9 mei 2025, 03:06:39

Toch wat fout gedaan?

Gestart door Rissiejjj, 31 maart 2011, 19:47:37

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Mijn handopfokje is inmiddels zelfstandig, zowel qua eten als drinken.
Nu leek het erop dat het gewoon een licht vogeltje zou blijven gezien ze de gehele tijd maar 80 gram bleef wegen.

Maar nu ze zelfstandig eet weegt ze inmiddels 105gram.
Heb ik dan toch wat fout gedaan qua handvoeding?
Want waarom werd ze toen niet zwaarder, en nu opeens wel? toch te weinig gevoerd?

carco

Nee hoor, je zal haar niet te weinig gevoerd hebben, maar jonge valkjes die net kunnen eten lijken er soms wel in te wonen ;D
Je hoeft je dus niet ongerust te maken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rissiejjj

Moet ik trouwens ook afgepast voeding geven?
Want beide valkjes van mij eten zo ontzettend veel.
De grote valk (zo noem ik dr, is gewoon de oudste zeg maar) die begint nu wat dik te worden lijkt het.
En het kleintje is dus zoveel aangekomen.
Ze hebben 3 bakjes voer in de kooi, en moet ze elke 2 dagen helemaal weer bijvullen, dan zijn het alleen nog velletjes, Blaas ze iedere dag uit, maar 1x in de 2 dagen is het helemaal op. Lijkt of ze iets teveel eten of niet?

De grote valk van mij is niet tam, maar had haar net even in de hand omdat ze ontsnapt was, maar ze voelt echt mollig/vet aan.

(Veel stress voor de grote valk hier in huis, ze is bang van mensen, of in ieder geval, ze houd er niet van, Voliere is in aanbouw, om haar wat minder stress te brengen, en dan nog wachten tot 15Mei)

Lijkt ook wel of ze een stress eter is, als ik op de kamer ben gaat ze heel lomp zitten te eten,,, lijkt op frustratie eten ofzo. Moeilijk uit te leggen.

Larissa

Hoi hoi

Ik zou het derde voerbakje weg halen, twee valkjes in een kooi twee voerbakjes.
Om de twee dagen voer verversen heb ik hier ook maar heb ook geen vette/dikke valkjes.
Laat je ze normaal gewoon vliegen, los in de woonkamer ?
Zo nee dan zou je de hoeveelheid van voer aanbieden nog iets kunnen minderen

s6 hoop op nog meer tips

Larissa

Rissiejjj

De kleine valk vliegt wel daags. De grote kan ik niet uit de kooi krijgen. Af en toe lukt het is, en laat ook vaak genoeg de kooi los staan, maar ze wil er niet uit. Kan haar in de kooi op de hand pakken, maar als ik haar dan op mijn hand uit de kooi wil halen, dan springt ze weg. De kleine daarintegen kan ik met alle gemak eruit halen, die zit al bij het deurtje zodra ik me kamer in kom.

Dit zijn ook de redenen dat ik een voliere bouw, want de grote heeft haar vleugels ook niet voor niks natuurlijk, die moet ook lekker kunnen vliegen.