10 mei 2025, 00:10:19

Eet geen eivoer

Gestart door cella-o, 13 februari 2011, 18:34:17

« vorige - volgende »

cella-o

Help!! Ons valkje wil geen eivoer eten. We hebben al 2 soorten eivoer geprobeert maar ze weigerd het te eten.

We hebben geprobeert om het te mengen met o.a. pitjes en andere dingen die ze lekker vind.

Ook hebben we geprobeert om eten weg te halen in haar kooi en alleen eivoer in de kooi te plaatsen. Maar dan begint ze te krijzen van de honger op den duur.

Met geluk eet ze kleine beetjes maar dat is lang niet genoeg.

bobbie

Hoi hoi,

maak je het eivoer rul met een klein beetje water? dan vinden ze het meestal lekker.

Meeestal, want niet iedere valkparkiet wil eivoer eten.
Eivoer mag ook maar 1 keer per week worden gegeven trouwens.

Wat geef je verder te eten?
Beslist niet het voer weghalen hoor, ze gaan er niet dood van als ze geen eivoer eten. De 1 houdt er van, de andere valkparkiet niet.

Gr, Nel

cella-o

Hoi hoi,

ik meng het eivoer wel met water.

Ze krijgt goeie mengvoer wat ze gelukkig heel lekker vind. Zo af en toe een snoepstokje, fruit of een stukje brood.

Ik wist trouwens niet dat ze maar 1 keer in de week eivoer nodig heeft. Mij werd namelijk 3 keer in de week verteld.

Groetjes,

Marcella

bob

hoi cella-o
Citaat van: bobbie op 13 februari 2011, 19:59:53
Hoi hoi,

maak je het eivoer rul met een klein beetje water? dan vinden ze het meestal lekker.

Meeestal, want niet iedere valkparkiet wil eivoer eten.
Eivoer mag ook maar 1 keer per week worden gegeven trouwens.

Wat geef je verder te eten?
Beslist niet het voer weghalen hoor, ze gaan er niet dood van als ze geen eivoer eten. De 1 houdt er van, de andere valkparkiet niet.

Gr, Nel

dat is niet waar wat je zeg bobbie 1x per week valken hebben het wel nodig en vooral nu de tijd als de kweekperiode begint begin maart meer dan 1x per week is wel noodzakelijk want het is krachtvoer en dat hebben ze nodig in de winter en kweek

grtz

bobbie

Ik heb deze wijsheid niet van mezelf, maar van een bekende vogelarts. Het is namelijk slecht voor de nieren werd mij verteld. Eén keer per week is bij normale omstandigheden voldoende. Ik heb het nu over binnenvogel zonder kweekomstandigheden en voor zover ik begreep gaat het hier om een binnenvogel waar nu niet mee gekweekt wordt. :)

Groetjes, Nel :)

Rianne

Een valkparkiet die niet voor de kweek gebruikt wordt, heeft geen extra krachtvoer nodig. Er wordt immers niks meer of minder van het lijf gevraagd vergeleken met een valkparkiet die bijv zit te broeden. 1x per week is voldoende, maar als de vogel het niet eet, kijk dan of hij bijv brood, ei, fruit en groente wel voldoende eet.

cella-o

Bedankt voor de tips. Ik blijf het gewoon proberen, onder ander met hele kleine beetjes door haar mengvoer.

Het is inderdaad een binnenvogel :P.

Groetjes,

Marcella

andre28

Wat je ook kan doen is een klein beetje roosvisee door het eivoer doen.
Het is dan iets zoeter en dat vinden ze over het algemeen lekker.

carco

Hier eten ze het geen van allen hoe ik het ook aanbied.
Zelfs tijdens de kweek niet, dan vermeng ik het met brood waar ze wel heel erg dol op zijn en zo krijgen ze toch iets binnen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!