19 april 2024, 03:53:11

hoe vaak voeden

Gestart door Larissa, 10 april 2011, 23:28:18

« vorige - volgende »

Larissa

hoi hoi

Ik zit met het volgende
Helaas heb ik de jongen van de ouders moeten scheiden door het gepluk en niet meer voeden van de ouders, door omstandigheden.

De leeftijd van de jongen varieert van 4 weken tot 3 weken

Chase geboren 11-03 89 gr
Chanti geboren 11-03 85 gr
Cali geboren 13-03 105 gr   
Chandra geboren 18-03 98 gr

Doordat de jongste voornamelijk nog in de pennen zit heb ik de warmte lamp er boven gehangen en is het zo'n 26 gr in de kooi
Maar doordat ze zo enorm gewicht hebben weet ik niet ff zeker hoe vaak ik moet pappen
Zat zelf aan de drie keer te denken

groetjes Larissa

Caroline

Hoi hoi!!

Ik heb een paar daagjes geleden je jongen nog op foto gezien en weet dus hoe ze eruit zien  ;) , ik zou overdag zeker niet de warmtelamp ophangen. Op deze leeftijd zijn de ouders overdag bijna niet meer bij de jongen in het blok en 's nachts de meeste poppetjes ook al niet meer.

Ze zijn met z'n viertjes dus houden elkaar ook lekker warm houden en de oudere de kleinste die als enige nog zonder veertjes is. Koelt het 's nachts erg af in de ruimte waar ze zitten zou je het 's nachts met de warmte lamp op dezelfde temperatuur kunnen houden als overdag, rond de 18-20 ° C. Hier zitten de meeste jongen in mijn kweekkamertje vanaf die leeftijd ook de hele nacht alleen - zonder pop - in het blok en de temperatuur zakt daar in de winter makkelijk naar 12-13 ° C.  ;)

Pappen zou ik inderdaad ook 3 x per dag doen en kijken hoeveel je erin krijgt en of ze op gewicht blijven, vallen ze erg veel af zou ik het 4 x per dag doen tot ze goed de pap eten en op gewicht blijven.

Succes ermee!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

Hoi Caroline

Heel erg bedankt voor het antwoord, ik heb inderdaad nu de lamp uit gedaan.
Ze staan op drie voedingen per dag.
Ik snap dat de ouders minder gaan voeren, ik heb ze in de woonkamer staan waar de temp. gemiddel 19 gr is

Zal zo nog ff nieuwe foto's posten

groetjes Larissa

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.