*"~Stardust~"* /Een nieuw begin\ Een wit donsje....

Gestart door lynette, 12 april 2011, 01:09:07

« vorige - volgende »

lynette

Hoi Hoi,

Ik ben Lynette 26 jaar jong, en woon samen met me zoon Rowan die 2 april 2010 geboren is.



Onze huisdieren zijn onze hond Kyra die nu 3 jaar is. En Fleur onze poes van 2 jaar. En Bailey onze Heilig birmaan van 1jaar en Lexus (kruising ragdoll) nog maar 9 maandjes jong.













Ik woon in een leuke eengezinswoning in Arkel. Met een ruime tuin waar de volière staat voor de valkjes. Ook hebben ze een binnenverblijf waar ze lekker kunnen schuilen tegen de kou of de regen. Ook komen hier in het broed seizoen de kweekblokken te hangen.

Het kweken van de valkjes is een van mijn geliefde hobby's. Ook ga ik er graag op uit met mijn camera. Niks is veilig als ik mijn camera bij heb. Kyra, de katten, valkparkieten, flora en fauna en natuurlijk mijn zoontje. Ik hoop in de toekomst ooit nog mijn werk er van te kunnen maken.

Hoe begon het valkparkieten virus bij mij? Ik kreeg mijn eerste valkparkiet van een vriendin. Haar vader had een volière met valkparkieten. Elke keer dat ik bij haar was werd ik steeds gekker op de valkparkiet. Totdat er een nestje was en zei vroeg of dat ik misschien voor mijn verjaardag een valkparkietje wilde hebben. Hier hoefde ik toen niet lang meer over na te denken en toen duurde het niet lang voordat ik mijn eerste valkje voor het eerst vast mocht houden. Ze was toen nog maar 3 weekjes oud. Mijn eerste valkje heeft de naam Roxy gekregen. Ze was een cinnamon gepareld popje, en super tam. Ook had ik na een tijdje een vriendje voor haar er bij genomen omdat ik toch het erg zielig vond dat ze geen soortgenootje had. Dit was Breezer een wildkleur ventje.

Helaas na een paar jaar moest ik verhuizen. Ik woonde samen en deze relatie ging over en moest weet terug bij me moeder intrekken. Ik moest mijn valkjes mee nemen en heb een tijdje mijn valkjes bij me moeder kunnen huisvesten. Maar mijn moeder heeft 2 katten en ze had veel last van de rommel die de valkjes gaven. En ben ik met heel veel pijn in mijn hart op zoek gegaan naar een geschikt nieuw huisje voor hun.

In 2007 ging ik samenwonen met me voormalige partner. Het was toch best stil in huis zonder huisdieren. Dus begon het weer te kriebelen. Ik had de ruimte en tijd voor een valkje. Dus na een paar dagen op zoek geweest kochten we Bullit. Hij was toen nog maar 5 weken oud,en moest nog met de hand gevoerd worden. Gelukkig is dit zonder problemen gegaan maar als ik geweten wat voor risico's en "gevaren" er aan een handopfokje zat. Dan had ik toch nog langer gewacht totdat hij zelfstandig was. Maar gelukkig ben ik door valkparkiet.com een heel stuk wijzer geworden en ook verder besmet geraakt met het valkenvirus. En deze is nu flink uitgegroeid naar een hele groep van prachtige en lieve valkparkieten groep van momenteel 14 stuks.


Hier de foto's van de valkjes

De koppeltjes













De vrijgezellen:


Pop



Pop



Man



Man



Man



Man





Groetjes Lynette





Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

12 april 2011, 01:11:44 #1 Last Edit: 12 april 2011, 01:19:45 by lynette
Binnenkort hier koppelomschrijving


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

En gelijk goed nieuws!!

De blokken hangen al een maandje...

Indy en Oscar hebben 5 eitjes...

24-3= Bevrucht en 12-4 aan het tikken en piepen
26-3= Bevrucht
26-3= Bevrucht Pleegei gevonden op de grond
28-3= Bevrucht
30-3= Bevrucht


Perley en Rocco 3 eitjes..

28-3= Bevrucht
30-3= Bevrucht
1-4 = Bevrucht

Er hangen nog 3 blokken in de voliere... Hier zitten al wel 2 koppels bij maar helaas nog geen eitjes van hun...


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

patty_dordtse valkjes

Hoi  ;D,

Super dat je de draad weer lekker heb opgepakt en geniet nu van jullie nieuwe leventje en een boekje ben begonnen  ;D

Wat zijn je valkjes super zeg en ik moet echt goed kijken welke wie is van de bontjes als je de naam zeg dan weet ik het pas denk ik  ;D

ga je zekers volgen  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Cherro

Hoi Lynette,

Leuk dat je (net als ik ;D) de valkenliefde weer hebt laten tevoorschijn komen.

Ik zat in een soortgelijke situatie als dat jij hebt gezeten, en ben nu sinds februari weer eigenaresse van een aantal prachtige lieve valkjes.

Je hebt echt prachtige foto's en ik ben heel benieuwd hoe je eitjes het gaan doen :)

Leuke naam ook Stardust :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

lynette

Hoi Hoi

@Patty

Binkie is het valkje wat bij jou vandaan komt  ;D

@Cherro
Dankjewel :D Verslavende hobby  ;D
En ik kan niet meer zonder ze (L) Helaas kunnen ze niet meer in huis door "hooikoorts" achtige klachten. Die heb ik sinds mn zwangerschap gekregen :( Maar gelukkig kan ik nog buiten van ze genieten...

De naam stardust komt van de film stardust... VOnd m zo mooi die naam en ben m gelijk gaan gebruiken voor mn kwekerijtje.

En het grote NIEUWS!!!

Het eitje van Indy en Oscar is uitgekomen. Er lag net een opgedroogd donsje onder hun. Met een gevuld krobje.  :-*

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Larissa

hoi Lynette

Super dat je nog een paar valkjes hebt weten te houden, gelukkig kun je buiten ook van hen genieten

Geniet lekker van de jongen....super hoor

groetjes Larissa

lynette

@Larissa

Ik ben er indd heel blij mee dat ik ze buiten wel kan houden.
Ik kan er maximaal 1 binnen houden. Maar moet ik wel elke dag luchten en stofzuigen  ::)

En genieten ga ik zeker doen van de Ukkies :D


Kijk maar :D



En de trotse ouders:





En nog een paar voliere foto's








WE zijn niet broeds... ::)



Kneusje Angel geniet van de zomerse douche  :-*






















Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Mooie foto's en gefeliciteerd met je eerste kleintje :D

Maar ik kan de naam Rocco niet vinden bij Perley? En los ook niet trouwens?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




lynette

Citaat van: carco op 12 april 2011, 13:19:23
Mooie foto's en gefeliciteerd met je eerste kleintje :D

Maar ik kan de naam Rocco niet vinden bij Perley? En los ook niet trouwens?

Groetjes: Caroline.


Dankjewel  ;D en ik zie het al..... Bij perley hoort Rocco en staat Oscar  :P en die naam hoort Bij Indy LOL Maar even veranderen  :-X


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Leuk dat je weer een boekje bent begonnen!!! :D
En leuke naam heeft Bo gekregen ;)

lynette

Jaa he  ;D Hij is lekker aanwezig...


De 2 valkjes die ik voor Bo heb aangekocht was een koppel...Blijkt dus uit mijn mening!! 2 mannen :-X
Na hun gedrag gezien te hebben en hun fluitkunsten  ::)

Dus nu heb ik voorlopig mannen genoeg  :-[ En die tetteren midden in de nacht als er maar iets licht is of ik mn buitenlampen aan zet de hele buurt wakker  ;D Stelletje nachtbrakers LOL

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen