3 mei 2025, 02:01:41

2e valkje + nieuwe kooi

Gestart door iljo, 28 maart 2011, 19:49:07

« vorige - volgende »

iljo

Ik ga binnenkort een 2 de valkje aanschaffen (krijgen )
Nu heb ik al via de forum gelezen dat mijn huidige kooi te klein is, dus ik zou een nieuwe kooi aanschaffen ( 60 x 60 x 170 )

Mijn vraag is nu, zou ik ze direct samen in de nieuwe kooi steken, omdat ik denk dat de kooi voor beide nieuw is. Of ze toch nog apart houden.

Hoelang moet ik ze dan apart houden ? Mogen ze al samen vliegen ?

Mijn valkje is nu 4 maand en volgende week krijg ik een 2 maand oud valkje erbij.

Manouk

Het is altijd verstandig om de valkjes 6 weken van elkaar te scheiden i.v.m. ziektes...

Als je zeker weet dat je valkjes niets onder de leden hebben, kan je ze wel bij elkaar doen denk ik...
Zorg dat het nieuwe valkje eerst in de kooi gaat en daarna de nieuwe erbij in...

Manouk

iljo

Zes weken, oei dat is lang.

Dus eerst mijn oud valkje in de nieuwe kooi en dan na 6 weken de jongste.

Juist ?

Maar ze mogen wel al samen los, of dat ook niet ?

Manouk

ook niet, want als je nieuwe valkje iets onder de leden heeft, kan hij ook dan iets overbrengen op het valkje dat je al hebt....

Het is lang, maar als je zeker weet dat ze niets hebben, kan je het wel doen..
Ik had ook een valkje gekocht van een kweekster hier op het forum, hiervan weet ik gewoon dat alles goed is..
dus die heb ik direct bij mijn eerdere vlakje gedaan....

Manouk

zo kan je het doen, maar voordat je je nieuwe valkje erbij steekt,
Eerst even helemaal de kooi schoonmaken, dan alles opnieuw inrichten dat het voor beide valkjes nieuw is..
Dan zou ik eerst de nieuwe erin doen en dan je oude valkje erbij...

maar dit is hoe ik het zou doen, als anderen nog een ander advies hebben, zullen ze dat wel laten weten..

iljo

ok, bedankt

Het is een volledig nieuwe kooi, dus voor het oudste valkje is het ook totaal nieuw

Indien er nog mensen raad hebben, geef maar hoor