25 april 2024, 03:47:13

wat moet ik doen

Gestart door valk_pino, 7 april 2011, 09:09:47

« vorige - volgende »

valk_pino

hallo nou heb ik de valkparkiet van me moeder genomen mc dat ze was overleden. Leuk beestje als fluit doet hij of zei dat terug ga ik naar zijn kooi komt ie kijken. Maar nu komt het ben ik dus afgelopen zaterdag op zondag is het arme beestje dus behoorlijk geschrokken toen ik thuis kwam. Dus bloed op zijn vleugels en veren er af. Helemaal kapot geschrokken. Nou lijkt het wel mee te vallen want hij probeert zich wel weer mooi te maken vleugeltje te strekken. Maar toch ben ik niet helemaal zeker. Ik moet ook eerlijk toegeven dat hem wel aandacht geef. Maar ja alles ging goed. Maar ik ben dus vanaf zondag pas aan het lezen op jullie site en me nooit in zieken valkles heb bezig gehouden. Dus het is me niet opgevallen. Maar ja hij of zie zit nu op 2 pootjes hij doet gewoon een beetje anders. Fluit niet meer terug en komt niet meer naar me toe. Is dit omdat wat er zaterdag gebeurt is. Want ik heb hem proberen te pakken maar dat wil hij niet en hij mijn bijten en weet ook niet hoe je hem moet pakken dus en ik wil dus niet overstuur maken maar ja ze wondje heb niet schoon kunnen maken. Dus is ie nou echt ziek of is dit herstellent van zaterdag

Cherro

Ik denk dat je valkje inderdaad ontzettend geschrokken is van iets, en toen jij hem ook nog probeerde te pakken, heeft hij misschien de link met jou gelegd.

Hier was laatst ook een keer paniek, waarbij ik dus ook een van mijn vogels moest pakken, en die is nu na ruim anderhalve week weer bij me gekomen zoals anders.

Zorg voor rustig benaderen, wat lekkers, en wat betreft schoonmaken, ik denk dat je het beter even met rust kunt laten, het moet herstellen en de valk zal het idd zelf wel bijhouden.

De veerpennen zullen niet gelijk weer aangroeien, pas bij een volgende rui, maar zolang je het idee hebt dat hij niets echt stuk heeft, lekker bij laten komen.

Heb je t idee van breuk, of wel ernstige wondjes, dan moet je een vogelarts gaan bezoeken.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

valk_pino

ja ik denk niet dat ie wat gebroken heeft maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Kijk hij strekt hem wel en verzorgt het wel. Maar nog even aan kijken. Ik hoop gewoon dat ie niet ziek is   

Sanna

Als hij z'n vleugeltjes gewoon strekt en gebruikt is het niet gebroken hoor. Een gebroken vleugeltje hangt er echt een beetje bij. Hij is echt heel erg geschrokken, daarom heeft hij je ook zo gebeten (pure angst en paniek). Maar als jij voor die tijd al contact met hem had komt dat wel weer terug hoor. Hij heeft alleen eventjes de tijd nodig om weer vertrouwen in je te krijgen. Wat Cherro zegt, gewoon rustig en kalm benaderen, dan komt het wel weer.

Heb jij een nachtlampje bij de kooi? Want ik heb het idee dat het wel eens door het donker kan zijn gekomen dat je valkje zo geschrokken is. Valkjes zijn zo nachtblind als ik weet niet wat, dus om ellende te voorkomen heeft praktisch iedereen altijd een of ander lampje bij de kooi staan. Mocht er dan toch nachtelijke paniek uitbreken, dan is het eerder weer ok als er een beetje licht is.

Groetjes, Sanna