19 april 2024, 11:37:14

Albino valkje gezien! Oh oh!

Gestart door BIRDIE, 1 februari 2004, 00:26:17

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hallo, hallo,

Hier nog even een vraagje over een albino valkparkiet. Ik heb er vanmiddag twee gezien in een dierenspeciaalzaak en ik moest mezelf echt tegenhouden! Ze waren zo mooi! En ik zit er serieus overna te denken om er ééntje te kopen, maar nou zag ik aan die albinootjes dat ze allebei een hele korte kuif hadden, van één cm ofzo. Blijft dit zo? Voor de rest zagen ze er goed uit en zijn ze al tam.

Ook wilde ik vragen of het misschien moeilijker is voor mijn wildkleur valkparkiet om een wit valkje te accepteren, dan een wildkleur valkje? Mijn wildkleur is nu 18 weken en die albino's zijn 8 weken.

Bedankt en groetjes,

Annemarie

Karin

1 februari 2004, 03:05:53 #1 Last Edit: 5 februari 2004, 19:15:49 by kazoo
Valkjes discrimineren niet hoor  ;D Kleur maakt dus niet uit. Maar weet je hoe oud ze waren ? Bij hele jonge valkjes ( week of 4 ) zijn de kuifjes ook zo kort, en als ze zo tam waren is de kans dat ze nog erg jong zijn. Weet dan wel waar je aan begint als je moet handvoederen, want helaas gaat dat vaak fout. Nu lopen albino's nog wel eens achter wat betreft hun verenpak, dus ik zou het gewoon even vragen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Annemarie,

Mijn albino heeft ook maanden lang een kleine kuif gehad inderdaad.
Nu is hij wel wat langer geworden en heeft de normale grootte maar dat was pas na een half jaar ongeveer denk ik.
Albino's hebben hele zwakke veren en sommige veren komen traag op lengte.
Als ik mijn albino een beetje hardhandig aai zoals mijn wildkleurtjes heerlijk vinden vallen de veren er zo vanaf :-(
Dus ik geef haar hier altijd een extra voorzichtige aai :-)
Maar die korte kuifjes worden zeker nog langer hoor.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Karin,

Ja, het was misschien wel een beetje een stomme vraag over die kleur, maar goed ;).
De albino's in die dierenwinkel waren 8 weken oud en al geheel zelfstandig, gelukkig. Want ik weet uit ervaring dat het met de hand opvoeden van een vogel zeker geen makkie.

Hoi Paul,

Goh, dat die veertjes van een albino soms uitvallen, dat wist ik niet. Op zich zaten ze wel heel goed in de veren, maar ze waren wel gekortwiekt. Geeft dat geen problemen? Dat de geknipte veren uitvallen ofzo? En worden albino's vaker ziek? Ook waren ze een stuk kleiner dan mijn wildkleur valkje, kan dat kloppen?

Oh ja, ik had nog een vraagje, deze albino's hadden zwarte oogjes, worden die nog rood? Of blijft dit zo?

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Mijn albino is net zo groot als de andere valkjes daar zit weinig verschil in hoor.
En ik denk dat ze kwa gezondheid niet veel onder doen aan de wildkleur bijvoorbeeld.
Als je een albino kortwiekt maakt dat verder ook niks uit dat gaat hetzelfde als bij andere valkjes.
Van een echte albino zijn de oogjes rood dan is het eigenlijk een witmasker lutino.
Als ze zwart zijn worden ze in elk geval niet meer rood het kan wel zijn dat ze heel donker rood zijn dat lijkt soms net op zwart.

Groetjes, Paul

ziralioness

Valkjes discimineren dan misschien wel niet... maar mijn Nina valt érg op Lutino!  :D :D

Van het witkop vrouwtje, die ik al vanaf dat ze een paar maanden oud waren samen met hem heb, wilde hij NIETS weten... en Wuppie was meteen raak.

Wie weet toch een kleurvoorkeur...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

BIRDIE

3 februari 2004, 16:42:32 #6 Last Edit: 3 februari 2004, 16:43:07 by BIRDIE
Hoi Ziralioness,

Best wel geinig ;) ja. Ze zien natuurlijk wel duidelijk verschil, maar misschien gaat het ze toch wel meer om het 'innerlijk' en is Wuppie het gewoon helemaal :D

En zo zie je maar weer, je weet nooit van te voren of het wat gaat worden of niet, helaas. Dus dat is gewoon afwachten bij mij.
Oh ja, weer even een vraagje. De jongen in die dierenwinkel zei dat het albino's waren. Maar ze hadden dus duidelijk zwarte ogen, en ook echt niet donkerrood. Ze kosten 75,- euro, is dat dan niet een beetje duur voor een witmasker lutino?

Groetjes,

Annemarie


CouCou

prijs voor witkop lutino is te hoog
ik heb net weer albino's (wit met rode ogen)  aangeschaft en heb tussen 50 en 65 euro daarvoor betaalt  :D

Theetje

Hoi Annemarie,

De prijs voor een valkje is heel erg afhankelijk van de winkel/kweker waar je hem haalt.

Zo heb ik bijvoorbeeld slechts 25 euro voor mijn albino betaald. Zo zie je maar. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik gewoon een gelukje heb gehad ermee.
Ik heb toen een cinnamon witmasker + albino gekocht voor 50 euro.

Maar ja die komen wel bij een handelaar weg en zijn niet tam. Dat is dan weer de "prijs" die je voor goedkope vogels moet betalen.

Groetjes

Theetje


Paul

Hoi,

Ik heb voor mijn Albono valkje 55 euro betaald maar hij was nog heel jong toen ik hem kreeg ongeveer 5 weken.
Ik heb hem zelf nog even bijgevoerd met de hand en van begin af aan dat ik hem kreeg was ie al tam terwijl ie toch in een buitenvolliere geboren is.
Het is nu een van mijn tamste valkjes en het geld zeker waard geweest vind ik en het is een popje daar ben ik bijna zeker van.
Ze is heel rustig en maakt amper geluid.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Annemrie,

Jij schreef:
Oh ja, weer even een vraagje. De jongen in die dierenwinkel zei dat het albino's waren. Maar ze hadden dus duidelijk zwarte ogen, en ook echt niet donkerrood. Ze kosten 75,- euro, is dat dan niet een beetje duur voor een witmasker lutino?

Een witmasker lutino IS een albino, en het zijn geen aparte mutaties, want echte albino's bestaan (voorzover bekent) niet bij valkparkieten. Ook een witmasker lutino heeft rode ogen, maar die zijn vaak heel donkerrood dat ze zwart lijken (ook bij die van mij lijken ze gewoon zwart). Ik denk dat dit dus gewoon wel witmasker lutino's zijn, want geheel witte valkparkieten met zwarte ogen (clear pied) komen weinig voor.

(Bij mutaties/ albino stat er meer over)

De prijs hangt inderdaad er af van de verkoper, want in de dierenwinkel bij ons betaal je 55 euro voor een wildkleur. In Rotterdam durven ze zelfs 90 euro voor een tam valkje te vragen. Maar voor een witmasker lutino (die dus meestal albino wordt genoemd) is het voor een dierenwinkel wel een 'normale' prijs.

gr Inger

 
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

BIRDIE

Hallo allemaal!

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Zo leer ik nog eens iets bij zeg :D.

Op zich zou ik het er wel voor over hebben hoor, die 75,- euro voor die albino. Ze waren al heel erg tam en zagen er prachtig uit. Het is ook een hele goede schone dierenwinkel en dat is me ook wel iets waard.

Maar ik heb hem toch niet gekocht. Ik heb namelijk al een bont valkje gereserveerd bij een kwekerij als maatje voor mijn wildkleur valkje. Helaas woon ik nog niet op mezelf en mag ik niet meer dan twee valkjes van mijn ouders :(, jammer hè? Maar het zal niet lang duren en dan heb ik een eigen huisje en denk ik dat het niet bij twee valkjes zal blijven ;).

Nou groetjes,

Annemarie