Hoe het binnenhok van de buitenvoliere warm houden?

Gestart door Cherro, 23 oktober 2011, 11:58:42

« vorige - volgende »

Cherro

Isolatie is natuurlijk een eerste stap, maar hoe doen jullie je binnenhok van de buitenvoliere warmhouden?

In het verleden had ik een wat kleinere in een garage, niet geisoleerd, wat aardig goed vorstvrij bleef en buiten was het vrij beschut wat s'winters geen problemen opleverde.

Nu is mijn voliere aanzienlijk groter, ook zit het veelal altijd op de wind van zij of van schuin voor hier zo..

Mijn binnenhok nu is tot dusver ook redelijk lekker qua temperatuur, rond de 8 a 10 graden met de eerste nachtvorst hier achter de rug.

Maar hoe gaat dat als het - 5, 6 of kouder is?

Daarom ben ik benieuwd wie juist wel of niet verwarmen, en hoe ze de voliere verder voorbereiden op een winter?

Ik weet van wie mijn bejaarde Gerrit kwam, dat meneer met -17 nog gerust buiten lekker zat te keuvelen en het vertikte in zn nachthok te gaan, maar toch, niet elke valk is het zelfde?

Dus brand los met tips, hints, wat juist wel of niet ;)

Hier:
binnenhok isoleren

Eventueel bij extreme wind en kou plexiglas of doorzichtig zeil op 1 zijkant,

dak volledig dichtmaken van boven voor de winter, is nu half dicht.

Uiterste nood eventueel verwarming in binnenhok, alleen weet zo niet wat geschikt zou zijn daarin vanwege het vogelstof (als iemand daar tips nog over heeft?)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline 1569

Ha Cherro

Ik zet mijn volière dicht met plexiglas platen,het dak is helemaal dicht.
Ik zorg dat het niet kan tochten rond de deuren en zet dan binnen een oliekacheltje(radiatortje gevuld met olie die verwarmd wordt) en zo het binnenhok verwarmt.Deze kan je instellen zodat hij niet te vaak aanspringt.Omdat het een gesloten kacheltje is heb je geen probleem met stof.
Als het heel koud wordt sluit ik gewoon de luikjes (s'avonds)zodat ze wel binnen moeten blijven.

Caroline 1569

Rianne

Valt me op dat ik dit heel vaak vertel maar er zijn ook vaak topics over ;)
Ik heb geen binnenhok. Als je voliere goed tochtvrij is en je valken kunnen droog zitten, kunnen ze prima overwinteren. Extra beschutting is nooit weg natuurlijk. Dus wat je binnenhok betreft, houd het evt vorstvrij voor het drinkwater, en zorg er voor dat het verschil tussen binnen en buiten temperatuur niet te groot is. Dat is niet goed voor ze.