4 mei 2025, 00:47:59

slaapkop

Gestart door Karin/zazou, 14 april 2011, 23:17:21

« vorige - volgende »

Karin/zazou

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum. Vier weken geleden hebben we onze eerste valkparkiet gekocht: Zazou. Het is een albino dus geen idee of het een mannetje of een popje is. Zazou was 12 weken oud toen we hem/haar kochten en is al helemaal op haar gemak bij ons. Het heeft even geduurd voor het vliegen en vooral het landen lukte maar dit gaat steeds beter! Zazou komt overdag veel bij ons zitten maar 's avonds rond 7 uur vertrekt Zazou naar de kooi en komt er niet meer uit, reageert zelfs met blazen en naar ons pikken als we in de buurt van haar komen. Ik lees op het forum dat veel valkjes juist 's avonds veel uit hun kooi komen en gezellig bij je komen. Hebben wij nu een uitzondering of is ons valkje gewoon nog erg jong en snel moe?
Nog een vraagje: Zazou is wel heel erg stil. De hele dag hoor je haar niet. Als ze er uit wil zit ze strak naar de deur te kijken of ze hangt aan de tralies maar ze geeft geen kik. Alleen als ze wil kroelen zit ze een beetje te krassen, dit krassen doet ze ook tegen haar favoriete speeltje. Het lijkt wel een kraai! Grappig wel maar zelfs popjes (als Zazou dit zou zijn) maken toch wel fluit geluidjes toch?   
Ben benieuwd naar jullie reacties.

mandy9770

Goedemiddag,

Het kan zijn dat ze gewoon moe is. Maar dat ze "krijst" ipv fluiten kom dan omdat ze waarschijnlijk een vrouwtje (popje) is. En popjes fluiten niet zo snel dan mannetjes. Mijn popje piept soms een beetje maar die hoor je bijna helemaal niet. Mijn mannetje die heeft soms een half uurtje dat tie laat horen hoe mooi hij kan fluiten, maar zelfs daar reageerd het vrouwtje niet echt op. Dus je hebt waarschijnlijk een popje en echt fluiten zal ze niet gaan doen.

Groetjes Mandy

Bello

Hier gaan onze valkjes ook al om 19.00 uur op hun slaapplaats zitten en gaan dan slapen. Dan hoef ik er niet meer aan te komen, hoe tam ze ook zijn.

Bij vrienden van ons zijn de valkjes tot s' avonds laat actief.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

hoi hoi

Ook hier slapen de valkjes savonds meer als overdag
Ik vermoed dat de jouwe gewoon nog veel slaapt omdat het zo jong is, wat het geluid maken betreft
Ik heb hier 4 jongen zitten waar ik het geslacht neit van weet maar krijsen als een kraai kunnnen ze allemaal, ook heb ik hier 1 pop zitte die heel enkels eens een hoge toon er uit gooit

Dus het geslacht kun je nu nog nie weten ondanks dat Zazou geluid begint te maken

groetjes Laris

Sorella

Zogauw het wat donkerder wordt hier in huis gaan de dames ook op stok en als ik ze dan aandacht wil geven gaan ze blazen en hakken met hun snavel naar mij toe, s,avonds willen ze dus met rust gelaten worden.

Over het schreeuwen, geen van mijn twee dames zijn (gelukkig) schreeuwers.
Okee ze laten wel eens van zich horen als ze ieder aan een andere kant van de kamer zijn,  als ik thuiskom beginnen ze te schreeuwen voordat ik de auto uitben maar dat houd weer op als ik binnen ben (hoorde ik van mijn man) en als ze me boven horen beginnen ze soms ook te schreeuwen (moet er wel iemand beneden zijn want is er niemand beneden dan hoor ik ze ook niet)  maar zogauw ik weer beneden ben is het over voor de rest hoor ik ze niet (nu wel maar ze zijn nu hupsig en dat zijn leuke geluidjes ;) )