5 mei 2025, 23:17:39

Het eerste nestje

Gestart door Erwin, 11 april 2011, 16:18:31

« vorige - volgende »

Erwin

Halo allemaal,

Het heeft even geduurt maar vond het nu wel leuk om te melden dat mijn jonge koppeltje inmiddels aan het broeden zijn. En hoe!!!
Mevrouw heeft besloten maar gelijk 6 eitjes te leggen.
De eerste 4 zijn bevrucht de laatste 2 kan ik nog niet zien.
Er zit nu wel behoorlijk wat tijd tussen de 1e en 6e dus hoop wel dat het straks allemaal goed gaat.

Gelukkig is mijn 2e koppeltje nu ook aan de gang zodat ik mischien de laatste 2 eitjes kan verleggen.

Ik zie het al voor me straks 4 jonge valkjes en vervolgens nog 2 hele kleintjes in het blok ben dan bang dat ze verdrukt gaan worden of gewoon niet aan eten toekomen

Ik hou jullie op de hoogte

groetjes erwin

SanneMuis

hey,

Wat leuk zeg. Wij hebben net het eerste nest gehad daarvan was er maar 1 bevrucht en die is inmiddels bijna 6 weken oud. Bij ons zijn paps en mams alweer ontzettend broeds, ze hebben het gereinigde broedhok alweer gevonden. Vrees dat er spoedig een 2e nestje komt. Ben benieuwd hoe je jonkies het straks gaan doen... 6 stuks in een relatief klein broedhok... dat wordt nog druk.

Groetjes Sanne

Jaimy

spannend hoor!  ;D Ja, inderdaad. Je gaat het wel zien. Hebben ze iedere dag 1 ei gelegd? Gewoon goed in de gate houden en misschien voor het geval dat alvast een spuitje en pap in huis halen? Hou ons op de hoogte!  :D

Groetjes Jaimy

Erwin

Hoi,

Nee er is niet elke dag een ei gelegd.
29-31-03-07-09-11

De eerste 2 met 1 dag ertussen toen 2 dagen toen 3 dagen en toen weer om de dag
Dus tussen 1 en 6 zit wel een behoorlijke tijd.
Ik haal zo en zo pap en spuitje in huis, maar dan zal ik toch ook een couveuse of ziekte kooi moeten hebben.

gr Erwin

Larissa

Hoi Erwin

Ik heb een kleine kooi, welke aan drie kanten dicht is gemaakt met een klein stukje hard plastic zodat de warmte van de warmte lamp niet weg kan.

JE kan gewoon een biggenlamp met warmte lamp gebruiken
Weet zo ff nie hoe het ook al weer heet

groetjes Larissa

Erwin

Hoi,

Jaja het is zover, vannochtend het eerste jong gevonden in het blok. Pa was druk aan het voeren en liet mij rustig toe kijken. Het jong liet het zich goed smaken en maakt een actieve indruk. Het 2e eitje staat ook op uitkomen en ik heb kunnen zien dat ze alle 6 bevrucht zijn.

Mochten de latere jongen te weinig gevoerd worden dan wil ik ze bijvoeren met pap. Ik laat ze dan wel gewoon bij de ouders

gr Erwin

Erwin

Hoi,

Nou dat gaat rap, vandaag is ook het 2e ei uitgekomen
Ouders vinden het wel wat en doen hun stinkende best.
Nog 4 tegaan, duimen dat het goed blijf gaan

groetjes Erwin