1 juni 2024, 01:49:47

veulentje

Gestart door mariejj, 11 mei 2011, 18:27:59

« vorige - volgende »

mariejj

Vanochtend stond er een verrassing in de wei!  ;D
Pony was 1 april uitgerekend (!!!)  ::) 
Een merrie, nog zonder naam.

animallovertje

oooh wat schattig!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline

Och Marie ... wat liefffff!!!!  :-*

En 1 april uitgerekend ... had je er nog wel opgerekend of is dit heel normaal dat een pony zolang overtijd is??

Veel geluk met jullie mooie merrietje, laat je ons de naam nog weten??

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mariejj

Nou volgens mij is het niet 'normaal' dat ze zo laat is, maar ik sprak laatst nog iemand die had er ook 1 die een maand te laat veulende.
Ik had er niet meer echt op gerekend, ik wou namelijk ook geen valse hoop hebben, degene die haar gedekt heeft was dinsdag nog wezen kijken en geloofde er nog wel in, maar zij had ook niet verwacht dat ze er de volgende ochtend al zou wezen.
Ik vind het nog wel 'vreemd'  dat er nu zomaar een veulen is,  andere keren wist ik namelijk wel dat er een veulen aan kwam. (bij me andere pony)
De moeder is trouwens een  :censuur    jeetje wat is die fel, bijten slaan en schoppen!   Het was altijd al een draak maar nu moet je echt niet bij der in de buurt komen.  >:(

Omdat ik dacht weer geen veulen(s) zou hebben dit jaar, andere jaren zijn/is ze al vaker gedekt zonder resultaat,  wou ik nou zelf een hengst hier hebben lopen i.p.v  iedere keer naar een hengstenhouder te gaan. Ik ben nu zelfs nog goedkoper uit om zelf een hengst te kopen, dan beide pony's te laten dekken.  ::)
Deze man komt waarschijnlijk zaterdag:

Saar

Mooie hengst :D
Balen dat de merrie zo fels is :-\
Neemt de veulen dat niet over?

mariejj

Nou de moeder (July)  is hier ook geboren, en die liep als veulen juist achter je aan,  zo leuk vond ze de aandacht van ons.
Ik denk niet dat het veulen het echte aanvallen zal overnemen, hooguit alleen in het begin wat banger voor ons zal zijn.  ;)
Het is natuurlijk ook haar 1ste veulen dus allemaal nieuw voor haar.  Gelukkig doet ze de geit en hond niks.
En het is de 1ste dag, het zal hopelijk wel wat minder worden.



kimmie261

wat ene leuk veulentje,en ja merries kunnen bitches zijn als ze net een veulentje hebben,maar dit trekt na een poosje wel weer bij...

het is niet zo dat merries dan vals zijn,of dat veulentjes vals worden...alleen zijn sommige merries de eerste tijd erg beschermend voor hun veulentje (weet wel van een mini shet merrietje die net bevallen was,nou haha,je kwam er echt niet in de buurt,wat een feeks zeg,maar dat was na een week of 2 weer een stuk beter)


mariejj

deze pony heeft al een keer eerder een vrouw in elkaar geslagen, echt met de voorpoten alsof ze een bokser was  :o gelukkig kwam ze goed weg met 'alleen' wat (hele grote) blauwe plekken.

De hengst (Casper) is vanochtend gebracht, die loopt nu samen met me andere pony (oma van dit veulentje)
Moeder en dochter heb ik vandaag maar binnen gehouden met deze koude wind.
Het veulentje gaat misschien Kylie heten, die naam blijft 'hangen' als ik namen verzin.  ::)