat als je in de laatste weken zwangerschap dat er ff niet bij kunt hebben zeg maar.

Mochten ze erg onrustig worden dan is er de kans dat er weer een ei aanzit te komen, deze ook gewoon vervangen door neppers.
Normaal leggen ze om de dag een ei

S6 met de laatste weken zwangerschap en je valkjes

groetjes Larissa