ze broeden alleen overdag das niet goed toch?

Gestart door winnie en kuifje, 12 april 2011, 07:31:31

« vorige - volgende »

winnie en kuifje

hallo allemaal mij vraag is dat me koppeltje alleen overdag en avond broeden omste beurd er liggen nu 4 eitjes vanmorgen de 4de gelegd ze broeden wel al van de 1ste eitje .kan dit geen kwaad?
me koppeltje zijn hun 1ste nestje,en ze zijn allebei 2 jaar oud

grtjes irene

carco

Als ze echt alleen overdag broeden en in de nacht liggen de eitjes koud zullen ze niet goed ontwikkelen helaas.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

winnie en kuifje

wat kan ik eraan doen dan ?hoop dat ze naar een paar dagen ook snachts gaan broeden .en bedankt voor je snelle reactie

grtjes irene

winnie en kuifje

wie weet wat ik eraan kan doen ze heeft vanmorgen het 5de eitje gelegt en ze zaten gewoon in boven in de kooi pffff en vanmorgen gevoelt en ja ze waren koud de eitjes hoelang moet ik ze laten liggen dan wie kan mij dat vertellen

grtjes irene

carco

Je kan er weinig aan doen helaas. Misschien met de nacht het licht aanhouden?
Laat de eitjes maar liggen tot ze het helemaal zat zijn.
Het zijn toch toevallig geen geelwangen?

winnie en kuifje

het mannetje is een wildkleur en vrouwtje een bonte en ja met gele wangen mijn vorig koppeltje deden dat ook en daar is een gehandicapte uit gekomen die jammer genoeg dood is .

grtjes irene

winnie en kuifje

yes vanacht is het vrouwtje voor het eerst gaan broeden en er liggen geen 5 eitjes maar 4 en nu maar verder hopen dat het 1ste eitje uitkomt spannendddddddddddddddd

Bello

Het vrouwtje is dus na het laatste eitje pas gaan broeden.
Nu heb je de kans dat ze bijna tegelijk uit gaan komen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

carco

winnie en kuifje

heb vanmorgen weer gekeken en er lagen nu 5 eitjes moet ik nu pas 18 a 20 dagen tellen voor dat ze uit komen of vanaf het 1ste eitje vanacht heeft de pop weer gebroed goed he blijf het broedhok maar nat spuiten geeft elkekeer maar 21 a 34 % en spuit ook elkekeer me valkjes nat het is het is en blijft spannend egt hoor .en allemaal bedankt voor het reageren .

grtjes irene

carco

Je kan ook een badje neerzetten zodat het koppeltje naar behoeven daar in kan gaan.

Je moet inderdaad gaan rekenen vanaf de dag dat ze zijn gaan broeden.

winnie en kuifje

oke dank je wel ik had eral een extra badje neergezet ,maar spuit ook elkekeer het hok nat .we wachten maar af of er kleintjes komen ze doen het nu kei goed overdag het mannetje en snachts het vrouwtje .

grtjes irene