28 maart 2024, 12:55:45

afgescheurd pootje

Gestart door Flash, 3 april 2011, 11:24:17

« vorige - volgende »

Flash

Hallo,

gisteren kwam ik thuis van mijn werk en toen ik mijn valkjes uit hun kot wou laten zag ik dat ons Flash haar pootje zwaar toegetakeld was. We zijn direct naar de DA van wacht gegaan en zij heeft ons doorverwezen naar de dierenkliniek. Er werdt ons gezegd dat de kans groot was dat ze haar pooje moesten amputeren aangezien het afgescheurd was en het bot eruit stak. Uiteindelijk hebben ze haar pootje gewoon genaaid en gespalkt. Die spalk zou er 14 dagen aan moeten blijven (wel 50 % kans dat het pootje toch nog afsterft) Ze zeiden ons in de dierenkliniek dat we ons valkje in een nylon kous moesten steken met een gat voor haar kopje, staart en pootjes en zo omhoog hangen zodat haar pootjes net op de grond komen. We hebben dit al op alle mogelijke manieren geprobeerd maar steeds lukt het haar om haar door het gat te wringen. We zijn nu gestopt met proberen om haar niet te veel stress te geven. Nu zijn we bang dat ze er niet gaat doorkomen want ze is echt heel heel rustig en zit steeds met haar oogjes dicht. :( Iemand ervaring of tips over hoe we haar toch kunnen helpen met bvb de kous ?

Bedankt  alvast.

carco

Huh?
Ze zou zich dan helemaal niet kunnen bewegen begrijp ik?
Wat ontzettend vreemd?
Ik heb zelf een kakariki die met 1 poot door het leven gaat sinds een aantal maanden. Zij is door een stom ongeluk tussen de deur gekomen.
Haar pootje bungelde er ook helemaal bij. Deze is gelijk geamputeerd en binnen 2 dagen was ze weer de oude.
Het spalken kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen, maar de rest vind ik een beetje erg vreemd  ???
Heeft ze pijnstilling meegekregen? Ik kan me nl heel goed indenken dat ze ontzettend veel pijn heeft en haar daardoor zo gedraagt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Flash

Ze heeft gisteren in de dierenkliniek in hulst een pijnstillend middel gekregen en we habben antibiotica mee naar huis gekregen. We hebben haar nu op een laag stokje gezet in haar kot en nu zit er terug iets meer leven in. Ze kuist haar veren terug en probeert zich zo goed als kan voort te bewegen. Ze slaapt nog wel erg veel maar het gaat precies iets beter. Hopelijk blijft het in de positieve zin evolueren...

carco

Dat ze haar poetst is een goed teken.
Maar ik zou toch morgen even bellen voor evt. een pijnstilling.
Ik moest ook ab. geven inderdaad.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




christel

dat is een raar verhaal zeg van die kous ik heb dat nog nooit gehoord  ??? Ik heb de kakariki van carco al gezien en als je het niet weet zou je niet zeggen dat ze maar 1 pootje heeft. Ze doet het supper met 1 pootje  ;). hopelijk gaat het snel beter met jouw valkje

Flash

ja, zoals ik al zei hebben we die poging opgegeven :)
Ze is nog niet helemaal de oude maar ze begint wel al aardig haar plan te trekken. Tot hier toe ziet het pootje nog niet zwart dus we duimen dat het er volledig door komt.
Ze geniet wel enorm van alle extra aandacht die ze krijgt nu. Het was al een schatje maar nu is ze dubbel zo aanhankelijk.

Cherro

Heb je nu ook je kooi nagekeken op iets dergelijks waardoor deze verwonding heeft kunnen onstaan?

Het lijkt me toch dat er iets is geweest, of van buitenaf (kat oid?) dat dit gebeurd is?

Wel fijn te horen dat ze weer wat poetst en alles, dat ze zo ziek en stil zitten is niets :(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Panza93

Ik had ook een valkje met 1 pootje, maar ze kon net zoveel als een valkje met 2 pootjes