Mijn wildkleur split voor het één of ander?

Gestart door BIRDIE, 1 februari 2004, 00:21:00

« vorige - volgende »

BIRDIE

Beste allemaal,

Ik wil volgend jaar gaan kweken met mijn wildkleur man, maar nou vroeg ik mij af of jullie mij kunnen zeggen of hij ergens split voor is. Hij komt, volgens de kweker, uit een nest met geparelde vrouwtjes en wildkleur mannetjes. Of heeft dit niets te betekenen?
Als ik geparelde jongen wil, moet ik er dan een gepareld vrouwtje bij zetten? Of kan een wildkleur vrouwtje split voor gepareld ook?
En kan ik nog ooit een andere mutatie verwachten uit zijn nestje met bijvoorbeeld een vrouwtje dat een andere mutatie heeft dan gepareld en daar ook niet split voor is? Jullie begrijpen misschien dat ik er nog niets vanaf weet  :D, dus ik moet me nog even verdiepen in die logica. Maar ik dacht, ik vraag het jullie alvast even!

Bedankt alvast!

Groetjes,

Annemarie

Lique

Hoi Annemarie,

Het kan zijn, dat de vader wildkleur split voor gepareld was en de moeder wildkleur.
Dat hebben wij ook gehad, Kyra(geparelde pop) heeft Punky(wildkleur man) gekregen.
Punky heeft een nestje gehad met Pino (wildkleur pop).
Daar kwamen geparelde poppen uit, en wildkleur mannen en poppen.

Groetjes Lique

BIRDIE

Hoi Lique,

Best ingewikkeld als je er geen verstand van hebt, maar wel heel interessant zeg!

Ik had nog even een vraagje; mijn wildkleur man heeft geen ring, mag je er dan wel mee kweken?

Groetjes,

Annemarie

giovanni


Mandy

2 februari 2004, 04:04:10 #4 Last Edit: 2 februari 2004, 04:04:26 by Mandy
Het kan inderdaad zo zijn zoals Lique het uit legt, maar de vader kan ook alleen gepareld zijn.
Dus de vader is gepareld geweest of iets anders met split voor gepareld, want alleen dan heb je alleen geparelde vrouwtjes omdat de vader z'n geparelde genen alleen aan z'n dochters door kan geven.
Je man kan een zuivere wildkleur zijn of een wildkleur split voor gepareld.
Als de vader wildkleur split gepareld was waren dit de jongen;

Mother:Grey
Father:Grey Split To {X1:  Pearl}

male offspring:
50% Grey Split To {X1:  Pearl}
50% Grey

female offspring:
50% Pearl
50% Grey


En als de vader gepareld was waren dit de jongen;

Mother:Grey
Father: Pearl

male offspring:
100% Grey Split To {X1:  Pearl}

female offspring:
100% Pearl

En als je dus zeker weet dat alle geparelde poppen waren kan alleen de laatste situatie en kan je man ook alleen maar wildkleur split gepareld zijn. ;)

Maar kan je er niet achter komen wat de ouders waren? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

BIRDIE

Hoi Mandy,

Bedankt  voor je uitleg!

Ik heb geprobeerd de kweker te e-mailen, maar ik heb nog geen reactie gehad. Ik denk dat ik hem toch maar ga bellen, dan weet ik het in ieder geval zeker.

Groetjes,

Annemarie