29 maart 2024, 13:40:31

pootje aangevallen

Gestart door nick, 11 april 2011, 19:27:28

« vorige - volgende »

nick

hallo , ik had 2 valkjes maar sinds kort is er een 3e bij , een jong van pak weg een week of 12 nu , deze valk heb ik opgevangen omdat de andere eigenaar hem buiten de deur gezet had , lang en triest verhaal , valkje dus meegenomen naar huis , doodsbang en blaast alleen maar , we hebben hem nu een week of 3 en onze andere 2 valkjes gaan er wisselend mee om , ons mannetje is lief voor de nieuwkomeling maar het popje erg agressief !!!! zo agressief dat ze de kleine de hele dag aanvalt en nu dus een nagel heeft afgebeten bij de kleien , ik hem hem/haar appart gezet nu in een kooi  maar weet niet of dit de goede oplossing is , de kleine ziet er niet helemaal 100 procent gezond uit , hij is wat traag , nou mijn vraag:  kan het zijn dat het kleintje ziek is en dat hij daarom aangevallen word wegens natuurlijk instinct ?? en wat moet ik met deze hele situatie aan ?

Landiej

Het is natuurlijk sowieso een hele verandering als er opeens een nieuw valkje bij komt. Het is altijd verstandig om de nieuweling eerst apart te zetten tot je zeker bent dat hij/zij niet ziek is en je huidige valkjes dus niet kan besmetten.
Daarna kan je de kooien naast elkaar zetten om het spul aan elkaar te laten wennen, om ze vervolgens samen in één kooi te zetten.

smiley

12 april 2011, 23:24:03 #2 Last Edit: 13 april 2011, 09:03:24 by Sanna
Als je het vermoeden hebt dat het valkje ziek is zou het erg verstandig zijn om zo snel mogelijk een vogel-arts te bezoeken met dit dit valkje .
Als je zo blijft afwachten dan is zijn redding geen redding geweest .
Je hebt hem al 3 weken in huis dus als hij iets bij zich droeg dan is de kans erg groot dat je eigen vogels ook ziek zullen worden .
Advies !!! zoek een vogel-arts op  geen dierenarts want die weten er vaak niet genoeg vanaf !!!
Veel succes .

Groetjes Conny





bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht