29 april 2024, 08:44:24

een nestje vind het erg spannend

Gestart door wiesje73, 2 april 2011, 18:46:14

« vorige - volgende »

wiesje73

nog niks.. ;) volgende de kweekkalender zou eitje 1 vandaag uitkomen maar het is vandaag dan dag 19 van het eerste eitje ze broed wel vanaf ei 1 dus dus we zullen t zien.
ik heb net gauw even stiekum kunnen kijken ze waren er even af om te eten ik zie nog niks aan de eitjes nog geen barstjes ofzo.
ik had nog geschouwd en zag bij 2 eitjes dat de luchtkamer 1/3 van het ei zat en dan schuin? dat betekend dat het bijna uitkomt toch?
ik wacht vol spanning af.. ;D

wiesje73

Ik hoorde net piepen!!! heel zachtjes maar het kwam echt uit het nestkastje heb er met mijn oor tegen aan gestaan haha.
later toen cookie er even af was heb ik gauw gespiekt en zag bij 1 eitje een soort gaatje/ barstje dus dan is het ws aan het uitkomen hihi leuk leuk leuk  ;D

Larissa

spannend he wiesje dat uit komen van de jongen,
Ik kom nog wel weer aangewaaid

groetjes Larissa

wiesje73

echt heel spannend ja. ;D het piept nog steeds dan moet ik wel echt mijn oor tegen het nestkastje houden maar ik hoor het dan wel  :D echt een heel zacht gepiep .
ik laat het weten als het is uitgekomen  ;D

wiesje73

yeahhhhhhh er is een donsje geboren  ;D het was net een luid gepiep en toen ging ik even spieken en ja hoor tussen pap en mam lag een geel donsje  ;).
ik hoop dat ze vandaag nog even gezamelijk uit t nest gaan om te eten dan kan ik even beter kijken  :) en misschien nog gauw een foto maken  ;D en dan gauw t dekseltje weer dicht.
leuk hè oooo vind t zo mooi en ik hoop dat alles goed gaat met voeren.
ik heb net weer wat rijst voor ze gekookt als ze eraf komen zal ik ze dat weer aanbieden kijken of ze het nu lusten?
bruinbrood en trosgierst eten ze echt heel veel van op het moment.

wiesje73

taraaaa gauw een foto kunnen nemen.
het heeft een geel donsje word dit dan een wildkleur? lief he.
als je goed op de foto kijkt zie je er achter op de bodem een zwart bolletje ofzo?? zou dat iets van bloed kunnen zijn wat uit het eitje is gekomen??of is dat al een poepje van de baby?? durfde niet verder meer te kijken want pa en ma kwamen er al weer aan.
hij piept goed :)

Larissa

super gefeliciteerd met het eerste donsje, het lijkt een klein puntje bloed te zijn maar kan het niet goed in op de foto...

Je mag het lege eitje er wel uit halen, de kleine heeft voldoende steun aan de nog liggende eitjes

Je kunt gewoon smorgens vroeg, rijst, macaronie er in hangen de ouders gaan dan vanzelf eten dit geld eigenlijk voor alles, smorgens vroeg er vers in hangen, zorg voor voldoende vers water

groetjes

wiesje73

mooi hè !!! ik zal het eitje er uithalen maar dan moet ik even weer wachten tot ze van het nest af zijn anders hou ik denk ik geen hand meer over haha.
Ik heb al wel door het invlieggat gezien dat de kleine gevoerd werd zowel door paps als mams.
het lijkt idd een klein drupje bloed erachter hè. als ze eraf zijn om te eten zal ik het eens nader bestuderen.
ik heb ze de rijst neergezet, eivoer, trosgierst, grasparkietzaad,gewoon zaad en bruin brood en vers water ;) en maagkiezel enz..staat altijd tot hun beschikking. :)

Jaimy

aaaaaaah llieeffff!!  ;D Geel dons kan nog verschillende mutatie's worden, alleen geen albino of witmasker (en daarop lijkende mutatie's) Gefeliciteerd hoor! hopelijk komen de andere eitjes ook snel uit! Ik blijf je in elk geval even volgen!  ;)

Groetjes Jaimy

Larissa

hoi wiesje

Ja kijk maar uit met je handen voor dat je het weet happen ze flink door, en dat rare puntje haal de straks maar uit dan kun je het rustig bekijken zonder dat je het nest te veel verstoord

Tja uit gele donsjes kunne verschillende mutatie's komen, wildkleur, cinnamon, bont, opaline, dus dat wordt straks pennetjes kijken  :D

Behalve zoals Jaimy als zij albino en witmaskers

wiesje73

even testen of ik de foto's er ook gewoon zo op krijg ipv als bijlage dus dit is even een test ;D

wiesje73

cookie en lizzy zijn heel lief  ;D als ze gaan voeren dan piept t kleintje heel schattig en dan kijk ik door dat invlieggat en toen ging cookie heel trots opzij zodat ik kon kijken terwijl lizzy aan het voeren was.
toen er nog geen donsje was ging cookie elke avond tegen 8 uur uit het blok en bleef gewoon in de kooi, maar nu niet?? Hij is er wel uitgeweest tegen die tijd om te eten maar ging daarna gewoon weer het blok in om bij lizzy en het donsje te zijn.
Hoort dat zo dat het mannetje als er kleintjes zijn s'avonds en ws s'nachts gewoon er bij blijft?? hij is heel verzorgend  ;)
Het kleintje noemen mijn kids nu punky omdat is van die punkerige haartjes heeft zeggen ze haha ;D

Larissa

Hoi wiesje

Hier deed vader dat ook, savonds bij de donsjes en eitjes samen met het vrouwtje, zodra er meerdere donsjes liggen zal paps weer meer uit het blok zijn is mijn ervaring

Heb je het rare plekje nog bekeken wat je vanmorgen in het blok zag ?

groetjes Laris

wiesje73

Ok bedankt voor je antwoord ;)
ik heb het plekje wat op de foto te zien was nog niet kunnen bekijken er gaat nm steeds eentje eten en de ander blijft dan in het hokje.
ik wilde ze nog maar even niet te veel storen maar morgen ga ik weer een poging wagen als ze er tenminste even met z'n tweetjes afgaan ;)

wiesje73

Nr 2 is er ook al  ;D
ik had nog even gekeken naar dat plekje maar weet niet wat het was ?? gewoon een hard donker stukje.
ik zag wel wat kleine poepjes nu heel lichtbruin van kleur maar er zitten zaadjes in wat onverteerd is denk ik.
is dit normaal??